Auteur |
Bericht |
The Fox
CaymanLeiden
|
Porscherijders en goede doelen
http://www.adformatie.nl/nieuws/ModuleItem51313.html
Dit is wel iets om minder trots op te zijn....
Fox.
|
13 aug 2007 15:48 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
weer zo'n onzin onderzoek
heb hiervoor jaren in een Lancia gereden
_________________________________________ Got coffee?
|
13 aug 2007 15:51 |
|
|
mr.burns993
|
wat een kull zeg
als je even de bpm als vrijwillig verplichte bijdrage ziet aan de nederlandse samenleving, scoren porsche rijders weer erg hoog
en dan komt daar nog bij dat ik zelf de postcode lotterij steun puur om haar goede doelen
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
13 aug 2007 15:51 |
|
|
funnyname
Porsche 944 Turbo sDen Haag
|
Dan moeten ze maar eens komen kijken op VetCoolman of een andere dergelijke dag, stikt het van de Porsche rijders die iets over hebben voor een goed doel en dan bedoel ik niet alleen in harde valuta ..
|
13 aug 2007 15:57 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Idd, ik geef helemaal niets meer. Na de tsunami [hoeveel geld was er ook alweer "verdwenen"?] was voor mij de maat vol.
Mr. Burns, je steunt dus ook die boomknuffelaars die proberen ons het autorijden onmogelijk te maken.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
13 aug 2007 16:00 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
in Vlaanderen hebben ze op een populair radiostation een rubriek voor dgl. nieuwsjes - die rubriek heet toepasselijk "flutberichten"
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
13 aug 2007 16:01 |
|
|
mr.burns993
|
ja .... en als ik een keer een grote prijs win, dan koop ik meteen nog een paar dingen de de staatskas weer spekken
en ook aan de bomen heb ik gedacht, die plant ik dan langs mijn oprijlaan.
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
13 aug 2007 16:03 |
|
|
Jort
Groningen
|
Dat is het mooie van statistiek en gemiddelden... , de individuele voorbeelden en uitzonderingen ontkrachten de resultaten niet.
Interessante materie.
_________________________________________ Tjolk.
|
13 aug 2007 16:10 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
dit is toch ook goed doel
Gelijk resultaat . ( Een gelukkige familie )
En zelf ook lol gehad .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
13 aug 2007 16:26 |
|
|
horn
PF #57
|
welke rukker heeft in vredesnaam verzonnen dat het interessant was om de relatie tussen gulle giften en automerk te onderzoeken...
Geef al jaren aan dezelfde doelen, welke auto ik ook rijdt.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 aug 2007 16:39 |
|
|
cabrio wim
|
Hiero idem dito, als je weet wat wij schenken met de zaak voor alle goede doelen, zou ik toch lekker met het vrouwtje een paar leuke weekenden van weg kunnen.
Inderdaad ONZIN.
|
13 aug 2007 16:44 |
|
|
Jort
Groningen
|
Nogmaals..het indiviudele voorbeeld maakt de statistiek als geheel nog geen onzin...
Veel onderzoek heb je met een dergelijke omvangrijke database ook niet nodig om deze 2 componenten te verbinden, lijkt mij.
Om de resultaten te vertalen in een duidelijke conclusie en een mogelijke verklaring wel.
|
13 aug 2007 17:00 |
|
|
CJ
ex-964 C2
997 C4S
MacanHellevoetsluis
|
Ik ben werkelijk sprakeloos.
HOE KOM JE EROP?!?!?!
Je kan het er maar druk mee hebben.
Als dit een van de dingen is waar dat betreffende geld dan aan uitgegeven wordt................
|
13 aug 2007 17:36 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Paar weken een aflevering gezien van Zembla over goede doelen.
Mede gezien het ronduit belachelijke niveau van het eigen vermogen van de meeste goede doelen voel ik me de eerste 250 jaar niet geroepen nog iets te geven.
Daarna zie ik wel weer
|
13 aug 2007 17:47 |
|
|
dicer
997 4s MK2, ex. Boxster 986 /PF #2444Noord-Holland
|
@The Fox: Adformatie....dan zit je vast in de media of de reclame (communicatie)?! En als je in dit wereldje zit dan weet je ook dat je de Adfo met een korreltje zout moet nemen
Onzin onderzoek
_________________________________________ Porsche driving is a state of happiness
|
13 aug 2007 17:54 |
|
|
Lydia
|
Zo'n onzinnig onderzoek kost ook geld. Hadden ze beter aan een goed doel kunnen geven
|
13 aug 2007 18:14 |
|
|
Jort
Groningen
|
Meest interessant zijn de defensieve reacties hier natuurlijk.
Dat ging hier toch heel anders.
|
13 aug 2007 18:20 |
|
|
jeroenoop
|
En al die tijd dat WIJ onzinnige antwoorden geven en lezen .
zie dat je weer een goede avatar hebt
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
13 aug 2007 18:29 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Sorry, dame, heren,
Graag meng ik mij in deze discussie om een paar dingen toe te lichten.
Niet Adformatie deed dit onderzoek, maar Cendris, 100% TNT Post dochter.
(Dat Adformatie de Prive van de reclamebranche is, weten die lezers ook wel.)
En dat onderzoek doet Cendris niet voor de lol, dat doen ze omdat ze dergelijke informatie voor
veel geld kunnen verkopen.
Het selecteren van adressen van potentiele klanten voor een product/dienst levert nl. geld op
in de vorm van besparingen.
Om iemand onder het eten te bellen, kost gelukkig nogal wat geld (anders belden er nog meer).
Dus is men selectief. Stel iemand zoekt nieuwe klanten voor het beleggingsproduct KoersRacer.
Wie zou je bellen als je mocht kiezen uit:
- huur- / koopwoning
- pas verhuisd / 10 jaar op hetzelfde adres
- geen/middelbare/voorgezette/hogere opleiding
- 0 / 1 / 2 / 3 auto
- pas nieuwe auto gekocht / pas oude auto gekocht resp. erbij / in plaats van
- geen / analoog / ISDN / ADSL / GSM telefoon resp. internet
- welke bladen er gelezen worden
- aan welke goede doelen wordt gegeven
- etc.
Allemaal gegevens die 'eenvoudig' te halen zijn uit bestanden als van kadaster, kentekens,
telefoon, verhuisservice, etc, samen met wat enquetes en adressen ruilen onder uitgevers en goede doelen.
Om af en toe de pers te halen worden er nu en dan 'leuke', vooroordeel bevestigende, of onverwachte
resultaten gepubliceerd. Zo ook nu in de Adformatie.
En ja, ik werk in deze onzalige branche. Echter niet (meer) met hoofdzakelijk profielgegevens zoals
hierboven beschreven, maar met gedragsgegevens. Gedrag zegt natuurlijk veel meer over de klant of prospect.
On-line is koop-, klik- en responsgedrag eenvoudig, goedkoop en continue te verkrijgen.
PS: was het niet zo dat Porsche de Cayenne ontwikkelde omdat uit onderzoek bleek dat onder eigenaren van Porsches
Range Rover de meest voorkomende 'andere auto' was? Klonk me heel logisch in de oren.
|
13 aug 2007 19:32 |
|
|
jeroenoop
|
Ships , ik doe wat fout . n.l. PaulusdB krijgt er WEL voor betaalt om zulke onzin te schrijven , en ik NIET .
|
13 aug 2007 19:40 |
|
|
Lydia
|
|
13 aug 2007 19:55 |
|
|
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
Duidelijk verhaal PaulusdB en geen onzin, helaas blijf ik die kop / conclusie toch onjuist en sensatiezoekend vinden
|
13 aug 2007 20:15 |
|
|
mayonaise
|
tijd dat ze eens een artikel uitbrengen over hoeveel journalisten er percentueel gezien ongelooflijke onzin afleveren
met cost/effectiveness grafiekjes en dergelijke
en fyi, goede doelen interesseren me inderdaad geen bal
geen euro cent geef ik aan goede doelen
ik help liever mensen dan opgeblazen organisaties wiens echte doel in vele gevallen bestaat uit het levendig houden van de organisatie en de zogenaamde idealistjes met hun totale ontkenning van Realisme, en wiens resultaten maar zelden in vergelijking staan tot de A fondsen ter beschikking, B inspanningen van hun medewerkers
uitzonderingen bestaan wel, maar die zijn nodig om de regel te bevestigen
het is big business, met big advertisement en big corruption.
|
13 aug 2007 21:45 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ze zullen dan ook frequente Porscherijders bedoelen
Neen , zonder dollen.
Ikzelf geef al jaren geen geld meer aan zogenaamde (echte of niet) liefdadigheids doelen.
Sommige redenen zijn door anderen hierboven al aangehaald.
Steunen aan arme landen , oorlogsslachtoffers, natuurslachtoffers etc etc etc worden al jaren van onze lonen afgehouden.
Kijk maar eens wat er voor geld er telkens gedoneerd wordt door de regering terwijl hier echte arme mensen , slachtoffers van allerhande tegenslagen op zich gelaten worden.
Dan moest je je maar verzekeren. En ze vragen zich niet af of die verzekeringen nog te betalen zijn.
Wel laat ik mijn goed hart zien door persoonlijk aanwezig te zijn om anderen te helpen of een gelukkige dag te geven. Ik denk bvb aan Vroemdag waar ikzelf (en anderen die ik meeneem) al bijna 10 jaar aanwezig zijn en een hele dag gaar rijden op het circuit voor psychisch of fysisch gehandicapte dingen.
Of eenmaal per jaar gratis een maal verzorgen (inclusief grondstoffen) voor de leerlingen , ouders en medewerkers van Sint Oda (schoolvoor zulke leelingen) enzoverder
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
13 aug 2007 22:10 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Heb net mijn IB 2006 gedaan (tikje laat ja ) en heb een meer dan aardige 2e hands 911 aan belasting betaald. En mede gezien het feit dat veel van die goede doelen lekker op de gracht zitten heb ik niet de minste behoefte om daar NOG meer aan te geven. Toedeloe
|
13 aug 2007 22:30 |
|
|