Auteur |
Bericht |
John
Cayenne
|
Ik had het ietwat netter gezegd zie boven.............ach zo kan het ook, had me een post gescheeld..
Hij zal je kind maar kapot rijden omdat ie in een situatie komt waar wagenbeheersing (iets wat moet groeien door de jaren) nodig is....vooral met grote vermogens....
Ik heb er laatst een bij mij op 10 meter afstand de sloot in zien gaan met een golf VR6.........en 1 maand zijn rijbewijs...bijna 2 doden....tja ff iets te hard in de bocht...wist hij veel hoe je een auto in bedwang moest houden die aan het glijden ging...........bruut remmen toch.......
Ik kan me hier zeer over opwinden...is slecht voor mijn hart.
|
01 aug 2007 14:31 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
yo talitho ik heb nog een fiets over voor je , kunje gratis komen halen , investeer ik je geld wel in onroerend goed! goed?
grtjs mikey
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
01 aug 2007 14:53 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Het lijk vrij duidelijk tot nu toe
Mensen met nog ervaringen oid, graag jullie inbreng
|
01 aug 2007 15:37 |
|
|
Henk
PF # 136
|
En dat is dan wel weer een volwassen antwoord
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
01 aug 2007 15:39 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Wat wordt mijn eerste auto ?
Een belastingvrije Opel Manta op LPG.Lekkùùùùrrrr goeiùùùùkooooohoooop..........
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
01 aug 2007 15:49 |
|
|
Guardian
Porsche 944/ ex 914-6 / ex 911 TRotterdam
|
Met regelmaat zie ik door mijn werk ongevallen met jongeren.
Door de weeks netjes 50 km rijden. In het weekend met vrienden, denken dat je de werld aan kan. Dat kan ook, maar meestal niet op die momenten.
Luisterd naar de oudere forum leden! Koop iets normaals. Doe veel ervaring op en begin daarna aan een mooie Porsche. Dan begrijp je pas wat wij bedoelen!!!!!
Veel succes met jouw keuze.
|
01 aug 2007 16:11 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Niet iedere jongere met een snelle auto rijdt als een gek. Sterker nog: om als een gek te rijden heb je helegaar geen snelle auto nodig.
Dat gezegd hebbende: als je onervaren met veel vermogen wil rondrijden, ga dan eerst op de diverse voertuigbeheersingscursussen.
|
01 aug 2007 18:18 |
|
|
funnyname
Porsche 944 Turbo sDen Haag
|
Toen ik ging motor rijden raadde iedereen me af een GSX-R te kopen, omdat dit gevaarlijk zou zijn. Ik ben er nog steeds en er is nooit iets fout gegaan.
Zolang je het gas maar beheerst en rechtdoor rijdend open gooit is er niets aan de hand.
Wat betreft de keuze tussen een 951/952/M3, ik zou zeggen probeer eens met iemand mee te rijden. Met beide dus.
Ik heb geen ervaring met de M3, natuurlijk wel met de 952. Dit is een echte 'ouderwetse' turbo auto, die door zijn bak achterin bijzonder goed licht in de bocht. Porsche heeft een hoop onderstuur ingebouwd, dus deze is nog relatief veilig als men te hard een bocht in gaat. Natuurlijk is er ook power overstuur, daar moet je wel voor oppassen. Blijf je onder de 4000 rpm dan is er niks aan de hand, zolang de turbo nog niet vol op toeren is, is de auto zo mak als een lammetje. Hierboven krijg je een explosieve duw in de rug. Van dit karakter moet je houden. Wat betreft onderhoud kosten durf ik niet veel te zeggen, ik schat dat de Porsche duurder is op dit vlak. Wat betreft verbruik denk ik dat deze weer minder duur is.
Kortom zoek het eerst goed uit wat je wilt, voordat je serieus gaat kijken.
|
01 aug 2007 19:20 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Mijn ervaring met Porsche en BMW heeft geleerd dat de kosten echt aan elkaar gewaagd zijn.
Natuurlijk zit je met de 951/952 met een turbo.
Is daar iets aan stuk kan het geld kosten.
Daarentegen is de M3 een zescilinder waar het gewone onderhoud weer duurder zal zijn (ik denk aan meer olie , 2 bougies meer , duurdere banden door grotere maten , remblokken , etc)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
01 aug 2007 19:23 |
|
|
sebastian
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994
Hiervoor: 968 en 944bij Eindhoven
|
Mensen toch. Niet iedereen is op die leeftijd een ongeleid projectiel. En om nu iemand die twijfelt tussen een M3 en een 944T een corsa aan te raden, dat gaat me te ver.
De M3 ken ik niet, maar zoals eerder gezegd; de 944 (zonder turbo) is mooie P om te beginnen. Niet overdreven veel power, maar een mooie wegligging en ideaal om te wennen aan een sportwagen met achterwiel aandrijving. Ook goed om rustig aan gewend te raken aan de onderhoudskosten van een P, trouwens.
Daarna kun je een goede vervolgkeuze maken en waarsch de auto inruilen met niet al teveel of geen verlies.
|
01 aug 2007 23:13 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Bedankt voor de reacties, ik houd jullie op de hoogte wat de uiteindelijke belsissing wordt
@Devils son: dat was inderdaad ook de bedoeling om rijvaardigheidscurssusen te volgen.
|
02 aug 2007 12:35 |
|
|
rse
porsche 944S2
|
Dat is waar.....................MAAR
Je maakt zo nu en dan gewoon wel eens (inschattings)fout en dat wordt zoals eerder gezegd met een wagen met veel vermogen uitvergroot.
Ik heb zelf het geluk gehad dat ik mijn fouten in een simpel 1.6-je heb kunnen maken, voordat ik op mijn 22e in een 944Turbo ben gestapt. Ook met die wagen heb ik nog wel eens met het hart in de keel gezeten na een natte rotonde iets te hard zijn afgereden (neigde uit te breken met een mogelijke 360 tot gevolg en ik kon hem net op tijd corrigeren).
Het gebeurt je dus gewoon een keer en dan komt het aan op talent (en dat hebben de meesten niet incl mijzelf) en ervaring/ training (en die moet je opdoen met de jaren)
_________________________________________ Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2
|
02 aug 2007 20:14 |
|
|
erwin996
M140i
|
Als je genoeg zelfbeheersing hebt, dan kan je direct al een snelle auto of motor kopen op je 18e, en hoef je ook geen rijvaardigheidscursussen te volgen. Mijn eerste motorfiets had ook 110pk (750cc), was een sportmotor. Geen enkel probleem mee gehad. Mijn eerste auto had 230pk (Saab turbo), ook geen enkel probleem mee gehad. Er zijn echter heel weinig mensen die genoeg zelfbeheersing hebben. Maak gewoon voor jezelf uit of je een snelle auto aankunt en doe wat je goeddunkt Alle adviezen om het niet te doen zijn wel erg aanmatigend; hoe kunnen wij weten dat jij niet één van de 100 bent die het wel aankan...
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
02 aug 2007 21:51 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Precies
Ik ben inmiddels 36, en ik zou nog steeds geen Ducati hoeven te hebben....
Vandaar dat die 911T zo goed bij me past...
|
02 aug 2007 21:59 |
|
|
Jort
Groningen
|
"Wij" weten inderdaad niet of de topicstarter 1 van die 100 gelukkigen is. Maar gezien de statistieken is die kans inderdaad eerder klein dan groot.
_________________________________________ Tjolk.
|
02 aug 2007 22:08 |
|
|
rse
porsche 944S2
|
Nee, maar die gaan ook alleen maar rechtuit, he....
Als je hem al door de bocht krijgt met al dat gewicht in de neus, kan het al niet meer hard gaan, haha
_________________________________________ Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2
|
02 aug 2007 22:46 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Kiezen tussen een BMW M-3 E-36 of een 944 Turbo...........
De BMW M-3 natuurlijk
Mocht het toch een Porsche worden,dan een 944 S2 i.p.v een 944 Turbo.
Zoals al ge-opperd is,zou je kunnen beginnen met een gewone 944 evt aangevuld met een rijvaardigheidstraining.
Veel plezier met zoeken.
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
03 aug 2007 8:02 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Op de grens vind ik een 205 GTI listiger dan een Porsche 944... En ik heb toen ik niet al te lang mijn rijbewijs had eerst die GTI gehad en toen de 944, dus ken beide auto's vrij aardig. Met die GTI heb ik nog wel eens een mooie 360 gemaakt (met dank aan de gemeente Veldhoven die in het pikkedonker zonder waarschuwingen ineens een rotonde hadden aangelegd, aan de sporen te zijn was ik niet de enige die verrast werd hierdoor), gelukkig zonder het asfalt te verlaten, maar toch. Ik reed iha ook harder met de GTI, gek genoeg.
Nou is een 944 turbo nog wat anders dan een gewone 2.5, maar ik denk dat een onervaren bestuurder minstens zo verrast kan worden in een oude GTI.
|
03 aug 2007 8:32 |
|
|
jamie
996 C4Den Haag
|
De M3.. Heb ik ook gehad. superauto, alleeen erg duur in onderhoud,, Denk wel aan je rijervaring!
|
08 aug 2007 21:12 |
|
|
Jelle-924
944Sommelsdijk
|
Hier even een response van een 20 jarige.
Ik heb 3 vrienden die net hun rijbewijs hadden,
1: Gooide na 3 dagen van het behalen van z'n rijbewijs de auto de greppel in en was total los (Geen porsche, Volvo dus ongedeert )
2. Had een maand zijn rijbewijs. Kreeg na een avondtje stappen een klapband, wist niet wat hij moest doen en belande met de wielen ipv. onder hem, boven hem. ( Dit was een BMW 320)
En totslot
3. Reed gewoon over de weg wilde een cd wisselen lette even niet op en belande ook op z'n dak deze auto was ook total los (dit was een Hyundai Exel) Deze had een week zijn rijbewijs.
ik heb mijn eerste jaren ook rond gereden in een barrel, namelijk een subaru justy uit 1992, maar deze heeft mij wel veel geleerd over het reageren in en van het verkeer. Dus denk bij je zelf eerst goed na of je zonder echte rijervaring zo'n vermogen aan kan, want ik merk bij mijzelf dat m'n 924 mij erg goed kan uitdagen om gas te geven.
Mensen stappen nog steeds met een vertrouwd gevoel bij mij in de auto
_________________________________________ Een 944 uit 1985
|
09 aug 2007 0:07 |
|
|
gantor
996 C2; 944 racer
|
Leuk groepje vrienden heb je daar Jelle-924
Zal wel zijn dat mensen met een vertrouwd gevoel bij jou instappen, als je de alternatieven in de vriendenkring bekijkt!
|
09 aug 2007 15:45 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
09 aug 2007 15:48 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
|
09 aug 2007 15:50 |
|
|
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
och, het hangt van zoveel af. Mijn eerste wagen had 230 pk en buiten een kapotte band niets gehad. Wel hebben mijn ouders de wagen na een half jaar afgenomen omdat na 5.000 km voorste en achterste banden versleten waren en de dure brandstofprijzen als je constant speelt met de wagen.
Wat me vooral gered heeft toen, waren de banden, remmen, ophanging,... waar mijn vader steeds het beste voor koopt.
PS geloof me heb oa ook een 944 turbo staan, heb al in veel P gereden en dit is geen wagen voor iemand die geen of weinig ervaring heeft. Een gewone 944 is aardig genoeg (niet als je van wagens komt van meer pk) en nog steeds snel + gemakkelijker in te schatten.
PS 160 pk als eerste wagen op de achterwielen is nog steeds heel wat en zeker als het nat ligt of tussen de 2 en dat valt niet altijd direct op
|
09 aug 2007 17:07 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
Zijn alle jongeren tegewoordig onbehouden? Toe ik 19 was en mijn eerste Porsche 944S2 kocht dacht ik echt wel na voordat ik op het gas ging Weet je hoeveel uur ik daarvoor had vakken gevuld
Als het had geregend reed ik zelfs als een oude l*l
Ga bij jezelf eerst goed te raden wat voor type rijder jezelf bent. Bewust zijn van de gevaren die op de loer liggen met een wagen met dusdaning veel vermogen (en achterwiel aandrijving) is een heel goed begin.
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
09 aug 2007 19:38 |
|
|