Auteur |
Bericht |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Beurs in de mineur, verkoop Porsche onder druk?
Dit is echt slecht voor de verkoop van ons merk (maar ook voor andere grote uitgaven)
Kocht mijn vorige 911 in 1999 en de beurs was "sky hi", en de verkoop van zowel nieuw als gebruikt was super
Keek toen bij diverse garage's en echt ze waren meest met een paar dagen alweer weg
En wanneer was ook weer de grote dip , dacht rond 2001 en de verkoop zakte enorm en natuurlijk ook de prijzen van de gebruikte Porsche's
Staat dit ons ook straks te wachten , en wat te denken van ons Nederlands merk Spijker
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
17 aug 2007 10:57 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Koers/winst verhoudingen zijn uitstekend. Gewoon aandelen kopen nu, dan verdien je op termijn veel meer met die aandelen dan je zal verliezen op de verkoop van de auto...
|
17 aug 2007 11:04 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
't is in zo'n situatie dan ook geen tijd om 'n nieuwe Porsche te (ver)kopen, maar eerder tijd om 'n paar extra aandeeltjes te scoren
|
17 aug 2007 11:04 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Iemand daar (veel) ervaring mee
|
17 aug 2007 11:09 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Je moet jezelf gewoon niet gek laten maken. Dat is overigens makkelijk gezegd, ik hou gewoon even niet bij hoeveel ik ben verloren, maar wel de beste methode.
Ik vind het overigens niet erg als de prijzen voor tweedehands Porsches ingekakt zijn. Goede reden om er maar in door te blijven rijden.
|
17 aug 2007 11:11 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Met aandelen? Of met het verkopen van Porsches?
|
17 aug 2007 11:12 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ach, zolang ik de Porsche niet verkoop (wat ik niet van plan ben) maakt het me niet uit wat de prijzen doen.
En mbt aandelen: imho heb je wel lef om nu bij te kopen. Groot risico dat het nog verder omlaag gaat, en dat dit nog maar het begin van de daling is.
|
17 aug 2007 11:16 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Zal best nog wel een beetje kunnen dalen, maar ik koop en verkoop aandelen op basis van wat ze werkelijk waard zijn en niet wat de gek er voor geeft. De truuk is natuurlijk wel dat je het geld ook op termijn niet nodig moet hebben, zodat je ook de uitstap zelf kan bepalen.
Maar zelfs op 560 waren de aandelen op de AEX gemiddeld gezien "goedkoop". De werkelijke waarde is, op een aantal specifieke fondsen na, niet afgenomen, dus nu zijn het gewoon koopjes geworden. Nu instappen en bij verdere daling extra inkopen... is wat hier ter huize de komende dagen waarschijnlijk gaat gebeuren.
En ja, ik weet dat de professionals momenteel het advies geven om niet te kopen. Ik denk het alleen beter te weten natuurlijk.
|
17 aug 2007 11:21 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Tja, contrair handelen is vaak een goed idee. Maar ik wacht nog heel even of het nog meer naar beneden gaat of dat er wat (voorzichtig) herstel gaat optreden. Het eeuwige dilemma: wanneer is het juiste instap- en wanneer het juiste uitstapmoment? Dat houdt het leuk he? En handelen ogv wat aandelen daadwerkelijk waard zijn: tja, het is een tactiek. Echter, sentimenten schakel je daarmee uit. Terwijl daarmee veel te winnen (en te verliezen ) is.
|
17 aug 2007 11:30 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
|
17 aug 2007 11:40 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Of om er eentje of meer extra aan te schaffen
-Koen die naar nog eentje aan het uitkijken is-
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
17 aug 2007 12:11 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
In 2001 stond de AEX op haar hoogtepunt op 700. Die waarde hebben we nog lang niet gehaad. Volgens mij zijn de Dow en Nasdaq al lang voorbij de hoogste stand van 2001 (correct me if I'm wrong). AEX is dus achtergebleven afgelopen jaren tov ROW. Aandelen in AEX zijn volgens mij nog steeds goedgkoop, ook op 560 punten.
My 2 cents
Grtz. Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
17 aug 2007 13:20 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
dus ook op 481
dollars gaan voor ons ook goed net verkocht tegen 1,3475
_________________________________________ Got coffee?
|
17 aug 2007 13:27 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Wel even oppassen dat de AEX een gewogen index is... Maar verder is het wel zo dat de AEX gewoon achter gebleven is en dat de koers/winst verhouding op de beurs iza zeer gezond is.
En de AEX is thans ergens bij 480 als ik mij niet vergis.
|
17 aug 2007 14:36 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
ik volg de beurs al vanuit mijn 'kindertijd'; heb de liefde voor beleggen nl. met de paplepel meegekregen en ook mijn hogere studies in die richting gekozen, echter niet mijn beroep van gemaakt, wel een hobby.
Een afkoelingsperiode als deze is niet slecht, we hebben in Q1 2003 ook zoiets meegemaakt en wie toen is ingestapt heeft zelfs na de correcties van de voorbije weken minimaal 50%-75% koerswinst. En dan bedoel ik niet met technologische exoten maar met goede huisvaderaandelen die doorgaans jaarlijks ook nog eens een dividend-rendement geven van 2-3%. Ik volg Devils Son en zie dit als een bijkoop-moment, weliswaar met scherpe limieten & er rekening mee houdend dat er nog naschokken kunnen volgen. Er zijn echt koopjes te doen voor mensen die wat vertrouwd zijn met de evolutie van de koers/winstverhouding van bepaalde topbedrijven...
De laatste 12 maanden trouwens aan de zijlijn blijven staan, als ze in de populaire media over de beurs beginnen berichten is een correctie doorgaans niet meer veraf
En ik heb geen cent medelijden met de goedgelovigen die 2 maanden geleden - gedreven door hebzucht & niet gehinderd door een minimum aan kennis van zaken - aan topkoersen zijn ingestapt.
Wat het aandeel Porsche betreft : is door de correctie gedaald van 1.425€ tot 1.198€, maar is naar mijn smaak geen aantrekkelijk aandeel om te beleggen, te weinig liquide ...
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
17 aug 2007 19:53 |
|
|
Dimas
'04 Boxster 2.7
|
koerswinstverhoudingen (Price/Earnings) zijn alleen optisch laag
verschil met de eeuwwisseling is dat er toen een price bubble was, nu is er een earnings bubble
Ik verklaar me nader: bedrijfsbalansen zijn opgeschoond doordat iedereen van de lagere rente van de voorbije jaren profiteerde om oude schulden te herfinancieren
Tegelijk was er massa's cost cutting door het overtollig vet van de bubble periode weg te snijden. Gevolg: sterke toename van de bedrijfswinsten de voorbije jaren aan een tempo dat niet vol te houden valt. Vandaar die earnings bubble.
Indexen zoals de AEX geven trouwens een sterk vertekend beeld van de econi
omie wegens het hoge gewicht van de financiële fondsen.
Net die financials maakten de voorbije jaren het mooie weer door te profiteren van de lage rente. En er is blijkbaar teveel geprofiteerd want nu velen blijkbaar hun leningen niet meer kunnen terugbetalen zitten de banken met de gebakken peren.
Banken publiceren trouwens 7 verschillende winstcijfers en die werden sterk vertekend doordat ze weinig voorzieningen aanlegden voor slechte leningen. Dit zal de komende kwartalen wel veranderen.
Neen, ik ben echt niet optimistisch over die beurzen.
Al zal het me worst wezen wat Porsche betreft, hij is er en hij blijft er.
Laatst bijgewerkt door Dimas op 17 aug 2007 21:03, in totaal 1 keer bewerkt.
|
17 aug 2007 20:21 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Gelukkig dat smaken verschillen!
Ik blijf haar ernstig aantrekkelijk vinden!
Kijk maar eens naar de waarde van dit aandeel 1,5 jaar geleden!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
17 aug 2007 20:44 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Dow wel, maar Nasdaq zit net onder de 2500 punten en heeft in 2000 boven de 5000 gestaan.
|
17 aug 2007 21:18 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
ja, maart-2006 : 790€
(weet meer van het Porsche aandeel dan van Porsches ) - mijn kritiek blijft -> weinig liquide, als bij dgl. aandelen plots iedereen naar buiten wil, heb je de gekste bokkensprongen. Snap overigens niet dat Porsche geen aandelensplit doorvoert. Blijft een cosmetisch gegeven, maar worden beurskoersen ook niet vaker gedreven door psyche dan door ratio
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
17 aug 2007 21:25 |
|
|
Dimas
'04 Boxster 2.7
|
Porsche heeft een belang van 30,94% in Volkswagen Group dat op zijn beurt de meerderheid heeft in Audi en ook participaties in o.a. Scania
Dus je koopt meer dan Porsche alleen...
|
17 aug 2007 21:44 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Volgens mij verlies je pas als je verkoopt...
Alsof er iemand is die dat daadwerkelijk kan bepalen. IK doe ook redelijk serieus in aandelen sinds 2001 maar zover ik het kan zien is het vooraal gebaseerd op emotie, hebzucht en paniek.
en de AEX, is gewoon een meelopertje van de grote beurzen. Zie vandaag, oosterse beurzen omlaag AEX omlaag tot het laatste moment, US beurzen open en omhoog, AEX in de plus.
En wat is de logica van de lage stand van het Shell aandeel gezien de hoge olieprijs en de toerenhoge winsten die er gedraaid worden....
Tis dat ik aan "risico spreiding" doe, een beetje sparen, een beetje beleggen, een beetje in auto's een beetje in vastgoed, een beetje meer investerenin herinneringen (die blijven namelijk altijd en zijn de zekerste belegging).
En dan al die beurs goeroes die naderhand precies kunnen uitleggen waarom het net iets anders gegaan is.
Het is eigenlijk heel simpel, als de beurs 20% inkakt, moet ie weer 25% stijgen om op hetzelfde peil te komen.....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
17 aug 2007 23:07 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Geloof niet echt in het Volkswagen verhaal - jaren geteerd op het succes van de Golf waarvoor ze een 'premium-price' konden vragen. Lijkt me voltooid verleden tijd. Overigens, was het niet Jeremy Clarkson die over de VW Passat zei "It's the type of car the company buys you if they don't like you very much"
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
17 aug 2007 23:54 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Ik vind dat dit item behoort onder "Overige zaken" moderators...
...verder geen krokodillentranen nu; het is nog steeds augustus / komkommertijd toch? (Iets van: "Sell in May [...] back in September"?)
_________________________________________ Take the long way home....
|
18 aug 2007 0:01 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ja?? ( en ík was 't niet eens...)
|
18 aug 2007 0:13 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Natuurlijk kan dat...
Meedoen met wat de rest doet lijkt mij geen slim plan. Ik ken iemand die zo op de beurs meedoet en die heeft naar eigen zeggen altijd pech... tsja...
Ik claim niet dat mijn methode onfeilbaar is, als dat nl. zo was dan zou ik niet voor een uurtarief werken, maar voor heel veel geld achter een pc "kopen" en "verkopen" roepen.... Maar er zit iig wel een idee achter.
|
18 aug 2007 0:20 |
|
|