Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 12:42

Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
kawasaki zx10r sneller dan GT3 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex911 ex964 ex996 ex 996 turbo nu 997 gt3
apeldoorn
Bericht kawasaki zx10r sneller dan GT3
voor diegene die op de laatse hoenderloo meeting waren werd er de vraag gesteldt wat harder rond zou gaan ik op mijn racer of een GT3 (in assen)(lammertink porsche,s) afgelopen weekend was de rizla racing day hier heb ik de tijden vergelijken en wat blijkt mijn kawasaki zx10r me mij natuurlijk rijdt een krappe 3 sec sneller dan die GT3 s ik zou zeggen doe er je voordeel mee tot de volgende meeting groetjes :P

12 aug 2007 17:40
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Yep :roll: , zet een Walther Rörhl in die GT3 en de rollen zijn weer omgedraaid.

mhaschreurs.hyves.nl

12 aug 2007 18:13
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
apeldoorn
Bericht 
de tijden waren 1.47,5 voor mij en 1.50,3 voor de gt3

12 aug 2007 18:18
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Ik zeg niet dat het niet klopt, maar mijn buurman (voormalig motor coureur en nog steeds actief in de motorsport) blijft altijd zeggen dat een motor niet de bochtensnelheden van een sporwagen aankan. Rechte stukken daarentegen :roll: .

Eén en ander hangt denk ik af van de coureur en het soort circuit.

12 aug 2007 18:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
iets eens gelijk ooit geweest bij top gear, niet eens een gt3 naar ik me meen te herinneren maar wel een R1. Weet niet wat sneller is jouw Kawa of een R1 maar de R1 had geen kans. Kwam voornamelijk door de bochten, remmen he, auto meer rubber op de weg, later en harder remmen....

12 aug 2007 19:04
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
Kan ik mij goed voorstellen. De Kawa is een beest van een motor. Heb hem tijdens de introductie een paar jaar geleden een weekend meegehad naar Luxemburg. Waanzinnig!!!!!! Als ik mij herrinner weegt de motor 178 kg tegen 187 PK. Op het rechte stuk is hij zeker sneller dan een GT3. Voor de rest valt en staat veel met de coureur.

12 aug 2007 19:18
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
Los van de coureur ligt 't voornamelijk aan 't soort circuit...

Kan nl makkelijk dat op sommige banen een motor sneller is; op de meeste banen zal een auto 't winnen.

Dat jij snellere tijden rijdt zegt óók wat over jou kwaliteiten...petje af. :wink:

12 aug 2007 19:28
Profiel
PorscheForum Rakker
apeldoorn
Bericht 
klopt allemaal de coureur ,de baan enze enzevoort zijn allemaal dingen die het bepalen daarin tegen ben ik zeker niet de snelste en dat zal ook voor de rijders zijn in het racingteam van lammertink ook zijn,,,, ik heb ook snellere gt3 (coureurs gezien) vandaag reed de champcar een demo 1.28.hoog :?

al met al ik heb natuurlijk respect voor de coureurs van lammertink :wink:

12 aug 2007 19:56
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Zoals hierboven al gezegd: los van de coureurs, welke auto / welke motor, ligt het met name aan het circuit. Veel rechte stukken of veel bochtenwerk, etc etc.

12 aug 2007 20:18
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Hee (Gert) Mike,

Ben de hele dag in Assen geweest en heb je nog proberen te vinden in de paddock. Maar helaas...
Mijn hemel wat gingen die superbikes hard zeg! :shaking2:
Nooit van mijn leven ga ik op zo,n ding zitten! :res:
Verder een waanzinnige dag gehad en ontzettend veel mooi spul gezien.
Heb via bovengenoemde Porsche dealer een perskaart gekregen en stond
dus de hele dag met mijn neus vooraan de pitmuur te genieten...
Heb veel foto's gemaakt die ik nog uit moet zoeken. Ter zijne tijd zal ik er hier een paar plaatsen. Viel mij wel op dat er tijdens de Dutch Supercar Chalenge veel schade gereden werd. Alle 4 Lammertink Porsches hebben behoorlijke schade gereden waarvan eentje bijna total los.
Ik sprak de coureur na de race en vroeg hoe het met hem ging. Hij zei dat ie een groot probleem had want hij moest zijn vrouw bellen om te vertellen hoe de race verlopen was. Niet leuk te vertellen dat je wss wel 50K schade gereden hebt aan je fonkelnieuwe 997 cupauto. Hij baalde vooral omdat hij net nieuwe banden had waarmee maar hij maar twee rondjes heeft kunnen rijden! Ach sommige mensen hebben probelemen? De Rizla race day is een super evenement dat veel
vermaak voor het publiek levert. Ook vind ik Assen veel leuker dan die oude meuk in Zandvoort...Weet wel waar ik volgend jaar om deze tijd weer te vinden ben..Nog drie weekjes en dan de Champcars! Gaan we Robert Doornbos eens live bewonderen.:lol: :lol:

12 aug 2007 21:28
Profiel
PorscheForum Rakker
apeldoorn
Bericht 
klote man dat ik je niet gezien heb erg jammer,

12 aug 2007 22:20
Profiel WWW
PF #911
België
Bericht 
Marcel schreef:
iets eens gelijk ooit geweest bij top gear, niet eens een gt3 naar ik me meen te herinneren maar wel een R1. Weet niet wat sneller is jouw Kawa of een R1 maar de R1 had geen kans. Kwam voornamelijk door de bochten, remmen he, auto meer rubber op de weg, later en harder remmen....

http://www.youtube.com/watch?v=at6VK-Yf2Pc

Hier is het filmpje en de wagen die de R1 klopte was een 996 3.4 C4 :!: Dus nog zelfs geen GT3 ofzo...
In rechte lijn pakt de moto telkens een voorsprong maar hij moet véél sneller remmen en zijn bochtensnelheden liggen idd een flink stuk lager, 4 brede banden bieden nog steeds veel meer grip.

Vooral JC zijn "Of course I'm not gonna ride the bike because I'm a hetrosexual and don't like wearing leather trousers" is best wel grappig :lol:

15 aug 2007 16:05
Profiel WWW
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
ik vind die auto/moto vergelijkingen - zelfs op circuit - weinig relevant. Ligt de aankomststreep 30m verder wint die R1 trouwens.

Snel met een sportieve motor rijden is veel intenser en moeilijker dan met een sportieve wagen. Met piepende banden een bocht nemen met een auto kan zowat iedereen, knee-down met de motor (zelfs op circuit) zie ik er al een pak minder tot een goed eind brengen :D

15 aug 2007 16:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
2.2VTEC schreef:
ik vind die auto/moto vergelijkingen - zelfs op circuit - weinig relevant. Ligt de aankomststreep 30m verder wint die R1 trouwens.

Snel met een sportieve motor rijden is veel intenser en moeilijker dan met een sportieve wagen. Met piepende banden een bocht nemen met een auto kan zowat iedereen, knee-down met de motor (zelfs op circuit) zie ik er al een pak minder tot een goed eind brengen :D

Appels met peren.

Piepende voorbanden is ook weer heel wat anders dan piepende achterbanden. Ik denk dat een R1 gerekend mag worden tot de top in productiemotoeren, de 3.4 is dat volgens mij niet in sportwagenland

15 aug 2007 17:01
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
ruud964 schreef:
Appels met peren.

dat bedoelde ik ook Ruud - maar omdat de minderheid hier met een (sport)motor rijdt, probeerde ik het wat plastisch voor te stellen. Wie nooit met een R1/Blade/ZX etc. gereden heeft kan nooit bevatten hoe spectaculair snel die dingen zijn - wie daar wel al met gereden heeft beseft hoe spectaculair gevaarlijk die dingen ook zijn & als je je leven niet beu bent, dus grote veiligheidsmarges gaat inbouwen wegens geen kreukelzones, airbags, PSM, TC & andere electronische beschermengelen

15 aug 2007 17:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Okee :wink:

15 aug 2007 18:34
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
http://www.youtube.com/watch?v=OCKk97rws48

15 aug 2007 19:53
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
--- ex 928 / 1979 ---
Ter Apel
Bericht 
marknineoneone schreef:
Viel mij wel op dat er tijdens de Dutch Supercar Chalenge veel schade gereden werd. Alle 4 Lammertink Porsches hebben behoorlijke schade gereden waarvan eentje bijna total los..

Deze bedoel je??

Afbeelding

15 aug 2007 23:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
944
Sommelsdijk
Bericht 
Godspeed schreef:
Marcel schreef:

Vooral JC zijn "Of course I'm not gonna ride the bike because I'm a hetrosexual and don't like wearing leather trousers" is best wel grappig :lol:

Luister goed het zijn "rubber trousers" :wink: niet leather.

Wat betreft auto vs motor is het mooiste gewoon de top klasses naast mekaar

http://video.google.nl/videoplay?docid=-1914692207624681889&q=bike+F1+boat&total=75&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0

In mijn ogen de beste vergelijking.

Maar wel knap dat je sneller was over het circuit dan de auto.

gr Jelle-924

15 aug 2007 23:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Ex Boxster S 3.2 2004 Audi A4 3.0 V6 TDI
Rotterdam
Bericht 
Super filmpje inderdaad. En fe-no-me-naal wat een hoe bizar snel zo'n F1 auto is en hoe hij de motor er uit rijdt. Zeker als je zelf het gevoel kent hoe snel een motor acceleert :P

Ook leuk het commentaar dat de F1 pas bij 100 miles/hour echt gas kan geven omdat ie dan voldoende downforce krijgt om de 900 Pk op de weg te krijgen 8)

16 aug 2007 12:17
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3
Kempen, Belgie
Bericht 
Het grote verschil volgens mij is dat je met een standaard motorfiets zoals de produktie R1 relatief dicht in de buurt kan komen van de MotoGP bikes, daar waar een F1 van een ander melkwegstelsel lijkt vergeleken met een straatwaardige sportwagen zoals een standaard 911. In een Belgisch motorenmagazine hebben er ooit eens vergelijkende tijden gestaan tussen MotoGP machines en standaard 1000cc wegmachines, en dat ging over verschillen van een paar secondes per ronde.

Ik kan alleen maar vergelijken op Circuit Zolder en daar was ik met mijn 3000 euro dure tweedehands GSX-R 600 8 seconden sneller dan met de 964. 'k Heb wel meer ervaring met motoren op circuit dan met de P, maar toch, 8 seconden is erg veel.

16 aug 2007 14:33
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
reden die karts daar niet iets van 1.30 :lol:

16 aug 2007 15:03
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ]