Auteur |
Bericht |
porsche1973s
Porsche 930- Targa '70
|
Gereviseerde moter of lage km stand moter?
Als je moest de keuze hebben tussen een gereviseerde moter of een moter met een lage kilometerstand voor de welke zouden jullie gaan?
De prijs van beide moters is dezelfde, de km stand van de ongereviseerde bedraagt 80dkm. Heb me laten vertellen dat een niet geopende met lage km stand toch de voorkeur heeft ivm de slijtage op krukas en dergelijke.....
|
06 aug 2007 17:17 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Gereviseerde moter of lage km stand moter?
Lijkt me duidelijk de gereviseerde
Vraag je alleen even af in wat voor mate (en door wie) deze motor gereviseerd is ... want IK geloof niet dat de prijs dan hetzelfde kan zijn
|
06 aug 2007 17:20 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
lastig...
hoe lang geleden revisie; hoe & wat, door wie etc etc etc
als ik kon kiezen voor een motor die 80k had gedraaid vanaf nieuw of 80k vanaf revisie was voor mij de keuze eenvoudig
_________________________________________ Got coffee?
|
06 aug 2007 17:20 |
|
|
porsche1973s
Porsche 930- Targa '70
|
Gereviseerde moter of lage km stand moter?
De gebruikte zou 80dkm van nieuw gelopen hebben.
|
06 aug 2007 18:16 |
|
|
horn
PF #57
|
en de andere sinds de revisie? volledige revisie?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 aug 2007 19:07 |
|
|
porsche1973s
Porsche 930- Targa '70
|
revisie
Ja, volledige revisie...
|
06 aug 2007 21:40 |
|
|
horn
PF #57
|
hoeveel na de volledige revisie? weet je wie het gedaan heeft, factuur gezien ofzo? als de revisie goed gedaan zou zijn, zou ik daarvoor gaan.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 aug 2007 22:11 |
|
|
porsche1973s
Porsche 930- Targa '70
|
revisie
Moter is volledig gedemonteerd, alle stukken zijn gereinigd (ultrasoon) De lage km stand moter is volledig lekvrij en nog nooit geopend geweest.
Op de lage km stand moter krijg ik 2j garantie op de gereviseerde 1j.
|
07 aug 2007 12:46 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Lagere garantie op de gereviseerde dan op de lage kilometerstand.
Voor mij een bevestiging van mijn eerste gedachte.
Ik zou voor het originele non gereviseerde blok gaan
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
07 aug 2007 12:52 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
als de prijs hetzelfde is, dan lijkt het me niet zo moeilijk....maar je vertlede ons maar he thalve verhaal.....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
07 aug 2007 12:53 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Na al het bovenstaande gelezen te hebben zou ik ook voor de niet-gereviseerde gaan.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
07 aug 2007 13:39 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Voor mij zou hij heel makkelijk zijn:
Van de ene weet je dat hij in Zuffenhausen volgens de normen daar is opgebouwd. Van de gereviseerde motor weet je dat niet.
Je kunt een motor op -tig manieren "reviseren"; er zullen ongetwijfeld delen in zitten die bij revisie binnen toelaatbare toleranties zaten, maar die de kilometers vóór de revisie ook achter de kiezen hebben. Misschien zitten er ook delen in die in de afweging "kosten / baten / kan het nog" terug zijn gemonteerd. Ik zou ook willen weten wie de revisie heeft gedaan. De aparte hoek die onze forumtechniker voor de motoren heeft ingericht is m.i. een voorbeeld van een shop waar ik dat WEL met een gerust hart zou laten doen; en zo zijn er ongetwijfeld meer. Maar ik heb vorig jaar een bekend bedrijf gezien waar de blokhelften, krukas, drijfstangen, zuigers/cilinders naast de deur op de grond op een krant lagen kort voordat het werd samen gebouwd. Liever niet.
Op Albertweb staat een reportage over een project waarbij een eerder gereviseerd GT3 blok onder handen wordt genomen. Dat blok is bij een eerdere "revisie" fout in elkaar getimmerd met aanzienlijke gevolgen.
Ik zou dus absoluut voor de niet-gereviseerde gaan TENZIJ ik enkele onzekerheden heel goed zou kunnen elimineren.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
07 aug 2007 16:35 |
|
|
porsche1973s
Porsche 930- Targa '70
|
revisie
Ok bedankt voor al de input mijn keuze is bij deze ook reeds gemaakt, het wordt de niet gereviseerde.
De verkoper in kwestie vertelde z dat hij zelf voor de niet gereviseerde zou gaan ! Dat deed mij een beetje twijfelen, vandaar de vraagstelling hier op 't forum . Bedankt!
|
07 aug 2007 17:18 |
|
|
CJ
ex-964 C2
997 C4S
MacanHellevoetsluis
|
Een auto heeft meer bewegende delen dan enkel de motor.
Die hebben wel de kilometers gemaakt.
Al is de motor dan gereviseerd.
|
07 aug 2007 17:22 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: revisie
Temeer hij 2 jaar garantie geeft op de niet gereviseerde en "maar" 1 jaar op de gereviseerde
Ik ben benieuwd naar die garantiebepalingen
|
07 aug 2007 21:19 |
|
|
horn
PF #57
|
2 jaar. Wow! Goed geregeld. Zonder kilometerbeperking?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 aug 2007 21:34 |
|
|