Auteur |
Bericht |
GP
911 SC 1980
Boxster S 2006Muiderberg
|
Was voor mij ook de eerste keer. Wat een indukwekkend circuit!
Niet te vergelijken met enig andere baan en met veel respect te behandelen!
En wat een gekken die vooral met motoren in de regen nog de baan op gaan. Vaak nog met koffers en bijrijders ook!
De eerste ronden met Paskal waren heel nuttig. Daarna meteen nog een paar ronden met de rode GT3 meegereden. Dat ging keihard, maar ook heel informatief.
Toen maar een kaartje van 4 ronden gekocht. Als je het dan alleen moet doen ben je voortdurend de weg kwijt, maar langzaamaan begon ik bochten series te herkennen en kon ik lijnen gaan rijden. 4 Ronden waren zo voorbij, dus nog maar 4 gekocht. Bij de tweede hield het op met zachtjes regenen, maar ben toch maar doorgegaan. Hoewel de baan echt spekglad was ging het prima. Je moet toch rondjes maken om de baan te leren en met regen ben je gedwongen je lijnen netjes te rijden.
Ik ga zeker terug.
Op de terugweg nog even kunnen meten of de oude SC de top uit het boekje nog haalt, en jawel: 235 op de GPS.
Mooie dag!
|
24 jul 2007 17:48 |
|
 |
pakkie
Cayenne SZO-Brabant
|
Zoals gebruikelijk na een bezoekje aan de Ring, heb ik nu ook weer een verslag gemaakt. Dat verslag is hier te vinden.
Goed om te lezen dat de meesten het naar hun zin hebben gehad. Gezien de reacties die ik ook gisteren in mijn auto hoorde zou het me niks verbazen als ik een aantal van jullie vaker daar ga zien
Paskal
|
24 jul 2007 17:54 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|

Gistere was idd een prachtige dag  , meer (en vooral) grotere foto's kan je hier vinden: http://stijn-braes.magix.net/
|
24 jul 2007 18:10 |
|
 |
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Was een zeer leuke ervaring. Helaas van weinige afscheid genomen, daar we even een stuk verder naar de baan ring zijn gaan kijken hoe iedereen op de baan bleef met de regen. ( wel jammer trouwens). kwamen om een uur of 5 terug en zagen niemand meer. Zelf ook een rondje gewaagd. prachtige baan, maar ik denk dat als iemand mij heeft zien rijden men dacht dat ik het gaspedaal kwijt was  . Maar goed, was eerder bang voor mijn auto, dan voor de baan. Op de terugweg heerlijk binnendoor gereden naar Urmond. In Monschau net als Guy ( dat was toch jou naam Outletvalve?) ook hier een slippertje gemaakt, maar dat ging gelukkig goed. ( nu reed mijn neef, en niet ik zelf natuurlijk  )
Ik moet zeggen zeker voor herhaling vatbaar. Wat wel appart was dat ik altijd een redelijke oliedruk had. ( 3000 toeren bij warme motor net 3 bar.) en dat hij nu na toch voor mijn doen flink doorrijden, hij keurig op bijna 4 bar staat met 3000 toeren, plus dat de hik die hij af en toe had nu weg is, dus waarschijnlijk een keer lekker schoongebrand.
iedereen bedankt voor deze leuke dag, en Guy, laat maar weten wanneer er weer een minimeeting is in het zuiden, probeer er dan wel bij te zijn.
|
24 jul 2007 21:03 |
|
 |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Ik dacht al dat het aan mij lag daar in Monschau, maar ik was dus niet de enige die daar last had van een uitbrekend kontje.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
24 jul 2007 21:16 |
|
 |
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Lag niet aan jou Guy, lag waarschijnlijk olie op de weg denk ik, reden 50 en gaven eigenlijk geen gas, maar toch ging de kont even om.
|
24 jul 2007 21:28 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
ik vond er geen pleuris  aan de schleiffe, kzal ff uitleggen waarom:
we kwamen aan en ik moest gelijk mee met ger in z,n 996 cabrio kheb me nog zwaar verzet maar het mocht niet baten KMOEST mee  we werden zowat van de baan verwijderd ivm ons gedrag op de baan  we zijn nog bijna beboet we reden namelijk te langzaam
enfin ik eindelijk terug op de parking moest ik weer mee met marcel in z,n rode 996 ik met volle tegenzin ingestapt wat denkje stapt me daar toch ineens een duiveltje uit het doosje dat marcel heet en dat beest ging teKEERja wat denkje ik wilde MEER  .
ik weer uitgestapt loop ik daar tegen een mazzeltje aan kon ik van een ander duiveltje  bedankt nog son weer z,n kaart overnemen voor weinig met nog 2 ritten erop.
ze moesten me met geweld allemaal tegenhouden ik was niet te stoppen ik moest en zou met alle geweld die baan op  . ik m,n auto in en net voor ik weg wil rijden ziet ik nynke staan , vraag ik aan haar heb jij zin om ff mee te rijden, zei ja leuk, ik nou heel graag.
wij de baan op ik voor het eeerst  zei vd tigste keer.
het fijne wass dat zei mij alle kneepjes vertelde van hoe en waar en wat, waar te remmen waar ik vol kon gaan en waar ikzus en zo moest rijden ,
helemaal fantastico dus voor dr knaufie  nog bedankt nynke
schijn ik zo tekeer gegaan te zijn dat toen ik klaar was en uitstapte ik pas begon te trillen van genot en m,n remmen lichtelijk in de fik stonden dak nog een rondje buiten het circuit moest na rijden om uit te roken
was ik net weer terug op de parking wat denkje moest ik voor straf weer met en pas op die dag ontmoette heeer ron mee in z,n ferrarie f430 en wat denkje voor kleur?: WITTTTTT  met keramische remmen dat ding jongens mozes kriebel wat ken dat ding laat remmen zeg BIZARRRRR
deze meneer kon op cker goed sturen zeg . petje af hoor.
komen we terug op de parking gaat die mr ron met z,n maten met z,n 4en tegelijk de ring over in een groepje van 4 voor een foto sessie,
ja en toen moest ik natuurlijk weer mee maar nu dit keer in de zilveren audi r8  van ene zkere heerschap genaamd ivo hele aardige brochum  vriendelijke vent.
in dat groepje van 4 reden dus twee ferraries allebei vd heer ron en een audi r8 en een rode gt3 996 beide van ivo.
achteraan de 2 ferraries en daarvoor de r8 waar ik tegenstribbelend in meereed en vooraan reed ene naar het schijnt 1 instructeur in de rrode 996gt3. manmanman wat kon die vent sturen in die rode gt3 af en toe ging die zo ontiegelijk VET driftend de bochten dooor dat was zo afgrijselijk om te zien  ik zat jammer genoeg 1ste rang
vandaar ik dus vertel aan jullie allen dat ik er persoonlijk geen ene pleuris  aan vond omdat ik mezelf elke keer moest opofferen zeg maar
mij zien ze daar voorlopig niet meer terug, ik ga waarschijnlijk aanstaand weekend pas weer
man wat een schitterende dag heb ik genoten zeg,
daarna nog ff lkkr wat wezen happen met m,n kornuiten daarna nog m,n bolide op de staart getrapt in duitsland welteverstaan  richting huis.
grtjs  mikey
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
Laatst bijgewerkt door drknauf op 24 jul 2007 23:14, in totaal 4 keer bewerkt.
|
24 jul 2007 22:55 |
|
 |
pakkie
Cayenne SZO-Brabant
|
Mikey,
Bestuurder van die rode GT3 was Ron Simons. Ik zat op de passagiersstoel gedurende die 2 rondes zoals je ook in mijn verslag kunt lezen. Ron geeft cursussen op de Ring en doet jaarlijks minimaal 1500 rondes dus hij weet de weg daar wel een beetje. Verders heeft hij ook de nodige wagenbeheersing maar dat was wel duidelijk
Paskal
|
24 jul 2007 23:05 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
1500 x10 minuten 250 uren oftewel dik 10,8 dagen
als je het circuit dan nog niet kent
wat is z,n baanrekord?
ja hij kon er wel wat van ja kheb er 20 km achter gezeten ja, wat issie vet he die rode 996gt3  , khad wel een keer met heel veel tegenzin indie gt3 mee willen rijden
gaje van het weekend ook weer?
grtjs  mikey
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
24 jul 2007 23:11 |
|
 |
pakkie
Cayenne SZO-Brabant
|
Geen id wat zijn baanrecord is, maar het is ook maar net in wat voor een auto je hem zet. Hij rijdt wel overal hard mee  Hij heeft bv ook in de Omega met die > 1.000 PK gereden, maar daarvan zei hij zelfs dat dat zo goed als niet hard te rijden was. Dat was net een vliegtuig als je op het gas ging
Waarschijnlijk ben ik er komend weekend niet, maar van 9 t/m 14 aug. ben ik er wel weer te vinden  Mocht je me een keer zien, spreek me gerust aan. Ik neem je graag een keer mee voor een snelle ronde, want die F430 ging niet zo hard. De jou wel bekende Marco en Patrick gingen harder in hun Golfje.....
|
24 jul 2007 23:33 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
ja natuurlijk offer ik me wel weer op voor een rondje, is dat tijdens de classsic rondjes in augustus? want ik ben er wel tijdens die klassiekers ik weet enkelt niet of dat op die data in augustus is.
ik vond die ferrarie ook niet snel maar hij remde laat volgens mij!
kvond hem wel mooi maar het is niet mijn auto maar wel geinig bakkie
hoe weet jij dat ik marco en patrick ken dan?
ik heb namelijk ook nog zo,n puntgaaf golf kanon ding staan in de garage waar ik al lang niet meer in gereden heb! is wel bekend bij m. en p.
die omega was ik ook niet zo weg van zeg maar wel zonde dattie vd baan ging glkg was er niks met de inzittende kids gebeurt , suffe die vent met je kids achterin zo ver gaan
yo pakkie ik ben mike die halve  tamme met dat witte gebakkie, met welke auto was jij dan afgelopen maandag? heb ik jouw een hand gegeven? of ken ik je al?
grtjs  mikey
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
25 jul 2007 7:56 |
|
 |
pakkie
Cayenne SZO-Brabant
|
Da's inderdaad het weekend van de Oldtimer GP. Tja, het is een klein wereldje op de Ring. Ik ken Marco en Patrick uiteraard via de Ring en toen Pablo en jij aan kwamen lopen stond ik bij hen. En ja, ik heb jou ma. ook de hand geschud
Ik had een 911 turbo uit 1983 met een 3.6-blok met kompressor dus vanuit die invalshoek ben ik hier jaren geleden op dit forum beland. De 911 gebruikte ik in principe niet op de Ring. Uiteraard wel eens een rondje mee gedaan.
Voor Ring-gebruik had ik toen een gestript 205-je met 16v-blok en de nodige andere aanpassingen.
Inmiddels zijn die beide auto's verkocht en rij ik op de Ring met een gestripte BMW 525. Daar was ik afgelopen maandag ook mee.
Dus wellicht tot het weekend van de 10e augustus!
|
25 jul 2007 9:26 |
|
 |
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
FF een schade update: gisteravond er even wat beter naar gekeken, en ik heb geen blikschade kunnen ontdekken, althans niet met de bumper er nog op....
Wat er stuk is: bumper dus (links flink gat erin, rechterhoek steekt een stuk alu binnenwerk eruit, dat wordt een nieuwe), achterlicht links, reflectorplaat en misschien de linkeruitlaatdemper.
De demper is wat naar binnen gedrukt, ziet er nog heel uit, maar hij klinkt nu alsof er een brute sportuitlaat opzit (kan ik ook wel zo laten eigenlijk  ).
Zit nog te twijfelen of ik er verzekeringswerk van maak of het zelf ga ophoesten, het kantelpunt ligt bij zo'n 2 mille...
En nou weet ik niet wat een bumper kost, maar alles bij elkaar zal het wel dicht in die buurt gaan komen ben ik bang....
|
25 jul 2007 15:31 |
|
 |
Classic912
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
|
Rode GT3 staat te koop bij Wolbert........hele knappe kar!

_________________________________________ Porsche 912 eind 1965 geleverd door Mahag Duitsland, 964 C2 Coupe 1991 Ganz Original
The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers
|
25 jul 2007 16:18 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
Knappe wagen maar €89.500 is ook knap veel geld. Daarvoor heb ik liever die 993 RS die hij ook staan heeft...
|
25 jul 2007 16:21 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
sorry geef mij maar de gt3 die is de bomste ,
993 rs valt in het echt een beetje tegen qua prestaties daarin tegen de gt3 absoluut niet !
maar das idd allemaal persoonlijk
grtjs  mikey
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
25 jul 2007 16:24 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Als je in de buurt van het kantelpunt blijft: geen verzekeringswerk van maken. In theorie ben je verzekerd op de Ring, maar geen verzekering zal het leuk vinden dat je er rijdt. Je zal niet de eerste zijn die na een voorval daar wordt geroyeerd.
|
25 jul 2007 19:21 |
|
 |
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
wat baal ik dat jij het niet leuk vond Mikey - nu ga je de volgende keer zeker weer mee ! En dan ga je nog rijden ook ! Het moet niet gekker worden voor iemand die niet van bochten houdt 
|
25 jul 2007 21:03 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat is idd balen zeg.
De schade klinkt bijna zoals die van Harley op Zandvoort
Alleen het type wagen verschilt.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
Laatst bijgewerkt door 911-lover op 25 jul 2007 23:24, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 jul 2007 21:10 |
|
 |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Ik dacht al, waar blijft ie nou...  .
Later met die gekke hagenees samen ook nog flink doorgereden op de weg terug. Beetje bizar om 200 op het half natte beton van de A61 te rijden, maar het ging best.
Zoals we daar al zeiden, graag nog een keer en dan echt droog!
Bovendien minimaal 8 ronden en een paar keer 2 rondes achter elkaar.
Ik reed zelf net wat te mak en te weinig ronden om de echte circuit kick te voelen die ik normaal altijd heb.
_________________________________________ Racefun events
|
25 jul 2007 23:31 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Goed , voorlopig houden zo op de Schleife 
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
25 jul 2007 23:38 |
|
 |
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Meeen, wat een verhalen
Begint nu toch wel heel erg te kriebelen, om een keer zo'n NBR-sticker te gaan verdienen.....
_________________________________________ Take the long way home....
|
25 jul 2007 23:39 |
|
 |
pakkie
Cayenne SZO-Brabant
|
Och ja, what's in the name... maak er maar Paskal van. Uiteraard hou je die rondes tegoed. Ik ben er wel "eens" vaker te vinden getuige mijn site.
Voor de mensen die wat besmet zijn met het Ringvirus.... op het forum nurburgring.nl zitten nog meer van dat soort "lotgenoten"
Paskal
|
26 jul 2007 0:07 |
|
 |
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
Ze kunnen je er toch niet zomaar uitgooien?
|
26 jul 2007 9:16 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
moet je maar eens aan ERwin vragen, die wilde zijn nieuwe P verzekeren...
_________________________________________ Got coffee?
|
26 jul 2007 9:17 |
|
|