Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 13:45

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
lucky day!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Nissan 350Z
Bericht lucky day!!
We waren 2 dagen naar t oosten van t land geweest en reden gisteren vanuit Enschede terug richting 'het o zo mooie Utreggg'. Op de A1 even het gas erop en 250 rijden...... :twisted: ....zie ik in de verte een camper gaan inhalen. Ik zwaar balen want dat ging met 101km een andere auto met 100km inhalen... :?

Denk je wat? Ik rij rustig achter die camper, zie ik toch links in de vangrail (ja links!) een flitser staan. Kreeg het zweet op mn rug toen ik me bedacht wat er zonder mn 'vrind' met zn camper was gebeurd!!! :shock:

16 aug 2007 10:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Zo te zien staan ze er vandaag weer!

radar ov a1 hengelo ri deventer thv hmp 119.6 bij afslag lochem onder viaduct

Wat ik niet snap is als je toch al in enschede bent: ga dan ff 10 km verder die Heimat in, kun je net zo gek doen als je wilt!

16 aug 2007 14:07
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Tja, in Nederland zo hard rijden begin ik zelfs bijna dom te vinden, maar dan zo dicht bij de grens :bang: :wink:

Maar ik kan mij voorstellen dat je, toen je die flitser zag staan, blij was met die camper :!:

16 aug 2007 17:06
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Jemoest eens weten hoe dikwijls ik ze zie staan aan of ietsje van de grens tussen Elmt en Roermond.
Ikzelf ben daar ook op de kop geflitst geweest

Laatste update 22/10/2013

16 aug 2007 17:28
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
911-lover schreef:
Jemoest eens weten hoe dikwijls ik ze zie staan aan of ietsje van de grens tussen Elmt en Roermond.
Ikzelf ben daar ook op de kop geflitst geweest

relevance your honour? :twisted: :wink:

16 aug 2007 21:07
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat was mijn zwaarste ooit in Nederland (94 waar ik 50 mocht . Net achter het bord van 50 geflitst komende van de 80 zone)
Boete aangekregen , niet betaald/gereageerd/ ( aangekregen :wink: ) en nooit meer een herinnering gehad

17 aug 2007 0:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
911-lover schreef:
Dat was mijn zwaarste ooit in Nederland (94 waar ik 50 mocht . Net achter het bord van 50 geflitst komende van de 80 zone)
Boete aangekregen , niet betaald/gereageerd/ ( aangekregen :wink: ) en nooit meer een herinnering gehad

Je zegt NET achter het 50 bord, als dat binnen de 200 meter was oid, dan was de boete inderdaad terecht. De politie mag pas een X aantal meter na een snelheidsverlaging gaan flitsen, waarschijnlijk zijn ze daar dan op afgehaakt.

18 aug 2007 9:56
Hasselt/België
Bericht 
Dat zou best kunnen.
Het was idd maar enkele meters achter het 50 bord.
OK , ik reed dan nog te snel voor de 80 zone maar toch.
Maar had ik zoals een brave burger dadelijk betaald was ik het geld wel kwijt (en het was flink over 300€) :shock:

19 aug 2007 1:37
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
928GTS schreef:
Tja, in Nederland zo hard rijden begin ik zelfs bijna dom te vinden, maar dan zo dicht bij de grens :bang: :wink:

Moet je vanavond eens naar weg misbruikers kijken, daar komt er een met een grijze Porsche na de achtervolging van de politie niet zo goed vanaf, wil vluchten en rijdt daarbij zijn gehele Porsche in de prak, hoe dom kun je zijn :shock:

19 aug 2007 9:22
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
944 guy schreef:
De politie mag pas een X aantal meter na een snelheidsverlaging gaan flitsen

Niet helemaal waar. Het mag wel, maar als ze het doen moeten ze wel motiveren waarom ze zo kort na het bord positie hebben ingenomen.

19 aug 2007 9:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Hmm, uitspraken juridische experts op flitsservice.nl doen mij vermoeden dat er geen uitzondering is, maargoed.

Juridische FAQ flitsservice.nl schreef:
V:Plaats radarcontroles

Antwoord:
Als je het strikt bekijkt is het natuurlijk zo dat automobilisten en motorrijders bij het passeren van het bord “bebouwde kom”, tenzij anders aangegeven, niet sneller dan 50 kilometer per uur mogen rijden. Om bestuurders rustig de gelegenheid te geven hun snelheid aan te passen en om discussies te voorkomen heeft het College van procureurs generaal van het Openbaar Ministerie bepaald dat er een minimum afstand moet zijn tussen de plaats waar geflitst wordt en de plaats waar de maximum snelheid feitelijk geldt. Onderstaande tabel geeft de afstanden aan.

speed m/s afstand
30 km/u 8 80 m
50 km/u 14 140 m
60 km/u 17 170 m
70 km/u 19 190 m
80 km/u 22 220 m
90 km/u 25 250 m
100 km/u 28 280 m
120 km/u 33 330 m

De afstanden gelden uiteraard ook tussen de plaats waar gemeten wordt en de plaats waar het gebod eindigt. Als het, om wat voor reden dan ook, toch noodzakelijk is om snelheidsmetingen uit te voeren binnen de voorgeschreven minimale tussenafstanden, dan moet de reden in het proces verbaal gemotiveerd worden.

Ah, toch wel.

19 aug 2007 9:52
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]