Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 6:42

Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vlaanderen en Nederland samenvoegen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
Mja, als ze de respectieve koningshuizen samenvoegen hebben ze alvast die langverwachte sequel voor "Dumb and dumber" :wink:

22 aug 2007 0:00
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Wallonie naar Frankrijk en Vlaanderen naar NL. Ik stem voor. :wink:

22 aug 2007 1:18
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
Limburg naar Belgie, win-win situatie.
In beide landen gaat het IQ omhoog...

22 aug 2007 2:56
Profiel
Bericht 
912 schreef:

Mag Zeeuws-Vlaanderen ook mee, verder ben ik het eens.
Wallonië bij Frankrijk, en Limburg en Zws-Vl bij België, dan hebben we een mooi landje :D
Zws-Vl heeft toch vroeger bij het land van Gent gehoord, dus waarom niet terug............en de schelde als Grenslijn :idea:

22 aug 2007 8:20
PorscheForum Rakker
Bericht 
cabrio wim uit Zeeuws-Vlaanderen schreef:
912 schreef:

Mag Zeeuws-Vlaanderen ook mee

:lol: :lol: :lol: :wink:

22 aug 2007 8:55
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Hoe graag ik ook in België kom, lijkt het mij niet nodig om Vlaanderen bij Nederland te voegen. Volgens mij kan Vlaanderen zich best redden wanneer ze Walonie niet meer financieel hoeven te supporten.
(Volgens gaat er een geldstroom van Vlaanderen naar Walonië om U tegen te zeggen, maar uuhh correct me if I am wrong :wink: )

22 aug 2007 10:35
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
En ze hebben het duidelijk na ettelijke honderden jaren nog niet kunnen verwerken dat ze Vlaanderen verloren hebben :twisted:
Ik denk dat het zowel voor de Vlamingen als de Nederlanders (en dan zeker die die hier zijn komen wonen om jullie vermogenstaks te ontduiken) niet zo gewenst is.
België splitsen ja , samenvoegen :?:
Wat de Franstaligen na een splitsing zouden doen intereseert me niet , maar laat Vlaanderen maar lekker appart bestaan.
Hoe kleiner hoe beter. Kijk maar naar bvb Luxemburg, Monaco , Andorra ...

En waar moeten jullie anders nog heen

Citaat:
"Ik heb getwijfeld over België
Omdat iedereen daar lacht
Ik heb getwijfeld over België
Want dat taaltje is zo zacht
Ik stond zelfs in dubio
Maar ik nam geen enkel risico
Ik heb getwijfeld over Belgie

België, België, België, België"

@Dreamer : 100% gelijk

Laatste update 22/10/2013

22 aug 2007 11:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
993 Carrera Cabrio
Bericht 
2miljard euro per jaar gaat er van Vlaanderen naar Wallonië.

Dat is gemiddeld ongeveer 2000€ per jaar dat van je Vlaamse loon in rook opgaat....

22 aug 2007 12:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Beveren Belgie
Bericht 
In 2009 betaalt Vlaanderen zijn laatste schulden af , dit wil zeggen dat vanaf
dat moment alle vlamingen moeten meebetalen met de waalse schulden ( en federale schulden ) Eigenlijk een mooi moment om te zeggen : F*ck off ! :twisted: Deze week stond er een landkaart van Belgie is de krant met alle flitspalen op aangeduid , 86% van die flitsbakken staat in Vlaanderen :shock: :roll: Als je dan weet dat meer dan de helft van de boete-opbrengst naar de walen gaat krijg je helemaal een slag in het gezicht .

Een samenvoeging met Nederland zie ik niet direct gebeuren .
Aan de bevolking zal er weinig veranderen , er zijn gemeente's in de antwerpse kempen waar Meer Nederlanders wonen dan Belgen :shock: :shock: Gemeente Poppel bv : 1875 belgen en 1902 nederlanders :shock:

22 aug 2007 15:22
Profiel
PF #911
België
Bericht 
Ochja alles had beter zo gebleven als tussen 1815 en 1830. Nu op die stappen terugkeren (maar dan zonder onze Waalse collega's :lol: ) zou denk ik moeilijk gaan. En heb ook geen zin om meer voor auto's en (nog) meer voor huisen te gaan betalen :lol:

Maar op zich zou ik er nx op tegen hebben, zou er nog zelfs plezier in hebben ons koningshuis buiten te smijten :lol:

22 aug 2007 15:40
Profiel WWW
3.2S
010
Bericht 
Aha, jullie willen Filip omruilen voor Maxima :!: :idea: :wink:

Afbeelding

22 aug 2007 16:03
Profiel WWW
PF #911
België
Bericht 
barolo schreef:
Aha, jullie willen Filip omruilen voor Maxima :!: :idea: :wink:

hehe, kun je het ons verwijten? :wink:
Nee maar vind ons vorstenhuis gewoon te stijf, laten zich zelden van een menselijke kant zien. Het Nederlandse koningshuis lijkt sympathieker in de omgang. En dan hebben ze hier ook nog eens niets om uit de hoogte over te doen, als je hun vermogen vergelijkt met dat van bij jullie...

22 aug 2007 16:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997 GT3 Mk1
Bericht 
Belgie bij Nederland? Haha laten we het even leuk houden :D
Luxemburg lijkt me dan wel weer een goed idee! :P

22 aug 2007 16:10
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik wist niet dat Maxima een Nederlandse was van oorsprong :twisted: (na haar huwelijk misschien geworden)

En och , onze Laurent vind ik nochthans ook een sympatieke gast . Een beetje simpel misschien maar wel tof

22 aug 2007 16:46
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
911-lover schreef:
Een beetje simpel misschien maar wel tof

Afbeelding

zonder woorden :cheesy:

22 aug 2007 19:16
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Verklaar U nader Harald , want ik neem het waarschijnlijk (hopelijk) anders op dan het bedoeld is :roll:

23 aug 2007 11:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Sorry, maar Vlamingen en Nederlanders zijn echt wel een volk apart hoor, veel meer verschillen dan gelijkenissen.

En zelfs op dit forum mag ik gerust zeggen dat ik het doorgaans beter kan vinden met een Waal dan met een Hollander !

Vlaanderen onafhankelijk, wat mij betreft OK, maar toch zeker niet bij Nederland hoor, al was het maar owv de BPM :twisted:

23 aug 2007 11:37
Profiel
Westervoort
Bericht 
Carrera4s schreef:
En zelfs op dit forum mag ik gerust zeggen dat ik het doorgaans beter kan vinden met een Waal dan met een Hollander !

"Jullie" worden hier dan ook gedoogd...schept toch een band... :twisted:

(Ik ken maar één Vlaming wat beter...maar dat is dan ook een van de meest vriendelijke mensen die ik ken... :wink: )

23 aug 2007 12:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht 
Ik vraag me af of er in België al iemand bij stilgestaan heeft waarom heel die hetze nu eigenlijk is.

De verkiezingsuitslag was nochthans duidelijk en een 2/3 meerderheid heel simpel met 2 of 3 partijen te bereiken zonder al die discussies.

Ik begeef me waarschijnlijk op glad ijs, maar waarom gaan we kiezen als de kiezer niet gevolgd wordt? En de kiezer wil het Vlaams Belang in de regering. (Wat niet wil zeggen dat ik ervoor gestemd heb, maar ik ben wel bereid de keuze van de kiezer te volgen).
Ik sluit me wel aan bij het grote deel van de bevolking die nu anders zouden stemmen dan voor de stemgang.

Als dit zo voortgaat, dan is er maar één winnaar. En die zit in de oppositie.

Laat VB eens meedoen, waarschijnlijk gaan ze grandioos af (al zitten er in de top enkele clevere mannen), maar op zijn minst kan je het dan democratie noemen.

23 aug 2007 12:24
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
911-lover schreef:
Verklaar U nader Harald , want ik neem het waarschijnlijk (hopelijk) anders op dan het bedoeld is :roll:

Daar was ik al bang voor. Zo was het niet bedoeld. Het was - met een :cheesy: - bedoeld als zijnde de algemene mening van Ollanders over hun zuiderburen. Niets persoonlijks, algemeen belgenmopje... :wink:

23 aug 2007 12:30
Profiel
Westervoort
Bericht 
"Inkoppertje"... ; je moet "ze" ook alles uitleggen ... :twisted:

23 aug 2007 12:33
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
@ Ivo : Zo denk ik er ook over.Maar het is duidelijk dat het een groot aantal van de vlamingen hun mening gewoon niet telt . Zelf sniet voor de Koning die dan wel van de inkomsten leeft van al die vlamingen maar het nog niet eens nodig vind om die partij uit te nodigen (alle anderen wel hoe klein ze ook zijn) op het paleis voor een gesprek.
Misschien moeten ze die stemmers eens vrij stellen van belastingsgelden . Ze worden toch niet als mens met een mening erkent en tellen niet mee

@ Horn : Vandaar de vraag en goed dat ik dat gedaan heb . Bedankt voor de uitleg :thumleft:

@ Jurgen : Dat had ik door. Ik ben niet de doorsnee Belg waar jullie Nederlanders ons voor (willen) houden :twisted: :wink:

Een wijze oude Chinees zei ooit : Mensen die met anderen spotten doen dit omdat er dan niet met hun gespot zou worden.
Of mensen met complexen reflecteren dit op anderen om zichzelf beter te vinden/voelen :idea:

23 aug 2007 12:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht 
911-lover schreef:
@ Ivo :
???

Alleen ben je in België al snel een racist als je het woord VB nog maar durft vernoemen, los van wat je erover denkt. Alleszins goed om te lezen dat er nog mensen zijn die willen inzien dat een groot deel van de kiezers over het hoofd gezien wordt. (Dit zou ik trouwens ook zeggen moesten "de groene" zo opzij gezet worden, alhoewel ik volgens de verkiezingswijzer het verst van die partij sta. Maar ik ben voor democratie, dus het volk beslist)

De koning en VB, tja, da's weer een andere discussie die los staat van de huidige regeringsonderhandelingen (VB is tegen de huidig monarchie en ik weet niet of ze op een uitnodiging van de koning zouden ingaan.)

23 aug 2007 13:09
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Bedoelde natuurlijk Maarten :oops:

De koning moet onpartijdig zijn dus hij MOET ook die partij uitnodigen als hij zijn "JOB" goed wil uitvoeren.
En of ze dan komen of niet is een ander verhaal. Dat kunnen we pas zien ALS ze uitgenodigd worden.
Zo wordt er ook door de andere partijen beweert dat ALS ze in de regering komen het op niets zou uitdraaien.
Maar ze krijgen de kans niet om het te tonen.
Bang zijn die andere partijen. Niet meer niet minder.
Bang dat het toch goed zou draaien in tegenstelling tot hun jarenlange verklaringen.
Waar zit het probleem . Laat ze an de macht en loopt het zo af zoals ze verklaren zijn ze er net als in Oostenrijk in één keer vanaf en hebben ze hun stemmers terug.
Neen , alerhande truukjes zoals coalities vormen , cordon sanitaire etc om ze er toch maar buiten te houden . (Die 3 andere parijen zijn er echt geen 3 hoor want hun coalitiepartners hebben nog steeds hun naam en statuten)
Wie discrimineert hier :?:
Ik ben in elk geval één van die meer dan 1 miljoen vlamingen die zich gediscrimineert voelt in eigen land

Laatst bijgewerkt door 911-lover op 23 aug 2007 14:36, in totaal 1 keer bewerkt.

23 aug 2007 13:25
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
911-lover schreef:
@ Jurgen : Dat had ik door. Ik ben niet de doorsnee Belg waar jullie Nederlanders ons voor (willen) houden :twisted: :wink:

Een wijze oude Chinees zei ooit : Mensen die met anderen spotten doen dit omdat er dan niet met hun gespot zou worden.
Of mensen met complexen reflecteren dit op anderen om zichzelf beter te vinden/voelen :idea:

:wink: Weet ik toch Koen, dat jij 't wel doorhad...net zoals je het cynisme in mijn post ook wel zag toch? 8) :wink:

Kom nu maar van die kast af...écht niet nodig... :wink:

23 aug 2007 14:14
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 90 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende