Opnieuw enkele updates:
Ooit de bekleding uit een oldtimer gehaald? Er zijn leukere jobjes.
Anyway, de 914 is nu in race-uitvoering
(geen binnenbekleding meer), en volgende weekend krijgt de bodem een complete opfrisbeurt, alles wat nog maar naar roest ruikt wordt uitgeschuurd, bijgelast waar nodig, opnieuw behandeld en als laatste opnieuw gespoten.
Zoals je al kon zien op de vorige foto die ik poste (voor de oplettende kijker tenminste
) was er een probleempje ter hoogte van de voeten van de passagier.
Namelijk dit:
In zijn onmeetbare ijver heeft de vorige US eigenaar getracht van de 914 om te toveren tot een boomcar
en gezien het plaatsgebrek heeft hij dan maar iets gefabriceerd met hout, triplex, isolatieschuim,en enkele gaten in de voetsteun van de passagier. Het hout en isolatieschuim zijn hier al weg maar wat over blijft is om bij te huilen.
Daarop volgde een grote discussie op US 914 forums of dit origineel was of niet. De meeste hebben dit onderdeel niet meer, maar Arno verzekerde me dat het origineel was. Welliswaar NLA bij Porsche, maar 914parts.nl had nog een goed gebruikt exemplaar.
Dus wil ik dit ook opnieuw hebben
Wat volgt was een heel groot werk om alles te verwijderen, maar de volhouder wint en uiteindelijk ziet de voetruimte er zo uit. Efkes wat bescherming op gedaan omdat ik tot het blanke metaal geschuurd heb. (Kwestie van grondig te zijn)
Zoals je kan zien is het schuimgedeelte inderdaad origineel (nr. 26) en komt er dus opnieuw in voor de matten erin gaan. Maar daarvoor is er nog veel, heeeeel veel werk.
Onder het moto "Wie schuurt die blijft" nog een dagje doorgetrokken.
Eerst verder alles afgeschuurd en dan alles in de spuitplamuur / primer gezet.
Daarna opnieuw schuren (amai mijn longskes
) en in kleur zetten.
.
Als alles droog is wordt de "insert voetensteun" opnieuw geplaatst.
En dan kan begonnen worden met het herbekleden.