Auteur |
Bericht |
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Nog harder/mooier geluid mogelijk?
Met een K&N filter, lege kat en cup-rohr heb ik al een aardig motorgeluid.
Toch mag het van mij nog wat harder en rauwer. Helemaal na de Bavaria race van gisteren Mijn hemel wat een herrie daar.
Zit te denken om aan mijn uitlaat een cupbocht toe te gaan voegen. Is er iemand die deze combinatie heeft en zo ja, tevreden?
|
20 aug 2007 13:49 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Was dat wat die Bavaria race
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
20 aug 2007 13:55 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Joyman heeft hier ervaring mee en is er volgens mij ook erg enthousiast over
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
20 aug 2007 13:58 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
IK zal 'm eens een pb sturen.
Door het plaatsen van een cupbocht wordt toch niet de einddemper vervangen. Ik lees dat in sommige berichten dat je dan geen enkele demping meer hebt en lijkt me idd. wel erg luid.
|
20 aug 2007 14:11 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Toch wel....
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
20 aug 2007 14:16 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat is het ook. Ik heb het zelf geprobeerd (gebruik de zoekfunctie) en ik heb het weer teruggebouwd. TE luid. Zelfs irritant voor de inzittenden, laat staan voor de omgeving.
|
20 aug 2007 15:32 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Ik denk dat voor jou het weer terugplaatsen van de middendemper en het monteren van een G-bocht ( euro 135.- incl.btw ) precies het geluid geeft dat je zoekt
Harder dan alleen een cuppijp, maar veel minder geluid dan de herrie van een cuppijp met G-bocht.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
20 aug 2007 15:40 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Helemaal mee eens!
En ik spreek uit ervaring
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
20 aug 2007 15:42 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
|
20 aug 2007 16:37 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
Hmmm ben er ook naarte geweest en ik vond het 3x niks. Veel te druk en weinig te zien
Daarintegen blijft het geluid (zien was ook amper mogelijk) van een F1 boldide wel kippevel opleveren
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
20 aug 2007 19:35 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Tja zag ook weinig maar die kleine die op mijn schouders zat zag het perfect. Aan het hofplein werd er flink ge-donut en hij vroeg of ik dat ook weleens deed met de Porsche
En Erwin, dat is inderdaad het proberen waard, alleen heb ik de originele middendemper niet meer.
|
20 aug 2007 20:06 |
|
|
Fonz
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
|
Hier kun je het geluid horen van de CupRohr + G-pipe.
http://www.fabspeed.com/videos/964%20Primary%20&%202ndary%20muffler%20bypass-%20intake-%20info%20Video.wmv
Ik heb dit ook op dit moment en vindt het echt super klinken, maar het is wel erg luid
In een tunnel is ff tussengas echt kippevel en ik rijdt regelmatig met het rechterraam open puur voor het geluid.
Maar voor langere toerritten zet ik ff de einddemper er weer op, omdat er anders niemand achter je wil rijden (is half uurtje werk maximaal)
rob
|
20 aug 2007 20:57 |
|
|