Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:53



Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Revisie 2.7 blok *update* Olievraagje ! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.7 '74 und Boxster 2.5 '97
Alken - Limburg
Bericht Revisie 2.7 blok *update* Olievraagje !
We gaan een 2.7 motor opmaken(reviseren) welke onderdelen zijn bij dit type nauwlettend in het oog te houden ? Welke onderdelen zijn dus zeker te vervangen bij een 2.7 ? Zwakheden bij een 2.7 dus.

thanks !


Laatst bijgewerkt door eric91127 op 08 okt 2007 20:20, in totaal 4 keer bewerkt.



12 aug 2007 23:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.7 '74 und Boxster 2.5 '97
Alken - Limburg
Bericht 
De tapeinden zien er alleszins nog goed uit, heb wel gehoord dat je beter de onderste kan vervangen, iemand hier een mening over?


13 aug 2007 23:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht 
Het schijnt dat mijn blok door ellende aan die dingen in puin gelopen is indertijd..... Dus een beetje extra aandacht daar is opzich niet verkeerd...
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


14 aug 2007 9:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.7 '74 und Boxster 2.5 '97
Alken - Limburg
Bericht 
Thanks voor de info !

Het is wel interresant zo'n blok, maar niet zo interresant voor mijn bankrekening :wink:

Nu heb ik een vraag, vandaag heb ik even verder gedaan aan het blok en de bougies eruitgedraaid. Blijkt nu dat in de voorste cilinders (links&rechts aan de kant van de v-riem) er kortere bougie's inzitten. Is dit normaal? Lijkt me niet echt, ik heb volgens het bloknummer een nieuwe set besteld en dit zijn 6 dezelfde.

In het blok zat 4x Bosch W8DC en 2x Bosch WR7BC


16 aug 2007 21:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.7 '74 und Boxster 2.5 '97
Alken - Limburg
Bericht 
Iemand info over de bougie's in kwestie?

Vandaag trouwens ontdekt dat er 2 kleppen verbrand zijn, de lagerschalen half weg zijn en 3 drijflagers nogal blauw zijn :(

Wordt je weekend niet goed van :roll:


18 aug 2007 20:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
2 verschillende soorten bougies in 1 motor is volgens mij nooit normaal! Gewoon netjes vervangen door degene die erin horen. En de rest van de motor zeer goed nalopen op meer van zulk soort vreemde fratsen.

En als je een motor zover uit elkaar haalt dat je de tapeinden kunt controleren, lijkt het mij verstandig ze dan ook gelijk te vervangen. Zou zonde zijn dat er anders na korte tijd toch eentje zou afbreken en je ze alsnog moet vervangen.
_________________________________________
NPC 0577


18 aug 2007 21:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.7 '74 und Boxster 2.5 '97
Alken - Limburg
Bericht 
Helicoils komen er sowieso in, geen zin om het hele blok nog eens uit elkaar te halen :wink: Zoals Elven zegt een 993 setje zal het moeten doen. Enkel nog een adresje zoeken voor de helicoils nu.

Weet er iemand zo snel even de maat van helicoils die ik nodig heb? Ik kan het namelijk niet nameten, het blok ligt op mijn werk en heb verlof tot dinsdag :wink:


18 aug 2007 22:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.7 '74 und Boxster 2.5 '97
Alken - Limburg
Bericht 
Vanavond wat minder leuks ontdekt: "Eeen foto zegt meer dan duizend . . . euh . . euro's"


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Enkele drijfstangen zijn blauw (op foto redelijk zichtbaar) in het echt duidelijk zichtbaar. Lagerschalen, er zijn er bij die half weg zijn, krukas ook nogal blauwig . . . :cry:

Natuurlijk allemaal te herstellen maar toch, het is k*t :twisted:

Waar ik het meeste voor vrees is de motorhelft (huis), zoals op de foto te zien is er een steun nogal ingelopen, herstelbaar? Geen idee.


21 aug 2007 22:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
In dit geval ben je bent beter af door te stoppen met deze motor en een 3.0 of 3.2 als basis te nemen.
Ook al moet je misschien wel eerst een gedeeltelijke revisie uitvoeren aan de nieuwe motor, je hebt dan wel veel meer waar voor je geld.

Verder gaan met de 2.7 kost net zoveel alleen heb je uiteindelijk minder. :roll:.




.
_________________________________________
http://www.renntech.nl


21 aug 2007 23:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
Renntech schreef:
Verder gaan met de 2.7 kost net zoveel alleen heb je uiteindelijk minder
:shock:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


21 aug 2007 23:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Ik was er al bang voor :shock:

Eh....minder gewicht bedoel ik natuurlijk :mrgreen:



.
_________________________________________
http://www.renntech.nl


Laatst bijgewerkt door Renntech op 21 aug 2007 23:54, in totaal 2 keer bewerkt.



21 aug 2007 23:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Even voor een complete motorblok-leek:
Waar zien jullie (en renntech in bijzonder) aan dat dit blok problemen heeft? Ik kan het van de foto's niet zien.

En wat betekent het als onderdelen 'blauw' zijn?


21 aug 2007 23:53
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Sowieso een kapotte kruktap van de vierde cilinder en lager 6 en 7 en minimaal één defecte drijfstang.
Niet goed te zien maar volgens mij ook een uitgelopen lagerstoel van hoofdlager 7.
Dit gaat zoveel kosten dat het geen zin heeft verder te gaan omdat je voor minder geld een goede ( als ze te vinden zijn) 3.0 of 3.2 kunt kopen. Desnoods als basis om de 2.7 weer op te bouwen.
( bijvoorbeeld een 3.2 met de inlaat met k-jetronic en de stroomverdeler van de 2.7. Dat geeft uiteindelijk ongeveer 200 pk maar je houdt het uiterlijk van de 2.7 en je hoeft geen draadboom te wijzigen / aan te leggen)

Blauwe onderdelen zeggen je dat ze erg warm zijn geweest. In dit geval door een uitgelopen lager waardoor de structuur van die onderdelen zijn veranderd. Ik gebruik nooit blauwe onderdelen om te reviseren en weer terug te bouwen.
_________________________________________
http://www.renntech.nl


22 aug 2007 0:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Duidelijk.
thanks! :thumright:


22 aug 2007 0:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.7 '74 und Boxster 2.5 '97
Alken - Limburg
Bericht 
Citaat:
Dit gaat zoveel kosten dat het geen zin heeft verder te gaan omdat je voor minder geld een goede ( als ze te vinden zijn) 3.0 of 3.2 kunt kopen. Desnoods als basis om de 2.7 weer op te bouwen.
( bijvoorbeeld een 3.2 met de inlaat met k-jetronic en de stroomverdeler van de 2.7. Dat geeft uiteindelijk ongeveer 200 pk maar je houdt het uiterlijk van de 2.7 en je hoeft geen draadboom te wijzigen / aan te leggen)


Kan je hier ongeveer een prijs op zetten? Ik weet gewwon niet meer wat ik nu het beste kan doen. :roll:


22 aug 2007 9:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
eric91127 schreef:
Citaat:
Dit gaat zoveel kosten dat het geen zin heeft verder te gaan omdat je voor minder geld een goede ( als ze te vinden zijn) 3.0 of 3.2 kunt kopen. Desnoods als basis om de 2.7 weer op te bouwen.
( bijvoorbeeld een 3.2 met de inlaat met k-jetronic en de stroomverdeler van de 2.7. Dat geeft uiteindelijk ongeveer 200 pk maar je houdt het uiterlijk van de 2.7 en je hoeft geen draadboom te wijzigen / aan te leggen)


Kan je hier ongeveer een prijs op zetten? Ik weet gewwon niet meer wat ik nu het beste kan doen. :roll:


Neem anders even contact op met Erwin :) http://www.renntech-porsche.nl/


22 aug 2007 9:26
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
volgens zijn advertenties heeft wams sportscars meer dan 100 gebruikte motoren liggen.ook van zweeden zal er genoeg hebben.
bel die eens.

anton69


22 aug 2007 10:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.7 '74 und Boxster 2.5 '97
Alken - Limburg
Bericht 
Wat zijn zo de richtprijzen van gebruikte motoren in Nederland? Hier in België zijn ze sowieso duurder heb ik vernomen.


22 aug 2007 12:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
zal voor een groot deel wdgeg zijn
_________________________________________
Got coffee?


22 aug 2007 13:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.7 '74 und Boxster 2.5 '97
Alken - Limburg
Bericht 
:D

En bij een bedrijf, daar enig idee van?


22 aug 2007 13:45
Profiel
Bericht 
Bij van Kessel hebben we eens een 2.7 motor omgeruild, en moesten 2000 euro bijbetalen.
Motor die we daar inleverde was een vastloper, andere motor hebben we nagezien een goede beurt gegeven en loopt/draait nog steeds zonder problemen.
Totaal met alle kosten was hij toen zo'n 2750 euro kwijt.


22 aug 2007 13:55
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Renntech schreef:
Blauwe onderdelen zeggen je dat ze erg warm zijn geweest. In dit geval door een uitgelopen lager waardoor de structuur van die onderdelen zijn veranderd. Ik gebruik nooit blauwe onderdelen om te reviseren en weer terug te bouwen.


Om nog iets vollediger te zijn:
Het afkoeltraject van een onderdeel bepaalt hoe de atomen zich rangschikken in het materiaal. De structuur verschilt met temperatuur (vaktermen zijn dan bijv austeniet, martensiet, etc).
Het beste voorbeeld hiervan is heet staal in koud water dompelen. Wat je dan doet is de sterke, iets brozere structuur van de hoge temperatuur 'vastvriezen'. Door het in water/olie te dompelen koelt het materiaal zo snel af dat de atomen zich niet kunnen herschikken naar het structuur behorende bij kamertemperatuur. Gevolg is dat het atoomrooster heel veel interne spanningen heeft (het rooster wil zich herschikken maar doordat alles al zo dicht op elkaar zit kan dit niet). Het materiaal wordt hierdoor sterker (kan meer kracht hebben zonder plastisch te vervormen), maar wel brosser (breukgevoeligheid bij stoot-belastingen).
Als je deze langzaam afkoelt krijg je een zwak maar taai structuur. Het materiaal deformeert al bij lagere krachten, maar voordat het echt breekt (itt plastisch vervormen) ben je een heel eind verder.
Nou weet ik niet de precieze warmtebehandeling van zo'n drijfstang, maar je kunt er donder op zeggen dat het structuur nu anders is dan de bedoeling is, omdat na de enorme hitte van een vastloper het materiaal nu wel gestaag af heeft kunnen koelen.


22 aug 2007 16:12
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Een mooi stukje materialenkennis....lang geleden :twisted: ook moeten leren :!:


22 aug 2007 18:33
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ik zou ook eens over de oostgrens kijken voor een motortje...
Op www.albertweb.de onder sonderposten staan ook enkele motoren; let wel dat zijn vaak ruilrpijzen (ATM) waarbij je een lopend motortje inlevert, maar misschien is gewoon kopen ook bespreekbaar.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


22 aug 2007 19:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.7 '74 und Boxster 2.5 '97
Alken - Limburg
Bericht 
Het is al ff geleden dat ik nog gepost heb, ben ondertussen met m'n blok dus langsgeweest bij Peter van Dillen in roggel (heeft me al eerder goed advies gegeven) :wink: En geef toe, zijn onderdelen zijn sterk van prijs hé. Het komt er op neer (net zoals erwin heeft gezegd) dat het niet meer loont om verder te gaan met het blok, ik heb samen met peter even geteld en het is gewoonweg beter (lees:financieel goedkoper) om een ruilmotor te kopen. De kosten lopen al even hoog op als een gereviseerde 3.0 te kopen. Beter een 3.2 blok volgens Peter maar ik wil graag de auto (74'er) met zijn originele motorisatie behouden. Dus toch maar op zoek naar een 2.7 blok. Heb al een 10-tal bedrijven aangeschreven en er blijven er 2 over die geen belachelijke prijs vragen voor een ruilmotor 2.7 Dat zijn: Erpa & Van Kessel.

Nu dus de vraag die je al voelt aankomen aangezien ik geen van de 2 garages ken graag wat hulp in de juiste keuze?

:wink:


28 aug 2007 20:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.