Auteur |
Bericht |
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
 topsnelheid 914 ??
klein vraagje:
wat is de (officiele ) topsnelheid van een 914, 2-liter
en van 0-100 km/u 
|
17 aug 2007 20:13 |
|
 |
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Hoi Ironpatje,
je hebt ook nog zoiets als google en andere sites over Porsche
0-100: 10,5
top: 195 
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
17 aug 2007 20:55 |
|
 |
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 aug 2007 7:47 |
|
 |
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
 top
deze top had ik idd ook al eens ergens gelezen,
maar ofwel is porsche (serieus) fout geweest in het opgeven van deze top
ofwel is mijn motor hééééééél goed gereviseerd (diegene die er aan gewerkt heeft had me wel lachend gezegd dat er een ,paar' extra pk's waren bijgekomen en dat hij wel een heel stukske sneller ging zijn)
want op de kilometerteller heb ik al tussen de 220 en de 230 km/u gereden(geen gps)
en niet zo lang geleden nog 180 en toen stond er op de gps 176 km/u, dus echt veel liegen doet m'n teller niet
Laatst bijgewerkt door ironpatje op 19 aug 2007 10:24, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 aug 2007 7:49 |
|
 |
leander
Brabant - Westland
|
Netjes.
Is het een 1.7 liter of een 2.0 liter die je hebt ?
Die van mij doet ook al beter dan van fabrieks af.
Fabriek:
1/100: 9,8 seconden
top: 208 km/h
Mijn 924:
1/100: 8,5 seconden.
top: 215 - 220 km/h
L..
(EN NEE HET WAS NIET BERGAFWAARTS EN WIND MEE)
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
19 aug 2007 10:00 |
|
 |
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
 |  |  |  | leander schreef: Netjes. Is het een 1.7 liter of een 2.0 liter die je hebt ? Die van mij doet ook al beter dan van fabrieks af. Fabriek: 1/100: 9,8 seconden top: 208 km/h Mijn 924: 1/100: 8,5 seconden. top: 215 - 220 km/h L.. (EN NEE HET WAS NIET BERGAFWAARTS EN WIND MEE) |  |  |  |  |
plezant hé, rapper zijn dan fabrieks af
t'is een 2-liter
en 0-100 km/u kan ik zelf niet meten
iemand een idee hoe je dit zelf kunt meten 
Laatst bijgewerkt door ironpatje op 19 aug 2007 10:26, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 aug 2007 10:18 |
|
 |
cabrio wim
|
Passagier met stopwatch meenemen, and GO 
|
19 aug 2007 10:24 |
|
 |
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
|
19 aug 2007 10:29 |
|
 |
cabrio wim
|
Er zijn natuurlijk nog de perfectie metingen, maar denk als hij GO roept en jij vol uit gaat, en hij op het moment dat je de 100 k/mh aantikt afdrukt, dat je toch redelijk in de buurt bent. (voor jouw Porsche dan)
Maar goed, wat wil je er verder met doen.
|
19 aug 2007 10:38 |
|
 |
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
 0-100
6 x meting gedaan
8,01
8,41
8,52
8,71
8,82
9,85
mijn bijrijder was m'n zoontje van 8 jaar (Maarten)
maar 2 x een topje indrukken kan hij wel dacht ik
(2 uitersten weglaten en dan gemiddelde nemen zeker)
zou volgens mijn berekeningen op 8,61 komen (of ben ik mis)
(was met dakje eraf, dak erop zou nog sneller moeten zijn, of niet)
lijkt mij in ieder geval toch redelijk vlotjes (voor 33 jaar oud te zijn (de 914)) (en dan zijn er nog die durven beweren dat een 914 niet vooruit gaat  )
|
19 aug 2007 12:17 |
|
 |
funnyname
Porsche 944 Turbo sDen Haag
|
 |  |  |  | leander schreef: Netjes. Is het een 1.7 liter of een 2.0 liter die je hebt ? Die van mij doet ook al beter dan van fabrieks af. Fabriek: 1/100: 9,8 seconden top: 208 km/h Mijn 924: 1/100: 8,5 seconden. top: 215 - 220 km/h L.. (EN NEE HET WAS NIET BERGAFWAARTS EN WIND MEE) |  |  |  |  |
Waarschijnlijk bedoel je 0->100, het lijkt nu net over verbruik cijfers te gaan.
En wat betreft de metingen, heb je dit met het oog op de snelheidsmeter gedaan, of met bijvoorbeeld GPS? Ik weet dat Porsche altijd 'voorzichtige' specs. heeft gegeven, zeker lang geleden, maar bijna 1,5 sec van de standaard sprint af lijkt me wat veel voor een auto van bijna 30 jaar oud.
Porsche gaf een tijd van 8,4 op voor de 944, een auto die toch echt sneller is dan de 924.
|
19 aug 2007 12:33 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
volgens mij van 0 naar 100 in 10,5 sec
top: 190
volgens marc bongers porsche typenatlas!
grtjs  mikey
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
19 aug 2007 14:10 |
|
 |
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
(voor jouw porsche dan ) beetje raar uitgedrukt, k'weet niet wat je hiermee bedoelt, tijdsopname is toch gelijk voor elke wagen (porsche of lada, maakt toch niet uit  )
wat ik er verder mee wil doen  gewoon tegen m'n collega zeggen, hij dacht dat een 914 voor geen meter vooruit ging, dat is bij deze dus: NIET WAAR 
|
19 aug 2007 18:31 |
|
 |
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
heb je daar cijfers voor nodig? had je hem niet beter een keertje mee kunnen nemen voor een ritje in je 914. 
|
19 aug 2007 18:48 |
|
 |
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
|
19 aug 2007 18:52 |
|
 |
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Maar daar wil je geen 100 mee rijden...
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
19 aug 2007 19:00 |
|
 |
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
zelfs geen 100.... meter 
|
19 aug 2007 19:09 |
|
 |
cabrio wim
|
Wat je schrijft bedoelde ik ook, verder niks anders.
|
19 aug 2007 22:53 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
20 aug 2007 11:51 |
|
 |
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Da's weer iets anders, daarin wil je niet dood gevonden worden. 
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
20 aug 2007 12:40 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Liever dood dan levend 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
20 aug 2007 14:18 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Een leven heeft verschillende stadia.
Dit was er eentje van.
En die is 5 jaar geleden afgesloten.
En ik heb er geen seconde spijt van gehad en enkel mooie herinneringen en responsen gehad (behalve van die enkele P , F en L rijders die er niet zo mee konden lachen dat ze na kontduwen van hun kant achter moesten blijven als de weg vrij werd)
Nu zie ik me daar idd ook niet meer in rondrijden maar dat heb ik wel bij heel wat meer wagens 
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
20 aug 2007 14:36 |
|
 |
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Was een mooi karretje Koen.
Heb 'm destijds (1996) mogen bewonderen in Neerpelt
Ach.... We worden (bijna) allemaal wijzer.....
(Kan Horn er weer zo'n mooi chineesje bij zetten  )
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
20 aug 2007 14:43 |
|
|