Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 15:17

Antwoord op onderwerp  [ 283 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende
Niet langer meer verslagen...;-) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Problemen op velerlei gebied doordat je niet in staat bent je aandacht ergens langere tijd bij te houden. Soms gecombineerd met hyperactiviteit. Bespreek eens met je begeleiding of huisarts.

21 jun 2007 12:35
Profiel
Bericht 
meneer aard schreef:

Ik weet niet hoe diepgaand de astma is van uw zoon, maar waarschijnlijk is het voor mij niet op te lossen met een masker of wat dan ook. Daar ga ik wel wat mee doen, als in uitzoeken. Bedankt dat je je verhaal wilde delen.

Astma is van die vorm zwaar adem halen en snel vermoeid, dus als hij na zijn werk thuis komt eerst even rusten, maar daarna is hij weer actief.
Hebben eens een test gedaan met de vredespijp, maar kwam geen verbetering uit.
Vandaar de droge sauna, die opent de longblaasjes en kunnen dan zo meer zuurstof opnemen, en vergemakkelijkt het adem halen.
Sinds hij dit doet zit er steeds bij elke controle een verbetering in.

21 jun 2007 12:43
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
@ wim: Droge sauna etc helpt bij mij niet veel, bij mijn zijn de longblaasjes en meuk al helemaal verrot ensow om het zo eventjes te zeggen. Ook als het een beetje vochtig weer is, merk ik het meteen. Enigste remedie is de airco aan te gooien maar dat is ook weer een kweek plek voor schimmels waar ik ook allergisch voor ben.

wolf schreef:
Problemen op velerlei gebied doordat je niet in staat bent je aandacht ergens langere tijd bij te houden. Soms gecombineerd met hyperactiviteit. Bespreek eens met je begeleiding of huisarts.

Als ik ergens voor ga, dan concentreer ik me daar wel op. Enkel door de problemen nu, overspannen/depressie is het steeds moeilijker me aandacht er goed bij te houden. Onbewust ga je toch teveel nadenken met een boel koppijn tot gevolg.

21 jun 2007 13:31
Profiel Facebook 
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Meneer Aard,

Ik wil alleen even kwijt dat je wel erg veel lef toont door hier voor je moeilijke positie uit te komen. Tuurlijk zoek je adviezen, maar het blijft een hele stap. :res:

Ik wens je veel wijsheid voor je toekomstige beslissing en ben benieuwd wat je gaat doen!

Groet,
Martijn

21 jun 2007 20:51
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Ik heb me bewust even terug gehouden m.b.t. reactie geven in dit topic, om wille dat ik mezelf even rust gunde. Even er niet aan denken, lekker weekend houden (tot zover dat ging, steekt wel vaak de kop nog op).

Van de week ga ik weer verder, morgenvroeg voor dat ik ga werken even kijken naar een ander bedrijf wat auto`s aanpast (kwam mijn ma mee aanzetten, was zaterdag een beurs in lelystad over auto aanpassingen. Kon helaas niet mee). Kijken of daar evt. vacatures zijn, of gewoon eens informeren / open solli insturen.

Ik heb vorige week nog eens duidelijk met mijn ouders erover gesproken, over autotechniek. Het gaat gewoon weg niet. Mijn moeder heeft bij het uwv gewerkt, ook als arbeidsdeskundige/ arbeidsintergatie (die heeft mij toendertijd niet begeleid, enkel een collega van haar). Die heeft mij ook duidelijk (mijn moeder ;) ) uitgelegd dat ik me zelf gewoon letterlijk kapot ga werken. Ik zou mezelf meer ziek werken dan dat ik beter ervan wordt. De vraag of ik er nu beter van wordt als ik begin met autotechniek hield mij ook de hele tijd bezig. Die vraag is nu een beetje beantwoord door mijn moeder.

Voor ik mezelf echt vakantie gun, wil ik gewoon alles op een goede rij hebben staan voordat ik vertrek (eind juli) voor 2 weeks richting duitsland voor een vliegkamp (gaan met de vliegclub naar een duits vliegveld, om daar te zweefvliegen). Ik ga nu ook duidelijk kijken naar een alternatieve opleiding als backup en de nodige vacatures in de gaten houden.

Vrijdag heb ik een gesprek met mijn begeleidster, waar ik ook door ga hebben over meerdere sessie`s bij de arbeids psycholoog. Uiteraard zal ik vrijdag avond mijn verhaal posten wat en hoe eruit is gekomen.

24 jun 2007 23:49
Profiel Facebook 
Bericht 
Indien je zweefvliegen zo leuk vindt, ga dan uitzoeken of je daar ergens iets kan doen. Opleiding tot lesgeven of iets dergelijks!

25 jun 2007 8:33
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Lydia schreef:
Indien je zweefvliegen zo leuk vindt, ga dan uitzoeken of je daar ergens iets kan doen. Opleiding tot lesgeven of iets dergelijks!

Ik zou zo zeggen TOP idee!

25 jun 2007 10:10
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Lydia schreef:

Merendeel is gewoon "vrijwillig", enkel op terlet geloof ik dat je betaald krijgt. Maar dat is echt een Service Center. Daar worden ook kisten gerepareerd die wij zelf niet (diepgaande reparaties) mogen doen.

Verder is terlet een verzameling van meerdere clubs. Instructeur zou ik zelf nooit willen worden. Beetje achterin mee hobbelen :P Nee dankje. Dan werk ik liever in me vrije tijd onbetaald aan de lier waar deze winter al 400 uur zijn in gegaan.

25 jun 2007 11:14
Profiel Facebook 
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Eén ding is zeker: hoe je er nu ook tegenaan kijkt, je zult later nooit spijt krijgen dat je doorgezet hebt en een opleiding gevolgd hebt. Do as I say, don't do as I do... :cry:

Zoek iets wat je leuk vindt en wat je lichamelijk aankunt en werp je daar voor de volle honderd procent op. Veel plezier!

25 jun 2007 11:21
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
op die vraag hoop ik deze week antwoord te vinden..Mijn ma heeft vandaag nog ff contact gehad met school. Ze waren best te spreken over mij (de opleiding coördinator, tevens mijn docent voor diverse vakken). Enkel stond ik voor 1 vak zwak omdat ik daar 1 3,8 + 2 keer een 1 heb gehaald omdat ik die shit niet heb afgerond door afwezigheid (wist ook totaal niet van het bestaan af van die modules).

Verder vond ze het niet OK dat mijn mentor gezegd heeft dat ik maar moest stoppen omdat het niet meer gaat, en dat kreeg nog wel een staartje ofsow.

Maar op de vraag van me ma tegen mij, van stel dat ik niks vind en wat dan was ik best weer overstuur zeg maar. Lichamelijk/ geestelijk trek ik het niet om door te gaan mte de opleiding.

25 jun 2007 11:56
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Nou..Eindelijk de rust gevonden om hier even een update neer te planten.

AFgelopen vrijdag heb ik een gesprek gehad met mijn begeleidster + ouwe lui. Liep nogal stroef, maar stukje bij beetje komt er progress in het verhaal. Ben nu druk aan het zoeken naar werk, in de techniek sector. Kijken hoe dat gaat verlopen.

Op school sta ik nog steeds ingeschreven, ben wel gewoon over etc (nu vakantie) maar als ik werk heb gevonden ga ik me direct (waren ook de woorden van me moeder :P ) uitschrijven @ school.

Voorlopig maar lekker beetje vakantie houden zolang het duurt en of ik het vol hou (koppijn is nog steeds aanwezig, zeker na vrijdag is het heviger geworden). En eind juli lekker 2 weken naar duitsland.

01 jul 2007 20:42
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Gecondoleerd :cry:

01 jul 2007 21:29
Profiel
Bericht 
Meneer aard schreef:
AFgelopen vrijdag heb ik een gesprek gehad met mijn begeleidster + ouwe lui.

Beetje respect is ook op zijn plaats :roll:

Maar goed dat je vakantie hebt en je even kunt ontspannen.
Zet alles even in z'n vrij en pik alle positieve dingen op van het leven, en na de vakntie doen wat je wilt...de techniek dus :arrow: en haal daar alles uit wat er in zit. (dus ook weer scholing)

01 jul 2007 22:26
PorscheForum Rakker
944
Grave
Bericht 
Zeg Meneer Aard:

Daar waar jij woont,zijn 2 bekende trailerbouwers gevestigd.Ga er eens werken,zou ik zeggen.
Of ga eens bij een produktiebedrijf werken,en zoek daar het saaiste/smerigste werk uit.Ga eens bij Philips of DAF achter de lopende band staan.
Of ga eens op een vissersboot werken.Kijk voor de lol eens op Discovery-channel naar "deadliest catch"..........
Wedden dat je na één week weer terug naar de ICT-schoolbanken kruipt ?? :idea: :idea:

Groetjes Rob-die na zijn MTS W en E-opleiding ook maar gewoon ergens begonnen is-944.
......die heeft pech !!

01 jul 2007 22:37
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
@ Wim: Respect heb ik zeer zeker, maar noem ze nou meestal gwoon altijd ouwe lui. Heb ook veel respect voor mijn begeleidster die ik al jaar of 7 heb, ben niet een van de makkelijkste en gooi zeker nu met mijn houding vaak de kont tegen de krib en dan is er echt geen woord in te krijgen bij mij.

@ Rob 944: Je bedoelt Nooteboom? Ik zou daar best willen werken, ken iemand die daar ook een tijd heeft gewerkt. Die was daar erg te spreken over, was merendeel montage werk van trailers maar ook lassen etc.

En "heimwee" naar de school banken zou ik nooit hebben..Dat durf ik nu al gewoon te zeggen. Zelf houd ik teveel van lekker door werken, houd wel van een beetje druk op de ketel. Dan weet je tenminste waarvoor je het doet. School is wat anders.

Ik heb zelf een half jaar stage gelopen vorig jaar bij een ICT dienst binnen basisscholen van de Gemeente wijchen dat was opzich ook wel leuk (de vrijheid, want je moest per dag aantal scholen af als er problemen waren ) maar daar was het 3 keer op de muis klikken en dan werd eral geroepen: Jongens Koffie..nou dat hoeft dus van mijn niet. Die lui werden daar al panisch als ze 5 serieuze problemen kregen.

Met ongv 7 jaar praktijk ervaring (ik weet het, is relatief kort maar ik heb me hierdoor kunnen ontwikkelen in de techniek wereld) op de vliegclub, waar ik het onderhoud doe van diverse tractoren + lier, waar ook op de lier de nodige modificaties worden gemaakt (dit jaar nog een Watergekoelde Intercooler gemonteerd) en natuurlijk mijn eigen auto waar de nodige dingen aan zijn gebeurd, vind ik het gewoon elke keer te mooi om te doen en dan denk ik bij mezelf van Jah dit is echt wat ik wil.

Vliegen is ook een passie voor mij, maar soms gaat sleutelen vaak voor het vliegen..Als er een tractor kapot is dan moet en zal ik die gemaakt krijgen (ook door het lage aantal tractoren op de club + afhankelijkheid) maar ook omdat ik het zo leuk vind.

Laatst bijgewerkt door Meneer aard op 01 jul 2007 22:51, in totaal 1 keer bewerkt.

01 jul 2007 22:43
Profiel Facebook 
Utrecht
Bericht 
Ik dacht ook niet dat ik heimwee naar school zou krijgen, was niet echt een erg leuke tijd- met name mijn MBO-opleiding was echt alleen maar doorbijten en dat papiertje halen. Maar na 20+ jaar werken heb ik toch een beetje heimwee naar de relatief makkelijke schooljaren, in vergelijking.

Het kan verkeren...

01 jul 2007 22:49
Profiel
PorscheForum Rakker
944
Grave
Bericht 
Ja Aard,die bedoel ik..........

Ik heb daar ruim 7 jaar gewerkt,en ben er al ruim 6 jaar weg.......En ben blij toe ook.Ik spreek nog wel eens oud collega's,en kijk er rond wat er allemaal veranderd is.Toen ik er nog werkte,moest je een kaal chassis vanaf de grond af helemaal zelf opbouwen.Hydrauliek,pneumatiek,electra,assen etc.ALLES
Bijna alle trailers tussen 2 assers en 8 assers heb ik gebouwd net als Hydro-nekken,interdolly's en container-afzetinstallaties.Maar die mooie tijd is echt voorbij...........
Het is tegenwoordig meer "prefab" geworden,en het werk is in hapklare brokken verdeeld.Dus meer een lopende-band-principe.
Een afdeling waar je helemaal depressief wordt,is de afbouw-afdeling.
Die andere trailerbouwer,Floor,hoort ook tot de Nooteboom-holding.
Er wordt trouwens in Roemenië naar een goede locatie gezocht om daar de OSD-L en de OSD-V te gaan bouwen...........

Ik heb ruim 6 jaar geleden de overstap gemaakt naar mijn huidige werkgever.Ik werk nu als Storings/onderhoudsmonteur in 3-ploegendienst.
Natuurlijk kijk ik wel eens met weemoed terug naar die periode,vooral als er een programma op TV is dat over (zwaar) transport gaat.Maar dat gevoel is niet van lange duur !!
Doordat ik 6 jaar geleden de overstap heb gemaakt,kan ik nu doen wat ik wil doen.Ik heb als alleenstaande b.v. het ouderlijk huis kunnen kopen......
En straks uitkijken naar een andere Porsche.

Mijn advies:maak je ICT opleiding af.Je maakt het dan voor jezelf een stuk makkelijker...........
......die heeft pech !!

02 jul 2007 0:02
Profiel
PorscheForum Rookie
996
Uithoorn
Bericht 
Dag meneer Aard.

Het is al een keer gezegd; maar nogmaals: respect dat je je zo kwetsbaar opstelt en goed dat je er zo goed over nadenkt.

Probeer idd wat afstand te nemen, geniet van je vakantie en verzet je gedachten. Maar alsjeblieft, maak die/een opleiding af. Ik heb ooit eens in hetzelfde schuitje als jij gezeten. Gestopt met een opleiding en vervolgens een uitzendbaantje gezocht en 6 maanden als kasbalie medewerker bij een bank gewerkt. Op het moment dat er een vacature kwam stond ik vooraan om te solliciteren. De betreffende bankdirecteur heeft mij die baan geweigerd omdat hij vond dat ik maar gewoon moest gaan studeren. Woest was ik op die man! Uiteindelijk heb ik zijn advies opgevolgd. De juiste studie kwam "opeens" uit de lucht vallen, juist op het moment dat ik me er niet meer druk om kon maken. Mooi moment: dik 15 jaar na dato moest ik een training geven aan de betreffende bank en wie zat er in die groep? Die directeur. Je wilt niet weten hoe blij ik was die man te zien! Ik dankbaar, hij ontroerd omdat hij destijds twijfelde of hij het goede had gedaan.

Mijn moraal: geef niet toe aan de "easy way out" (ik weet dat ook dat niet easy is) maar maak een opleiding af, zeker als je de brains hebt! Wellicht helpt dit in je keuze.

Ik wens je een heerlijke vakantie toe!

03 jul 2007 14:39
Profiel
Utrecht
Bericht 
Mooi verhaal!

03 jul 2007 20:04
Profiel
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
idd mooi verhaal!

Heb je die directeur nog een lekker flesje gegeven??????

04 jul 2007 9:45
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Zo, even de moed bij elkaar geraapt om weer een post neer te zetten. Heb het even paar daagjes aangekeken, want zodra ik erover nadacht ging het al compleet fout.

Vanochtend heb ik mijn cijferlijst opgehaald, bij mijn mentor. Is opzich een goede lijst (capaciteiten genoeg iedergeval) maar toen begon het gedonder dat er 2 punten niet klopten (overigens bij meerdere studenten niet) maar de mentor verwees mijn door naar volgend jaar..Ik dacht nou steek die punten maar lekker in je cencuur. Heb die vent nog een hand gegeven en fijn weekend gewenst (eer maar aan mezelf gehouden) en lekker de P uitgelaten op de snelweg (ding stond immers weer weekje stil).

Nu heb ik dus officieel vakantie, hoewel het nog niet tot me door dringt. Ik ben dit weekend wel bezig geweest met solliciteren bij andere auto aanpassings bedrijven (zit een beetje in die wereld vanwege mijn moeder, die een aangepaste auto heeft en zij is vrij actief in dat soort zaken dus dat scheelt ook weer).
Over 3 weken (eind juli) lekker op vakantie, kijken of het lukt om mijn kop leeg te maken. Alles lekker proberen op een rij te zetten alhoewel ik het liever nu opgelost zie, want ik ben echt te bang dat het weer mijn vakantie gaat beinvloeden.

@ Rob 944: Ik blijf nu ook nog ingeschreven staan op school, hoewel dat tegen mijn wil is. Geen oude schoenen weg gooien voordat je iets nieuws heb. Ik ben enkel ook bang dat het weer compleet mis gaat. Dit jaar heb ik teveel op pillen geleefd om te kunnen eten en te functioneren in de maatschapij. Anders ging het gewoon mis, zowel geestelijk en lichamelijk door die depressie. Als ik het wist wat ik nu weer heb, was ik niet eens es aan de opleiding begonnen dit jaar.

Wel gaat er reintergratie begeleiding starten, als ik ga werken of door ga met school. Dat is wel weer een positief iets om er beter mee om te leren gaan.

@ moll911: Zeer mooi verhaal en natuurlijk met een goede afloop. Mijn leermeester in de techniek, waar ik het ook heel goed mee kan vinden zegt ook precies hetzelfde tegen mij. Hij heeft best veel invloed op mij maar sommige dingen ben ik ook weer te eigewijs misschien in. Hij heeft zelf van compleet niks (te vroeg gestopt met school ivm overlijden van zijn vader) opgewerkt naar Olie Sjeik. Die hij tot voor kort nog in bezit had en 95% verkocht heeft + 5% aan zijn zoon`s heeft gedaan.
Aan hem heb ik heel veel geleerd (en leer nog steeds), het is een man met gebruiksaanwijzing en heb inmiddels (ken hem nu 6 jaar), een te goede band opgebouwd waardoor ik tegen hem kan tegen spreken wat niemand anders kan (behalve zijn vrouw natuurlijk).

Echt als god zou bestaan (of weet ik wat, bedoel hier verder niks kwaad`s mee) zou ik die man echt vragen of mijn leermeester in de Hemel terrecht zou komen als deze komt te overlijden. Zo`n goeie man is dat.

04 jul 2007 12:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Bij deze geregeld....Omdat jij het bent..

06 jul 2007 14:42
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
De vakantie is weer bijna ten einde (althans ik ben alweer stilletjes aan bezig met zoeken naar een oplossing). In de vakantie heb ik gelukkig mijn kop een beetje leeg kunnen maken.

Een ding staat vast, ik ga stoppen met de ICT opleiding. Ik trek het gewoon weg niet en ik sla een hele andere weg in. Ik ga namelijk opzoek naar een leerbaan. Dat wil zeggen dat het een soort BBL (beroeps begeleidende leerweg) opleiding is, maar met gewoon full time job + een wat vak gerichter opleiding.
Mijn voorkeur gaat natuurlijk uit in de autotechniek of anders in de Transport wereld.

Doordat ik steeds meer de realiteit onder ogen begin te zien dat ze voor mijn 10 andere hebben die wel gezond zijn en waarbij de kans op ziekmelding/afwezigheid kleiner is in de autotechniek wereld. Ook ben ik meer aan een goede omgeving gebonden en niet willekeurig in een garage staan (wat me natuurlijk prachtig lijkt maar mijn lichaam denkt daar helaas anders over).

Vorig jaar heb ik ook gekeken voor Transport en Logistiek en heb me toen (samen met mijn begeleidster) voor laten lichten door een opleidings coördinator van die opleiding. De logistiek kant is meer warehouse medewerker etc en de transport is echt richting vrachtwagen chaffeur.

Vrijdag heb ik een afspraak bij het CWI omdat ik gewoon teveel informatie op me af krijg, ik zie ook wederom even door de bomen het bos niet meer. Ga ik dom ongeschoold werk doen aka uitzendbureau werk of wel wat doen en een certificaat/ papiertje halen. Die kunnen mij ook helpen aan een leerbaan wat ik zo begreep van die begeleidster die mensen begeleid (die kon mij ff kort voorlichten maar door tijdgebrek is het een afspraak geworden).

Zijn der mensen (ik meen te weten van wel?) die actief zijn binnen de transport wereld en mij iets meer over de praktijk kunnen vertellen? (spreek wel eens geregeld chaffeurs @ mijn werk maar wil het ook wel eens van een buitenstaander horen).

14 aug 2007 20:37
Profiel Facebook 
Utrecht
Bericht 
Je zou eens kunnen informeren bij jeroenoop, die zit in de transportwereld.

Veel succes met je keuze!

14 aug 2007 20:50
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Citaat:
Ga ik dom ongeschoold werk doen aka uitzendbureau werk...

Zonder opleiding moet je daar wel van uit gaan, sorry..

Alhoewel ik met jouw persoonlijke situatie niets van doen heb, vind ik het enorm jammer dat je toch gaat stoppen! Ik hoop echt dat je er geen spijt van krijgt.

Succes met je beslissing!

Sander

14 aug 2007 22:18
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 283 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende