_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
23 aug 2007 10:22
MyFirst964
964C4
Amsterdam
niemand ervaringen met commandant?
27 aug 2007 21:20
Gizmo
911 C2 Cabrio
Den Haag
Weten
Wat wil je exact weten, hele auto's opgepoetst met deze poets voor een autohandelaar, het mag nooit vochtig of nat geraken anders krijg je vale plekken.
27 aug 2007 21:40
Double G
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Is commandant icm een poetsmachine niet wat aan de krachtige kant? Voor je het weet komt er een stralende metalen kleur van onder je rode lak . Tenzij je altijd al een DeLorean had willen hebben....
Hangt imho ook af van de grootte van de korrel in de Commandant.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
30 aug 2007 8:55
zuugnap
Mijn bescheiden ervaring??
Commandant Groen maar dan gewoon met handje
daarna met een lichtere poets na wrijven.... ook dat met handje
of je moet pro zijn met het mechanische gereedschap!
suc6
30 aug 2007 9:26
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
Misschien begrijp ik het niet goed, maar Commandant is toch een 'schuurmiddel', waarmee je o.a. je blanke lak laag eraf polijst. Bij krassen werkt het super, maar om het nou icm een poetsmachine te gebruiken... Ik zou er heel voorzichtig mee zijn(!)
30 aug 2007 22:17
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Jongens kijk uit met commandant / cleaner; Sanhi heeft helemaal gelijk.
Het is een prima polijstmiddel om een verweerde doffe laag mee weg te polijsten. Het is er in verschillende gradaties van scherpte (vergelijk maar met de korrelgrootte van schuurpapier). Je slijpt daarmee een laagje van de lak af en de boel staat weer als een gek te glimmen.
Denk dan niet: da's gaaf dat ga ik vaker doen, want op een bepaald moment komt de kleur van de grondlak er doorheen....
Een auto poets je niet regulier met een "cleaner". Cleaner moet je dus ook niet opvatten als een schoonmaakmiddel om lekker vuil van je lak te halen; het is een schuur / slijpmiddel.
Poetsen doe je met een goede was; kan prima met een poetsmachine maar zorg dat je een goede vacht op dat ding hebt zitten en dat hij niet snel draait en blijf niet te lang op dezelfde plek (lak kan dan heet worden en beschadigen).
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum