Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:52

Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
zoals afgesproken de foto's 997 c4s 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht zoals afgesproken de foto's 997 c4s
ik mijn album...

krijg ze zelf niet geplaatst :oops: :oops:

1601 km stond er al op :lol:

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

15 aug 2007 19:13
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
Bericht 
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

:salut:

15 aug 2007 19:21
Profiel
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
mr.burns993, die in een ander topic het volgende schreef:
de maand augustus mag ik weer lekker "autozitten" 8) (is vroeger ooit begonnen als verjaardags kadootje)
hopelijk gaat het weer een beetje zonnig worden in augustus, want ik mag van een goede kennis weer een maandje op zijn hagel neue 997 s cabrio passen km onbeperkt .....:ba: :mrgreen: :drive: :mrgreen: :ba:

dit ritueel herhaalt zich gelukkig ieder jaar, als hij met zijn gezin op vakantie gaat, mag ik een wagen uit zijn wagenparkje uit zoeken 8)

mijn 993 gaat dus weer een maandje de opslag in, maar moet nog wel een keer mee voor de photo shoot, in het kader van : lucht vs waterkoeling.

deze pics zal ik natuurlijk ook hier plaatsen.

Maakt het niet echt duidelijk om hier weer een apart topic voor te openen :roll:

15 aug 2007 19:48
Profiel
Westervoort
Bericht 
Ik (wij. als mods) kunnen geen draadjes samenvoegen...

15 aug 2007 20:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 944 Turbo s
Den Haag
Bericht 
sjezus wat een geile bak :shock:

15 aug 2007 20:29
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Prima als je o.a. zo'n licht interieur en die Turbo velgen helemaal te gek vindt Funny, maar ook zonder vloeken moet dat toch wel duidelijk te maken zijn :?: :twisted: 8)

15 aug 2007 20:54
Profiel
PorscheForum Rakker
997 turbo tiptronic 580pk
CG uitlaat + ECU
Bericht 
Hele mooie auto mr.burns!

Kun je ook wat vertellen over je rij ervaringen met deze beauty ?
Wat vind je van de tip ? motor, onderstel ?

grtz

Nat

15 aug 2007 21:07
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Super mooie car.
Veel plezier ermee

Laatste update 22/10/2013

15 aug 2007 21:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
'04 Boxster 2.7
Bericht 
ik koop em...in 2011

15 aug 2007 21:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Nat schreef:
Hele mooie auto mr.burns!

Kun je ook wat vertellen over je rij ervaringen met deze beauty ?
Wat vind je van de tip ? motor, onderstel ?

grtz

Nat

Ok een kort verslag van mijn bevindingen over de 997 cabrio 4s

Toen ik de wagen op ging halen en van de oprijlaan reed, kon ik het niet helpen een kramp in mijn gezicht te voelen van die enorme grijns die ik op dat moment had. :mrgreen:

Het rijden in die 997 is echt iedere keer weer een aanslag op je rijbewijs, zo soepel als alles gaat.
Het onderstel is werkelijk fenomenaal, maar als je het knopje voor een stugger onderstel indrukt is het geen doen op de gewone openbare weg (je stuitert zowat uit je stoel)
De stoel die overigens weer als de spreekwoordelijke handschoen om je lijf past.
En de bestuurderspositie is werkelijk op alle mogelijke manieren naar je keuze in te stellen, evenals het stuur.
De Tiptronnic is naar mijn mening weer verbeterd ten opzichte van de 996 en dus zeker van mijn 993.
Voor de 997 geldt tip rulles over manueel (2 handen aan het stuur, en sneller schakelen dan je met de hand kan zonder enkele vorm van inspanning)
Het geluid van de motor/uitlaat is schitterend hoewel ik zelf de voorkeur geef aan het geluid van een luchtgekoelde boxer motor.
Niet dat dit de pret ook maar 1 moment heeft gedrukt, sterker nog dit geluid hoort gewoon bij deze wagen. Mijn complementen aan de geluidsmensen bij porsche.
Open of gesloten rijden gaat (net als bij de 996) zelfs bij hogere snelheden heerlijk.
Binnen enkele seconden kun je het dak al rijdend openen of sluiten tot een snelheid van 50 km/h. (dit miste ik enkele jaren geleden bij de boxster, die je eerst op de handrem moest zetten voor je het dak kon bedienen)
Het plastic gehalte is gelukkig weer een beetje gereduceerd tot het hoognodige (minder glim gehalte t.o.v. de 996 een beetje terug naar de kwaliteit van de 993 maar nog niet helemaal)
Voor mijn gevoel rijdt deze 911 het beste van alles wat porsche momenteel op de weg heeft gezet. Tenminste voor privé gebruik.
Ik zou de 997 echter nooit als 3e wagen gebruiken maar als 1e , zij is uitermate geschikt voor dagelijks gebruik.

Kort samengevat porsche heeft met de 997 weer echt een kaskraker die mijn hart heeft verovert. Een brok hyper moderne techniek in een gelikt elfjes jasje

In 1 woord op z’n Duits………GEIL
:thumleft:

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

15 aug 2007 22:07
Profiel WWW
Moderator
PF # 136
Bericht 
Of je het nu in het Duits of in het Nederlands zegt, het dekt in beide gevallen volledig de lading!

Wow! :wink:

15 aug 2007 22:10
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Houd die kennis in ere! Goed zeg! 8)

15 aug 2007 22:46
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Leuk verslag zo, met genoegen zitten lezen. Ziet er ook erg goed uit in eze kleur combi.

15 aug 2007 22:53
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Erg mooie 911, mr Burns, maar een kaskraker :?: :roll: . Wellicht voor een select gezelschap wèl :) . Ziet er in elk geval erg gelikt uit en lijkt inderdaad een hele goede keuze voor dagelijks gebruik. Tip-tronic spreekt mij niet direct aan (zoek zelf dan ook geen dagelijkse 911), maar in de huidige uitvoering aan het stuur zou dat wel eens heel aangenaam kunnen zijn. Nog heel veel zonnige grijnsmomenten toegenwenst!

16 aug 2007 8:06
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Voor dagelijks gebruik is een Tip lekker, enkel vind ik PERSOONLIJK dat een tip en Porsche niet samengaan.

Dat is voor mij dus als ik op zoek ga naar een dagelijkse wagen elke keer afwegen. Een Porsche en geen tip, of een tip en geen Porsche.

Trouwens een mooie wagen die 997 cabrio.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

16 aug 2007 8:38
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Het is zo geschreven dat je wel moet menen wat je zegt. Ik zou na dit verhaal voorlopig niet in zo'n ding willen rijden. (kan 'm niet betalen en wil m'n rijbewijs graag houden) :wink:

16 aug 2007 8:41
Profiel WWW
Amsterdam
Bericht 
mr.burns993 schreef:
.....minder glim gehalte t.o.v. de 996 .....

:?: :roll: Minder glim, maar meer glans dus... :wink:
Verder idd. goed verhaal, over een top-auto :lol:

16 aug 2007 9:27
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Cabrio 4S. voorheen 996 cabrio
Bericht 
mr.burns993 schreef:
De stoel die overigens weer als de spreekwoordelijke handschoen om je lijf past.

Mooie bak en lekker enthousiast geschreven!

Het spreekwoord waar de 'handschoen om je lijf past' hoor ik graag eens voluit van je :wink:

16 aug 2007 13:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
928GTS schreef:
Het is zo geschreven dat je wel moet menen wat je zegt. Ik zou na dit verhaal voorlopig niet in zo'n ding willen rijden. (kan 'm niet betalen en wil m'n rijbewijs graag houden) :wink:

Moet je vooral een 928 GTS onder je butt hebben :D Ik vind het met de S al makkelijk gaan :)
Verder leuk verhaaltje!

16 aug 2007 13:54
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
@944 guy, heb inderdaad al innig kennis gemaakt met onze Koos en probeer voorlopig niet meer bij hem op de koffie te komen :mrgreen:

16 aug 2007 16:47
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ]