Auteur |
Bericht |
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
 cabrio en ruimte achterbank (3.2)
Ik ben zoekende en kijk naar de 3.2. Hoewel ik vooral naar coupe's kijk, ben ik ook wel van de cabrio's gecharmeerd; het gaat tenslotte om een auto voor erbij (in mijn geval), en dan is cabrio rijden wel een extra dimensie. Ik heb gelezen dat achterbank in cabrio vaak wat steiler is en dus de ruimte achterin krapper. Heeft iemand specifiek voor de 3.2 ervaring? Wij hebben een dochter van bijna 3; nog geen reuzin dus, maar er moet natuurlijk wel voldoende ruimte zijn!
|
13 aug 2007 23:40 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik was 9 jaar geleden op zelfde manier op zoek:
Lang gezocht naar een coupe (vind ik mooier) maar uiteindelijk toch tegen een goede cabrio aangelopen.
Het is voor mij een 3e auto voor de lol, dan is een cabrio wel heel erg lekker hoor; ook 's winters met de kap dicht uitstekend mee te rijden. Zorg wel voor een goed dak (evt. 1500-1800 investeren voor een nieuwe).
Achterin is niet ruim, maar kleintjes kunnen er prima in.
Mijn jongste van 4 past prima, de middelste van 7 ook nog wel hoor.
Maar het is natuurlijk geen 4 persoons auto...
Zorg dat je start met een technisch goede auto; een slechte goed maken kost je meer ....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
14 aug 2007 0:50 |
|
 |
cabrio wim
|
Staan inderdaad echt recht, die ruimte is nodig om de kap erachter te laten vallen.
Maar kinderen kunne toch redelijk zitten.
|
14 aug 2007 8:19 |
|
 |
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Bedankt voor de rectaies. Lijkt voor de kleine dame inderdaad nog wel voldoende. Hebben jullie zelf ervaring met kinderen op de achterbank van de 911? Blijft natuurlijk nogal persoonlijk, maar die ervaringen helpen wel in het beslissingstraject!
|
14 aug 2007 21:50 |
|
 |
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
HV, let wel. Heb voor de zelfde keus gestaan, om 2 redenen voor een coupe gekozen. 1 door de stijle hoek van de rugleuning is het plaatsen van een kinderzitje wel mogelijk, maar doordat de stoel iets achterovergekanteld moet staan ( anders bij fors remmen kanteld de stoel te snel naar voren), plus gaat dit plaatsen van een stoel, in mij geval een Porsche Prince, door de stijle hoek ten koste van de beenruimte. Doordat in een kinderstoel de beentjes van mijn zoontje van 3 recht naar voren steken, word doordat de passagiersstoel verder naar voren moet de zitruimte voor de passagier erg krap. achter de bestuurdersstoel plaatsen heeft helemaal geen zin want dan valt er in mijn geval ( ben 1.80 m) niet meer fatsoenlijk te sturen.
2. de windwerveling op de achterbank is behoorlijk. de vraag is of je je kinderen dat wil aandoen, zeker bij een snelwegrit. tot 80 km is het redelijk te doen. een windvanger plaatsen is niet mogelijk daar er dan niemand meer op de achtebank kan.
In een coupe is het prima te doen. Let wel. bovenstaande is uiteraard van toepassing als je je kinderen volgens de wet veilig wilt vervoeren ( en wie wil dat nu niet??)
een optie is wellicht een Targa, volgens mij zijn hier de achterzitjes gelijk geplaatst als in een coupe. Echter weet dit niet 100% zeker.
succes met de keuze.
|
14 aug 2007 23:06 |
|
 |
Porsje
Abarth 124 Spider 2017
Ex.Boxster 2.7 2008
Ex 924 1979
Ex.911 SC targa 1982Beverwijk
|
Wij rijden ook regelmatig met z'n viertjes, Nina en Martijn van 5 en 3 zitten perfect achterin de targa. Ik heb wel driepuntsgordels geplaatst (veel veiliger dan de tweepunts, ook het prince porsche stoeltje is minder veilig, en wordt daarom niet meer gevoerd door Porsche) en ze zitten in Romer kid zitjes (15-36 kg) , gaat prima.
Hiervoor ook met de Romer duo isofix ( 9-18kg) gereden, die past ook. Belangrijk is dat de onderzijde van het stoeltje/verhoger smal is, zodat deze op de zitting past.
In de Targa is het tot 100-110 lekker voor de kids, daarboven gaan ze klagen over de turbulentie. Voorin zit je wat dat betreft beter.
Gr. en succes met kiezen,
Gijs.
|
17 aug 2007 21:34 |
|
 |
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Heb je die driepuntsgordels op de orginele hoedenplank bevestigd? Wil dit ook laten maken, echter men zegd dat je een 964 hoedenplank nodig hebt. Mijn hoedenplank is echter beige van kleur, dus word lastig. Porsche Prince word inderdaad niet meer geleverd, maar is met een 2 puntsgordel wel de beste oplossing.
|
17 aug 2007 22:05 |
|
 |
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
juist iemand tegengekomen met een (porsche) cabrio met kinderen
wilden hem wegdoen omdat , het niet te doen was met kindjes'
verder een mooie wagen
|
18 aug 2007 16:25 |
|
 |
Godspeed
PF #911Belgiƫ
|
je bedoelt toch wilde heN wegdoen? 
|
18 aug 2007 16:53 |
|
 |
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
|
18 aug 2007 17:00 |
|
 |
Porsje
Abarth 124 Spider 2017
Ex.Boxster 2.7 2008
Ex 924 1979
Ex.911 SC targa 1982Beverwijk
|
Hoi Jurriaan,
Ik heb de originele hoedenplank er nog in, de bouten voor het bovenste punt heb ik vastgezet op de plek waar het leren riempje met de drukknoop normaal zit. Dit gat heb ik uitgeboord, en hier met een gordelverloopstuk ca 5 cm omhoog het draaipunt gezet.
Onderaan heb je natuurlijk de normale bevestigingspunten, de gordelautomaat heb ik achter de rugleuningen geplaatst. Hier moet je dus nog een gat maken.
Dit is op zich een nette oplossing, ik denk wel dat een 964 hoedenplank uiteindelijk netter/mooier is. Je kan deze evt in kleur spuiten met vinylcoat of zoiets??
Gr. Gijs
|
26 aug 2007 0:43 |
|
|