Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:22

Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
3.2 met cup velgen 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 3.2 met cup velgen
Korte vraag: kan een 3.2 origineel cuvelgen hebben, of is de cupvelg echt pas geintroduceerd vanaf type 964? Ik zie nogal eens 3.2's die worden aangeboden met originele cupvelgen, maar ging er tot nu toe wel van uit dat het dan gaat om weliswaar originele velgen, maar niet onder een 3.2. Of heb ik het mis en bestond deze velg ook al voor '89?

08 aug 2007 17:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Onder een 3.2 horen Fuchsen. De cupvelg kwam pas later.

08 aug 2007 17:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
Vanaf modeljaar '92 (N-uitvoering) van de 964 waren de cupvelgen voor het eerst verkrijgbaar......

08 aug 2007 17:38
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
Cup velgen orgineel onder een 3.2 zijn mogelijk met spoorverbreders. Daarom zie je ook vaak imitaties, ( zoals bij die van mij) die passen zonder deze verbreders. Fuchen horen onder een 3.2. echter zijn deze behoorlijk prijzig om een paar goede te vinden

08 aug 2007 18:25
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Roi schreef:
Vanaf modeljaar '92 (N-uitvoering) van de 964 waren de cupvelgen voor het eerst verkrijgbaar......

Volgens officieel Porschedealer Verellen pas na 1999 want in 2005 beweerde hij bij hoog en laag dat er zes jaar eerder nog geen Cupvelgen waren. :? :cry:
Toen ging ik voor een homologatie voor de velgen daar de wetgeving voor velgen en banden verandert was en ik verklaarde dat mijn wagen toen 911) met cupvelgen 6 jaar eerder ingevoerd en gehomologeerd was geweest en ik de originele Fuchsen thuis had.
Dat kon dus niet want in 1999 hadden ze nog geen cupvelgen was zijn uitleg :bang:

Laatste update 22/10/2013

08 aug 2007 23:14
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
volgens mij: cupvelgen waren een optie in vanaf modeljaar 1991, design 90 was standaard toen. inderdaad van modeljaar 1992 standaard, icm cupspiegels.

08 aug 2007 23:25
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Veel 3.2 rijders hebben begin jaren negentig hun Fuchs met bijbetaling ingeruild voor cups, om zo hun 911 aan te passen aan de moderne 911/964 looks.... :bang:

Er zijn er zelfs geweest die (al dan niet na schade gereden te hebben) hun 3.2. voor veel geld omgebouwd hebben naar geheel 964 look... :bang: :bang:

Ik ben zelfs een keer bij iemand geweest die zijn zeer orig. (van de juiste spoiler/schotse ruit bekleding en Carrera stickers voorzien) Carrera 3.0 van zwitserse herkomst voor zeer veel geld in Duitsland om heeft laten bouwen naar 964 RS look... :bang: :bang: :bang:

Deze mensen hebben nu allemaal spijt en de auto is veel minder waard dan wanneer ze deze mods niet doorgevoerd hadden... Tsja.... :roll:

08 aug 2007 23:31
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
berouw komt na de zonde Afbeelding

08 aug 2007 23:37
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Zonde allemaal; een 3.2 hoort op Fuchsen.
Toen ik op zoek was naar mn eerste 3.2 vond ik de Cups wel mooi; nu ik de modellen historie beter ken vind ik het niet meer mooi op een 3.2

Als je de Fuchsen niet meer hebt, dan vind ik ATS-en (cookie cutters) gespoten met een zwart hart en gepolijste of zilver gespoten velgrand aanzienlijk mooier staan en beter passen dan Cups...maar dat is mijn smaak.

Op fotootjes hieronder staat mijn 3.2 op dergelijke ATS-en met winterbanden in Oostenrijk (om de 16" Fuchsen te sparen)

Afbeelding
Afbeelding

09 aug 2007 0:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Als ik me niet vergis dan werden 3.2's in het begin standaard geleverd met 'telefoon' velgen. De Fuchsen waren een optie.

09 aug 2007 10:08
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Inderdaad tot '88 standaard telefoonvelgen en Fuchsen als optie.

09 aug 2007 10:31
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
En ondanks dat de telefoons standaard waren zie ik de puristen er dan toch niet mee rondrijden :twisted: :lol:

09 aug 2007 10:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Bedankt zover voor alle interessante reacties. Mijn vermoeden blijkt in elk geval juist, nl. dat Cup velgem pas in de 964 serie werden geïntroduceerd (@ Horn inderdaad als optie en later standaard !, had ik ook al eens gelezen, maar was het vergeten). En inderdaad is het ook opvallend hoe wening Telefoonvelgen je tegenwoordig tegenkomt, ondanks dat deze geruime tijd standaard zijn geweest; niet heel geliefd blijkbaar. Vind bij de 3.2 zelf ook de Fuchsen het mooist overigens.

09 aug 2007 14:45
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
911-lover schreef:
En ondanks dat de telefoons standaard waren zie ik de puristen er dan toch niet mee rondrijden :twisted: :lol:

Niet alles wat Porsche heet is mooi.. :puker:

09 aug 2007 15:44
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Tja, ondanks dat de fuchsen er op horen, vind ik de cups en andere moderne velgen soms best op de 3.2 of Turbo staan. deze twee staat het toch echt goed (foto's van afgelopen zondag):

Afbeelding
Afbeelding

:@: Jeroen C3.0: Ach, zo was er recentelijk nog iemand die op het early911sregistry forum vroeg waar je de impact bumpers en reflectorbalk kon kopen. hij wilde z'n 2.2S upgraden...... :roll: :bang:

Ze bestaan dus nog steeds... :lol:

09 aug 2007 16:03
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Turbo hoort dit,
Afbeelding
onder, en niets anders.

mhaschreurs.hyves.nl

09 aug 2007 18:23
Profiel Facebook 
Urmond
Bericht 
Ik denk dat als men niet zulke belachelijk hoge prijzen zouden vragen voor Fuchen, die een aantal jaren geleden geen drol waard waren, omdat iedereen cups wilde hebben, er veel meer 3.2 rijders voor Fuchsen kozen.

Aanbod bij de handelaren ( bv van Kessel en Wams is werkelijk enorm )wat betreft deze Fuchvelgen, dus daar ligt het niet aan. Puur de markt die dit bepaald.

als je bedenkt dat er meestal nog nieuwe banden op moeten en men minimaal 1500 € voor een setje vraagt ben je al snel een kleine 2250 verder.

Dan maar doorkachelen met de cups. En inderdaad, laat iedereen zelf bepalen wat hij mooi vind. Heb al meerdere malen meegemaakt dat mijn auto met minderwaardige blikken werd bekeken. Zelfs in de periode dat ik hem nog wilde verkopen haakte iemand af omdat er geen fuchsen onder zaten. lijkt wel of de aspirant porscherijder liever een barrel koopt met fuchen dan een goeie 911 met cupwielen. :D

09 aug 2007 22:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Jurrian schreef:
bedenkt dat er meestal nog nieuwe banden op moeten en men minimaal 1500 € voor een setje vraagt ben je al snel een kleine 2250 verder.

Bedenk daar ook maar bij dat je nieuwe Replica fuchsen dan kan krijgen voor 850€ :!:

09 aug 2007 22:14
Profiel
Urmond
Bericht 
924, is waar, maar we hebben het over de "puristen" :wink: onder ons en die gaan voor echte.

Zou ik trouwens ook doen, maar niet voor dat geld.

09 aug 2007 22:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Jurrian schreef:
924, is waar, maar we hebben het over de "puristen" :wink: onder ons en die gaan voor echte.

Zou ik trouwens ook doen, maar niet voor dat geld.

Ja, die kan je ook nog nieuw bestellen voor 2670€ :mrgreen:

Persoonlijk zou het mij niet storen, want het nummertje aan de binnenzijde zie je niet staan als de velgen op de wagen liggen :!:

09 aug 2007 22:45
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
patrick911 schreef:
Ach, zo was er recentelijk nog iemand die op het early911sregistry forum vroeg waar je de impact bumpers en reflectorbalk kon kopen. hij wilde z'n 2.2S upgraden...... :roll: :bang:

... ik wil wel wat onderdelen met 'm "ruilen" :wink:

Hoe replica zijn de replica Fuchsen eigenlijk :?: :roll:

09 aug 2007 22:51
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Elven schreef:
IK schoef onder MIJN Porsche WAT ik MOOI vind. Period.

Hulde voor de man die jippie.

@ patrick - die twee turbo's zijn allebei erg mooie auto's. Heb bij beide nog staan kijken afgelopen weekend. Vind de cups niet echt mooi en de turbovelgen zelfs foeilelijk. Maar het zijn dan ook allebei niet mijn auto's dus who gives a f*ck wat ik vind... :mrgreen:

09 aug 2007 23:47
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Goede zelfkennis :mrgreen:

10 aug 2007 9:13
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
924 schreef:
Bedenk daar ook maar bij dat je nieuwe Replica fuchsen dan kan krijgen voor 850€ :!:

Het zal binnenkort gedaan zijn in België tenzij je echt geld teveel hebt.
Nie enkel de fabrikant, verkoper van imitatie producten worden streng aangepakt maar vanaf 1 oktober ook de bezitter ervan.
Namaak Rolex , kleding , velgen , ...
De koper weet door de lagere prijs dat het niet het echte product is en bezondigt zich dus ook. Door de grote afname van de namaakprocucten blijven de producenten van die producten leven.
Dus nu draaien ze de kraan helemaal dicht.

Men weze gewaarschuwd. Namaak Cupjes , Fuchsen of Schnitzervelgeigenaars. Oppassen in België

10 aug 2007 12:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
911-lover schreef:
924 schreef:

Het zal binnenkort gedaan zijn in België tenzij je echt geld teveel hebt.
Nie enkel de fabrikant, verkoper van imitatie producten worden streng aangepakt maar vanaf 1 oktober ook de bezitter ervan.
Namaak Rolex , kleding , velgen , ...
De koper weet door de lagere prijs dat het niet het echte product is en bezondigt zich dus ook. Door de grote afname van de namaakprocucten blijven de producenten van die producten leven.
Dus nu draaien ze de kraan helemaal dicht.

Men weze gewaarschuwd. Namaak Cupjes , Fuchsen of Schnitzervelgeigenaars. Oppassen in België

Dan zal ik mijn 935 replica zetels ook maar snel van de hand doen zeker ? :twisted:

10 aug 2007 13:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende