Auteur |
Bericht |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
 Brandgevaar 964RS
Begin juli tijdens een circuit uitstap van een Franse Porsche club op Val-de-Vienne zijn 's namiddags onder een zengende hitte drie 964RS'jes slachtoffer geworden van een brandje in het motorcompartiment.
Oorzaak: de isolerende mousse boven de catalysator heeft er bij deze auto's al wat jaartjes opzitten en kan blijkbaar beginnen smeulen...de stukjes mousse die erafvallen komen op de bodemplaat terecht...door de jaren heen is er veel kans dat deze plaat wat vettigheid draagt (olieresten, vet) hetgeen de kans op brand enkel stimuleert.
Zo ontstonden er in dit geval enkele vlammen die 3 bougiekabels om zeep hielpen, waardoor de piloot plots het mindere vermogen gewaar werd...ding langs de kant gezet, motorkap open en schrikken!!! Brand!  Het had niet veel langer moeten duren of de schade was veel groter.
HIER het volledige (franse) verhaal met foto's van de schade.
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
22 aug 2007 10:36 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Drie?  Dus inderdaad geen toeval meer dan. Het zal je maar gebeuren! 
|
22 aug 2007 10:38 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Geen prettige gedachte zeg.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
22 aug 2007 10:39 |
|
 |
924
Omgeving Leuven
|
RS-rijders: doe er jullie voordeel mee zou ik zo zeggen, neem jullie voorzorgen 
|
22 aug 2007 10:45 |
|
 |
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Da's zo'n typisch geval van 'merde!' ja...
|
22 aug 2007 10:50 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dan zou of die mousse of de kap snel verdwijnen bij mij.
Liever dan niet compleet origineel als de kans te hebben helemaal geen wagen meer te hebben
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
22 aug 2007 10:52 |
|
 |
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
 schoonmaken
Ik zou beginnen die bodemplaat eerst goed schoon te maken, zodat daar geen "hoogontvlambare" stoffen meer verzameld zijn.
|
22 aug 2007 10:59 |
|
 |
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Ik ken iemand die net hetzelfde heeft gehad met een 968.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
22 aug 2007 12:30 |
|
 |
boxi
997 GT3 Mk1
|
Levensgevaarlijk zo'n lufti  Ze lopen niet vast maar vliegen gewoon in de fik...  So much voor betrouwbaarheid van de luchtgekoelden
This 964 will self distruct in xxx seconds
Grtz. Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
22 aug 2007 17:27 |
|
 |
aero
996 Turbo
|
wow,
toch een behoorlijke productiefout zou ik zo zeggen.
Heeft iemand deze ervaringen doorgegeven aan porsche ?
_________________________________________ Turbo lag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder
|
22 aug 2007 20:12 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Die laag zit er om de omgeving te isoleren tegen de grote (!) hitte van de cat. Vernieuwen dus, en de tip van Michael betr. schoonmaken opvolgen
Ook onderdelen van een P. hebben niet het eeuwige leven.
We zijn wel 15 jaar verder 
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
22 aug 2007 20:31 |
|
 |
frank 964
964 WTL Cabrio VERKOCHT !!Groningen
|
is dus duidelijk niet alleen een 964 RS probleem.
Alle 964 modelllen hebben toch hetzelfde wat een RS ook heeft.?
Katalysator hitte schilden en dezelfde onderplaat .
_________________________________________ 964 WTL verkocht circuit auto bmw e36 321 pk M3 Freude am Fahren......
|
22 aug 2007 22:54 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
|
22 aug 2007 23:01 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Helemaal mee eens Paul.
Die foam laag er domweg aftrekken kan juist wel eens nog ernstiger gevolgen hebben. De hitte van de cat zet dan zelfs tijdens het rijden je hele auto in vuur en vlam.
De foam zelf is trouwens zelfdovend en brand dus niet. Het is het vuil van de afgelopen 15 jaar dat brandbaar is. Samen met het verpulveren van de foam zorgt dat voor een prachtige schoorsteenwerking en dan heb je weinig nodig om een mooi inferno te kweken.
Dus inderdaad grondig verwijderen, goed schoonmaken en nieuwe bescherming er omheen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
23 aug 2007 22:03 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
kzal het gelijk ff checken bij mijn rs replica look a like  jongens 
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
23 aug 2007 23:53 |
|
 |
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
Toevallig is mijn auto recent nog uitgelijnd en daarvoor moet aan de achterkant de beschermingsplaat voor de motor eraf (anders kun je niet bij de stelbouten). Dit is de enige bescherming onder de auto, behalve de bodemplaat zelf. Deze plaat was aan de bovenkant (de kant naar de motor toe dus) keurig schoon dus ik zie niet in waar ik me zorgen over moet maken....toch ?
|
24 aug 2007 9:41 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
ik heb een brandblusser aan boord , zo,n ding bij je hebben kan nooit kwaad!
als je gaat varen hebje ook een reddingsvest bij je toch 
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
24 aug 2007 11:31 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
En als je gaat vliegen een parachute 
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
24 aug 2007 11:37 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
nou in het world trade center in N.Y hadden ze er wel wat aan gehad een parachute
waarvoor zit er dan een wel zwemvest in het vliegtuig en geen parachiute eigenlijk?
op het circuit hebben de meeste een blusser bij zich en ja ook en parachute 
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
24 aug 2007 11:50 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Gigantisch offtopic: maar kon het niet laten.
Heb je ooit wel eens op 10km hoogte de deur van een vliegtuig geopend? Het is daar echt ontzettend koud, en er absoluut niet voldoende zuurstof om zo'n sprong te kunnen maken. daarom dus.
Btw, ik heb ook een brandblusser bij me in de auto, maar die is er puur voor m'n gevoel.
Ik heb nl niet echt de illusie dat ik een motorbrand of zo zou kunnen stoppen.
Daarbij is dat poeder erg slecht, maar daar weet jij weer alles van Mikey! 
Laatst bijgewerkt door patrick911 op 24 aug 2007 12:00, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 aug 2007 11:58 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik ben toch al blij geweest dat wij verplicht zijn een brandblusser in de wagen te hebben.
Heeft me toch een auto bespaard.
Bij felle brand doet het idd niets , maar bij het begin wel.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
24 aug 2007 12:00 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
idd of topic sorry maar ik heb er geen parachutes bij gehaald die kwamen uit de lucht vallen,
maar ik laat zeker eerst volgende keer ff checken de boel, het kan maar gechecked zijn 
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
24 aug 2007 12:04 |
|
|