Ben het helemaal met Erwin eens
Sterker nog... zelfs de meeste specialisten zullen je niet veel verder kunnen helpen
maar... om je toch nog wat op weg te helpen
ITB's (individual throttle bodies)
http://www.twminduction.com/
voor porsche hebben ze 2 verschillende versies
de goedkoopste werkt met Weber spruitstukken en gaskabel bediening
ze hebben ook een versie met aparte spruitstukken die recht naar beneden lopen (bij een Weber spruitstuk staan de binnenste en buitenste onder een hoek)
Je kan eens bij De Bock informeren, die heeft geloof ik nog een setje TWM's liggen
http://www.jenvey.co.uk/
wat ik heb begrepen zijn de Jenvey's nog iets beter dan de 'dure' versie van TWM
Ik heb ook al ITB's gezien van verwoede knutselaars die carbs gebruiken en dan de spruitstukken aanpassen voor injectoren
of mensen die ITB's van grotere motorfietsen aanpassen zodat ze op het blok passen...
kwa injectie systeem zijn er teveel mogelijkheden om op te noemen
van zelfbouw systemen van Megasquirt tot het peperdure Motec
Ik geloof dat DTA hier in Nederland regelmatig wordt gebruikt (dus dat zou handig zijn als je 'support' nodig hebt)
Verder heb ik ook goeie dingen gelezen over Haltech
Voor nokkenassen geldt ook weer het zelfde
Meer dan genoeg keus. Zowel van Porsche zelf als aftermarket
Beter om dat aan iemand anders over te laten
Het bepalen van de juiste duratie, hoogte, etc. is niet eenvoudig
Een 3.2 is standaard niet zo'n toeren monster, dus behalve de klepveren zal je bv ook lichtere/sterkere drijfstangen moeten gebruiken
Krukas laten balanceren, lichter vliegwiel...
Het een resulteert weer in het ander en het lijstje wordt dan al gauw haast oneindig
Als je naar een hogere compressie wil, is de dubbele onsteking eigenlijk wel een must
Als je toch nieuwe/andere zuigers en cilinders gaat gebruiken, dan toch maar meteen wat groter (levert weer extra koppel op) omdat het relatief weinig extra kosten met zich mee brengt...
De materie is gewoon te complex en je kan dus niet zo maar hier en daar wat onderdelen bestellen en de boel in elkaar schroeven
Je moet het echt als één geheel bekijken
Kans is bv groot dat je SSI's ook nog een beperkende factor gaan zijn
Zeker als je je vermogen in het hogere toeren gebied wil zoeken
Op het forum hier zal je niet veel wijzer worden. Ik denk dat Erwin de enige hier is die ervaring met dit soort modificaties heeft
En zoals Erwin ook al weer aankaart... veel zal ook afhangen van je budget
Ga op je gemak eens spitten op de fora van Pelican Parts
Dan heb je voorlopig wel voor een maandje leesvoer
En bel (of ga langs) bij Erwin of een andere specialist met ervaring