Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 22:57

Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Zo kom ik aan mijn Boxster..(voor de geduldige lezer...) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Boxter S, Audi A4 2,0TDI Quattro
Haastrecht
Bericht Zo kom ik aan mijn Boxster..(voor de geduldige lezer...)
Hallo allemaal.
Na een aantal maanden van mijn Boxster S genoten te hebben ( en ik geniet nog steeds volop hoor...) nu even de tijd om wat te schrijven.

Over mezelf zal ik kort zijn, ben 47, gescheiden, zoon van 15. lieve vriendin en nu eindelijk mijn porsche.

Na lang zoeken op het internet kwam ik uit bij Porsche Centrum Brescia Italie.
Na wat heen en weer mailen en bellen gevraagd of ze de auto een weekje voor mij konden vasthouden.
Samen met mijn vriendin op een zaterdagochtend in maart 's ochtends om 7.00 uur vanaf schiphol naar Milaan (Bergamo) gevolgen, auto gehuurt en naar Desenzano gereden naar de dealer, wat een schitterend pand en inrichting trouwens.

De auto bezichtigen en kopen was zo gebeurt. Nog even onderhandelen over de prijs en wat er nog aan moest gebeuren maar dat verliep buitengewoon soepel. Ik kreeg meer van de prijs af dan verwacht, de auto kreeg een 20.000 beurt, 2 nieuwe banden en een kleine beschadiging aan de voorbumper zou weggewerkt worden. Zie je ook inderdaad niets meer van.

's Middags om 13.00 uur zaten we heerlijk aan het Gardameer in het zonnetje met een glaasje witte wijn de aankoop te vieren ( en in Nedeland maar regenen)
Thuis gekomen had ik heel wat te regelen om de auto naar Nederland te krijgen. Rijden is geen optie want alleen een export kenteken kost al ca. 600 euro in Italie en verzekeren op chassisnummer is niet te betalen Auto overschrijven kost trouwens ook ca. 250 euro maar die nam de dealer ook voor zijn rekening.

Uiteindelijk een transportbedrijf gevonden die de auto voor niet al te veel (verzekerd en wel) naar Nederland kon brengen.
Nu begon het wachten omdat voordat de auto klaar was en het tranportbedrijf een rit kon maken het een week of 5 verder was.
Eindelijk kon ik op maandagochtend mijn auto van de trailer gaan halen. Direct naar Leusden gereden om de hardtop eraf te laten halen, wat accesoires te laten verwijderen en door naar het RDW.
Dinsdag naar Veendam gereden om mijn kenteken op te halen (zo snel kan het) kenteken platen laten maken en 's woensdags met de auto naar Belgie geweest voor mijn werk.
Donderdag terug naar Leusden om het alarm te laten updaten naar klasse 3 en de accesoires weer terug te laten zetten.
Daarna is het grote genieten echt begonnen omdat ik zaterdags met mijn zoon voor een week naar Tjechie ging. Heerlijk op die duitse autobaan... :D

Ondertussen een pre-level training op zandvoort gevolgt en een kleine 6000 km heerlijk (open) gereden.
In september gaan we lekker 2 weken door Italie toeren en hopelijk laat het weer het nier toe om voor die tijd ook nog wat kilometertjes open te rijden.
Groeten van een fanatieke Boxster rijder

15 aug 2007 12:15
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
welkom. goed verhaal. waarom in hemelsnaam echter een boxster als je een lieve vriendin én een zoon hebt? :roll:

15 aug 2007 12:25
Profiel
PorscheForum Rookie
Haastrecht
Bericht 
horn schreef:
welkom. goed verhaal. waarom in hemelsnaam echter een boxster als je een lieve vriendin én een zoon hebt? :roll:

Als we met de "famile" op stap gaan moet ik me "behelpen" met een nieuwe leasebak, een A4 quattro 8)

15 aug 2007 12:30
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Welkom hier en van harte met je Boxster. Leuk verhaal joh.

15 aug 2007 12:31
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Bericht 
Welkom Burner en een leuk en niet alledaags verhaal. :wink: Waarom helemaal uit Italie halen?

15 aug 2007 12:32
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Haastrecht
Bericht 
barolo schreef:
Welkom Burner en een leuk en niet alledaags verhaal. :wink: Waarom helemaal uit Italie halen?

Prijs, keuze, veel auto's inclusief hardtop en goed klimaat voor een "oudje" (is van eind '99)

15 aug 2007 12:36
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
en altijd allemaal 120.000 km op de klok :mrgreen:

15 aug 2007 12:41
Profiel
PorscheForum Rookie
Haastrecht
Bericht 
horn schreef:

Inderdaad, maar van 1e eigenaar, met onderhoudsboekje en het is een Porsche Approved auto so what?

15 aug 2007 12:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Welkom, leuk verhaal.

Citaat:
Inderdaad, maar van 1e eigenaar, met onderhoudsboekje en het is een Porsche Approved auto so what?

Veel porsche's die uit Italie komen en hier worden geimporteerd hebben vaak een kilometerstand van 120.000 km. Daar zitten auto's bij die ook echt die kilometers hebben gedraaid maar ook veel die een zwaarder leven hebben gehad dan die 120.000 km.

15 aug 2007 13:29
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Dan ben ik benieuwd wat je in Italie voor een 120K op de teller S uit 1999 betaald. In Belgie komen ze regelmatig langs voor 25K. Tel daar nog 5K voor BPM bij op en hij staat hier te glimmen voor 30K. Voor dat geld vind je ze ook in NL.

15 aug 2007 13:35
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Burner schreef:
horn schreef:

was idd een grapje, zoals TDzonderI zegt. Heb ooit gekeken naar een Volvo 850 Estate en alles wat uit Italie kwam had 120K op de teller. Was iets dat me toen opviel...
Porsche approved klinkt goed. Betekent dat ook een Porsche approved garantie? :?:

15 aug 2007 13:39
Profiel
PorscheForum Rookie
Haastrecht
Bericht 
horn schreef:
Burner schreef:
horn schreef:

was idd een grapje, zoals TDzonderI zegt. Heb ooit gekeken naar een Volvo 850 Estate en alles wat uit Italie kwam had 120K op de teller. Was iets dat me toen opviel...
Porsche approved klinkt goed. Betekent dat ook een Porsche approved garantie? :?:

Is idd Porsche Approved garantie.

Wat onderscheidt een voertuig uit het Porsche Approved Occasionprogramma van een gewone gebruikte auto?

* Wij controleren elk voertuig aan de hand van aan checklist op meer dan 100 criteria.
* Reparatie vindt plaats volgens de hoogste kwaliteitseisen van Porsche.
* U krijgt 1 jaar garantie over de hele wereld.
* U profiteert van de mobiliteitsservice van Porsche Assistance.

Bron:http://imp.porsche.com/netherlands/nl/approvedused/au-porscheapproved/

15 aug 2007 14:01
Profiel
PorscheForum Rookie
Haastrecht
Bericht 
barolo schreef:
Dan ben ik benieuwd wat je in Italie voor een 120K op de teller S uit 1999 betaald. In Belgie komen ze regelmatig langs voor 25K. Tel daar nog 5K voor BPM bij op en hij staat hier te glimmen voor 30K. Voor dat geld vind je ze ook in NL.

Zegt zo weinig als je niet weet wat voor opties er voor dat geld inzitten.
Bij mij o.a. hardtop in kleur, volleder, porsche (becker) satnav, sound incl. Porsche CD wisselaar, zij-airbags, xenon, sportonderstel, zwaardere accu en niet te vergeten 20.000 beurt en de Porsche Approved Garantie en dat voor 2K minder :D.
Ik heb ze zowel in Nederland, Duitsland als Belgie niet zo gevonden maar moet zeggen dat ik ook alleen op de porsche site naar Porsche Approved auto's gezocht heb.

15 aug 2007 14:09
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
leuk verhaal, veel plezier ermee :thumleft:

15 aug 2007 14:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Haastrecht
Bericht 
Marco schreef:
leuk verhaal, veel plezier ermee :thumleft:

Thanks, gaat zeker lukken :D :D :D

15 aug 2007 14:40
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
horn schreef:
waarom in hemelsnaam echter een boxster als je een lieve vriendin én een zoon hebt? :roll:

Zeg, ouwe Chinees leg jij dan eens uit hoe jij je zoon van 15 achterin die 964 krijgt? :mrgreen:

Afbeelding

15 aug 2007 16:36
Profiel WWW
3.2S
010
Bericht 
Burner schreef:
Ik heb ze zowel in Nederland, Duitsland als Belgie niet zo gevonden maar moet zeggen dat ik ook alleen op de porsche site naar Porsche Approved auto's gezocht heb.

Volgens mij heb je goed rondgekeken. De Porsche approved zijn minimaal 10K duurder. Ik denk dat jij een uitstekende keuze gemaakt hebt.

15 aug 2007 16:40
Profiel WWW
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Rob Herfst schreef:
horn schreef:
waarom in hemelsnaam echter een boxster als je een lieve vriendin én een zoon hebt? :roll:

Zeg, ouwe Chinees leg jij dan eens uit hoe jij je zoon van 15 achterin die 964 krijgt? :mrgreen:

Daar heeft ie die S-max voor, toch? En daar kan ie makkelijk met gestrekte benen in.... :mrgreen:

15 aug 2007 16:44
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Haastrecht
Bericht 
barolo schreef:
Burner schreef:

Volgens mij heb je goed rondgekeken. De Porsche approved zijn minimaal 10K duurder. Ik denk dat jij een uitstekende keuze gemaakt hebt.

Dat dacht ik zelf ook. Je moet nog wel even het dagje Milaan en het transport rekenen maar dat heeft bij elkaar ongeveer 1K gekost.
Ik ben in elk geval vet blij met m'n EERSTE PORSCHE :D :D :D

15 aug 2007 16:45
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Rob Herfst schreef:
horn schreef:

Afbeelding

En daarom neem je een Boxster, dan kan die lange knul er ook makkelijk in, met het dak open...... :lol: :lol: :lol:

15 aug 2007 16:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997 4s MK2, ex. Boxster 986 /PF #2444
Noord-Holland
Bericht 
En weer een Boxster erbij! Leuk verhaal m.b.t. de zoektocht...veel plezier en hopelijk tot 1 van de vele leuke toertochten :D

15 aug 2007 20:14
Profiel
PorscheForum Rakker
'04 Boxster 2.7
Bericht 
knappe wagen en je hebt er ook flink wat afstand voor afgelegd

ik heb ook meer dan 5 maanden het internet afgezocht en mijn conclusie was dat de beste verhouding prijs/kwaliteit toch bij onze oosterburen te vinden was

nou ja elk excuus is goed voor een tripje Milaan daar ken ik nou ook wel inkomen 8)

kun je me overigens iets meer vertellen over dat Italiaans exportkenteken?
die 600 euro hoelang is dat dan geldig en is er verzekering bij?

15 aug 2007 21:54
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Leuk verhaal om te lezen en Italie is weer eens wat anders dan Duitsland! :wink:

15 aug 2007 23:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex Boxster S 3.2 2004 Audi A4 3.0 V6 TDI
Rotterdam
Bericht 
He leuk verhaal om te lezen. Temeer daar wij elkaar tijdens de pre-level training hebben gesproken! Ik had toen mijn Boxster S ook net (uit Duitsland) en heb er ondertussen ook dik 6.000 km aan fun-kilometers mee gereden :D

Ik kijk ondertussen weer uit of ik binnenkort nog een circuitdagje kan doen want dat was toch wel gaaf 8) Wie weet tot binnenkort....

16 aug 2007 13:13
Profiel
Ex: Boxster 986 3.2S
DEN HAAG
Bericht 
Welkom! ennuh kom hem vrijdag de 24e maar laten zien dan...?
(zie evenementen/meetings)

Privilege Beauty & more...

16 aug 2007 18:13
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende