Auteur |
Bericht |
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
olie peilen (964)
ik denk dat het oliepeilen een ervaringsklus is dus...
Heeft iemand afbeeldingen van een duidelijke meting/peiling? Het is zo slecht te zien wat het oliepeil is op de peilstok of heeft niemand er last van?
|
13 aug 2007 17:42 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Wel snel onder de knie krijgen ....anders wordt het MyLast964
alle gekheid op een...kan duidelijker geef het toe, maar problematisch is het nu ook weer niet...
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
13 aug 2007 18:01 |
|
|
paulb
ex 964 Turbo 3.3
|
Als er olie op de pleilstok zit is het prima te zien hoor
Als je't echt niet ziet, oliepeilstok goed droogmaken, erinsteken, d'r uithalen, meteen horizontaal houden (zodat de olie niet naar beneden loopt langs de stok en dan een vertekend te laag beeld geeft) en bijv. even op een vloeitje/wc-papier drukken ? Op het papier zie je dan als't meezit wat duidelijker waar het nat is van de olie, oftewel het peil
(doe het nooit op deze manier maar moet vast een duidelijk beeld geven bij twijfel lijkt me)
Peil-ze, Paul
|
13 aug 2007 19:43 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Ik vind het ook lastig te zien. Ik herhaal de metting altijd een paar keer om een goed beeld te krijgen. En je motor moet (dacht ik) enkele minuten stationair draaien voor je gaat meten.
|
13 aug 2007 19:58 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... enkele minuten ... ga maar rustig 'n paar Km rijden
Alle 13 liters (of wat daar nog van aanwezig is) moet op bedrijfstemperatuur zijn - vervolgens met stationair draaiende motor - op 'n vlakke ondergrond - oliepeilen
Als je de zoekfunctie gebruikt heb je geen tijd meer om olie te peilen
|
13 aug 2007 21:13 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Ja, ik weet dat de motor op bedrijfstemperatuur moet zijn, maar ik bedoelde om hem na het rijden enkele minuten stationair te laten draaien zodat de olie de kans krijgt om in het karter te zaken. Of hoeft dat niet?
|
13 aug 2007 21:20 |
|
|
horn
PF #57
|
nope.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 aug 2007 21:24 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Aber doch!
Net even het instructieboekje erbij gepakt: Vor der Messung muss der Motor eine halbe Minute mit Leerlaufdrehzahl laufen, damit sich der Olspiegel im Vorratsbehalter beruhigen und einpendeln kann.
|
13 aug 2007 21:39 |
|
|
horn
PF #57
|
Sorry, dacht dat je hiermee bedoelde na elke keer dat je gereden had.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 aug 2007 21:50 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Halve minuut is aan de korte kant ....althans das mijn ervaring. En de olie loopt terug in het separate tankje ja..niet het carter ff mierene.ke
O ja ....naast die manier van dat papiertje kan het ook met de aansteker.....
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
13 aug 2007 22:02 |
|
|
Fonz
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
|
Oliepeilstok ik check gewoon het metertje op mijn dashboard
|
13 aug 2007 23:32 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... eer dat je de P op de handrem hebt gezet, uitgestapt bent en de motorkap hebt geopend - nadat je eerst 'n doekje uit het kofferruim hebt gepakt ....
|
14 aug 2007 8:57 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Dat metertje schiet bij mij alle kanten op, moet ik nog een keertje nakijken. Wel zo makkelijk als je gewoon naar het oliemetertje kan kijken tijdens het olietanken.
|
14 aug 2007 10:38 |
|
|
clemens
964C2 '91Hilversum
|
kijken kan, maar zou er toch niet teveel op vertrouwen.....
_________________________________________ leven is het meervoud van lef!
|
14 aug 2007 10:42 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
als je oliemeter alle kanten op schiet id er iets niet goed met de vlotter.
er is dat of teveel of tewijnig olie of hij is kapot.
gr anton
|
14 aug 2007 16:47 |
|
|
shaggy
ex 964 c4 '89 zwart
997 c2 zwart
|
heb ook nog een soortgelijke vraag hierover, ga de oliekoeler rechtsvoor vervangen maar weet niet hoeveel olie al weggelekt is.
is er een manier om de olie koud te meten, zonder dat hij gedraaid heeft?
|
14 aug 2007 19:14 |
|
|