Auteur |
Bericht |
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Ja, die zitten gewoon rechts
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
21 aug 2007 13:54 |
|
|
mr.burns993
|
en links
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
21 aug 2007 14:02 |
|
|
pvanwiggen
Carrera 3.2Zwitserland
|
ok, ik heb het begrepen. Ik zal mijn mond houden in de toekomst.
|
21 aug 2007 14:06 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Niet nodig.
Jij was juist een van de weinigen die er toch iets serieus van probeerde te maken...
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
21 aug 2007 14:09 |
|
|
pvanwiggen
Carrera 3.2Zwitserland
|
Dank je wel. Ik denk dat iedere vraag een antwoordt waard is. Een stom antwoordt brengt niets.
|
21 aug 2007 14:34 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Ik trek hem ook altijd een stukkie terug.
Die van mij heeft een KAT en dus een klein vulgaatje, mss dat dat ook een verschilletje maakt....
Iig gespetterd heeft hij nog nooit
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
21 aug 2007 15:25 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
De mijne heeft ook een kat. Het spetteren herken ik wel. Iets rechtsom draaien wil ook wel eens helpen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
21 aug 2007 16:25 |
|
|
pvanwiggen
Carrera 3.2Zwitserland
|
Mijn 3.2 heeft ook een KAT en spettert veel als ik het pistool er normaal in steek. Het spetteren op zig vind ik niet zo erg, maar de achterblijvende benzine is niet zo gzond voor de lak en deze omgeving is nogal roest aanvallig. Maar mischien zijn de Zwitserse benzine pompen net iets anders zodat ik meer last van spetteren heb.
Diegenen die vinden dat we een projekt van het tanken maken moeten weten dat ik mijn 3.2 (en ik ben niet de enigste) nog een paar jaar roestvrij wil houden, maar dat is inderdaad een langjarig projekt. Bij mijn dagelijkse auto kan het me niet veel schelen, die gaat er alle 3 jaar uit.
|
21 aug 2007 16:54 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Nooit meer last van roest bij de vulopening; eigenhandig het kunststof bakje van een 964 gemonteerd .
Die van mij had ook een KAT, die nu de garagemuur siert. Ik heb geen kleinere vulopening, wat een super of V-power tankpistool gaat er probleemloos in. Misschien dat dit dan samen hangt met het type motor? Ik heb een 930.20.
_________________________________________ NPC 0577
|
21 aug 2007 20:24 |
|
|
pvanwiggen
Carrera 3.2Zwitserland
|
Bedankt voor de tip. Tot nu toe heb ik geen roest en met een beetje zorg is het mischien wel bij te houden. V-Power is toch ook loodvrei? Motortype 930/20 is volgens mij een 231 pk zonder KAT en benodigt 98 ROZ. Ik heb een 930/25 met KAT (bj. 1988)en klein vulgat. Hier in Zwitserland is geen lood benzine meer te krijgen.
|
21 aug 2007 21:15 |
|
|
pep
911 carrera 3.2enkhuizen
|
Beste tank-mannen,
bedankt voor alle tips, ga dus voortaan op z'n Belgisch m'n elfer verwennen met dat te dure sap!
groet!
|
21 aug 2007 21:47 |
|
|
Porsche911
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
|
Wolbert rade mij aan niet bij snell te tanken..
die v-power is niet goed voor onze 911's
er moet echt ron 98 in
|
21 aug 2007 21:57 |
|
|
pvanwiggen
Carrera 3.2Zwitserland
|
Kon hij ook zeggen waarom? Ik doe er 95 ron in (KAT) . Mijn garagist (die vroeger ook mijn racewagens deed ) zij mij dat ik er beter 98 of v-power in moest doen. Daar de 3.2 geen pingel sensor heeft en zodoende de ontsteking niet versteld, vind ik het niet nodig duurdere benzine te verstoken. Zijn antwoord: het is beter. Met zo'n antwoord ben ik niet tevreden..... Ik zoek nog steeds beter.
|
22 aug 2007 10:36 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ben ook benieuwd naar eventuele antwoorden. In die van mij zou 91 moeten kunnen, tank dat ook steeds en heb er geen problemen mee.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
22 aug 2007 10:40 |
|
|
pvanwiggen
Carrera 3.2Zwitserland
|
Interessant, 91 in een 3.2. Ik wist niet dat dat kon. Is het soms een US met andere DME instelling ? Mijn '88 3.2 kan het niet. Is ook geen probleem, 91 is in Zwitserland niet meer te krijgen.
|
22 aug 2007 11:36 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
In Duitsland is op de meeste plaatsen 91 en 95 verkrigbaar.
De 98 niet.
In België 95 en 98
Ook hier is al jaren geen loodhoudende benzine meer verkrijgbaar
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
22 aug 2007 11:39 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Mmm, juist reden wel 98 te verstoken. (bij mijn catloze ex-zwitserse 930-26 motor)
|
22 aug 2007 11:42 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
octaan 91 is vlgs mij alleen in oost-europa te verkrijgen.
|
22 aug 2007 11:44 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ik heb mij inderdaad vergist. Het moet 95 zijn. (Jetlag door de snelle rit in Duitsland )
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
22 aug 2007 11:52 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Als Duitsland Oost Europa is heb je gelijk
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
22 aug 2007 12:04 |
|
|
pvanwiggen
Carrera 3.2Zwitserland
|
Volgens een lijst op www.911c1.de
930/26 3.2l/231 PS - Schaltgetriebe und Katalysator (Schweden), Verdichtung 10.3:1
Als dit klopt moed je inderdaad 98 tanken. Mijn "zeker" zwitserse 3.2 (ik heb de uitleverings papieren erbij) heeft 217 pk 9.5:1 en KAT. 98 bestond in 1988 niet.
|
22 aug 2007 12:25 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Vlgs mij bestond euro 95 niet en tankte bijna iedereen super 98.
|
22 aug 2007 12:41 |
|
|
horn
PF #57
|
gebruik de zoekfunctie op v-power. kan je best tanken met je 911. wat een bs de helft hier (en wellicht wel meer) tankt 95.
On topic: wat nog wel eens wil helpen met het oog op de benzinegeur - niet helemaal vol tanken. dus als het pistool voor de eerste keer afslaat, het daarbij laten. dus niet 3x nog bijtanken... ik had in mijn eerste 964 ook benzinelucht na het tanken. bleek een bekend probleem van de 964 te zijn. Wellicht kan dit nog iemand helpen, hoewel het wel vaker voorbijgekomen is.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 aug 2007 14:44 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
3.2 zonder cat> octaan 98!
|
22 aug 2007 15:36 |
|
|
Porsche911
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
|
Bij Pon word aangeraden om 98 te tanken...
i.v.m het pingelen idd
het smeer gewoon iets beter en je blok loopt er iets netter op
een getunde auto moet gewoon 98 hebben om precies dezelfde reden
een hoop tanken V-power is eigenlijk 97 hierdoor word de pingelgrens eerder bereikt met een zware belasting van de motor.
wat niet goed is voor je blok
|
22 aug 2007 18:22 |
|
|