Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:15



Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Waneer een waardige opvolger voor een 928? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Die aap had moeten blijven bivakkeren daar totdat iemand m moest verplaatsen!
Maar inderdaad, dat is beslist iets nieuws!


23 aug 2007 0:25
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
997 zonder achterbumper met achterspoiler zoals de wagen ernaast....


23 aug 2007 9:18
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
dacht ik ook en waarschijnlijk zo'n meetwagen met een stellage er omheen
_________________________________________
Got coffee?


23 aug 2007 9:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Qua verhoudingen is het toch echt 'gewoon' een 997 cup of GT3:

Afbeelding

En die dingen aan de zijkant zouden inderdaad best eens van een meetstellage kunnen zijn.
Jammer..... :wink:


23 aug 2007 9:36
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
leve photo shop :!:
denk dat je gelijk hebt, Patrick911 :!:
_________________________________________
911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl


23 aug 2007 11:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht Re: Waneer een waardige opvolger voor een 928?
Jort schreef:
Zonder emotie of passie was de CGT er nooit gekomen want de geschiedenis leert dat dit soort auto's een autoproducent eerder geld kost dan dat er op wordt verdiend.


http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=4834
Niet helemaal: "Porsche blikt tevreden terug op de carrière van de Carrera GT. “Hij heeft het merkimago flink bevorderd en we hebben met dit model zelfs geld verdiend,” vertelt Porsche-directeur Wendelin Wiedeking.". Als je er maar genoeg van maakt leveren ze winst. Niet vergeten dat de F40 tot nu toe nog steeds het model is waar Ferrari het meeste winst aan gemaakt heeft...


23 aug 2007 13:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
--- ex 928 / 1979 ---
Ter Apel
Bericht 
tja, fotoshopvoorbeelden gaan er genoeg rond van de 928, bouwjaar 2010.
Zou de boel wel flink opleuken als dat ook daadwerkelijk op de weg zou komen.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
_________________________________________
mijn snapshots


23 aug 2007 14:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik heb er zwaar mijn twijfels over.
Was het niet dat de 928 gebouwd werd om oorspronkelijk de 911 te vervangen :?:
Het koperspubliek nam het niet aan en de 911 ging verder in productie.
Na vele zwarte jaren en dankzij de "stiefmoederlijk" behandelde niet 911 modellen is Porsche er toch teboven gekomen en de laatste jaren is de verkoop van de 911 weer succesvol te noemen.
Waaromzouden ze dan de "oorspronkelijke" vervanger terug gaan uitbrengen :?:
Toen hadden ze 4 modellen (924/944/928/911) en die hebben ze nu ook (voorlopig) Boxster/Cayman/911/Cayenne en weldra de Panamera
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


23 aug 2007 15:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
net even in mijn glazen bol gekeken:
boxster vervalt; cayman cabrio & speedster komt hiervoor in de plaats
911 blijft
cayenne blijft
panamera eerst in 4 deurs uitvoering en later ook als 2 deurs
:albino:
_________________________________________
Got coffee?


23 aug 2007 15:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Waneer een waardige opvolger voor een 928?
Godspeed schreef:
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=4834
Niet helemaal: "Porsche blikt tevreden terug op de carrière van de Carrera GT. “Hij heeft het merkimago flink bevorderd en we hebben met dit model zelfs geld verdiend,” vertelt Porsche-directeur Wendelin Wiedeking.".


Let op het woordje "zelfs". Daar zit denk ik een deel van de clue. :wink:


Citaat:
Als je er maar genoeg van maakt leveren ze winst. Niet vergeten dat de F40 tot nu toe nog steeds het model is waar Ferrari het meeste winst aan gemaakt heeft...


Hoeft helemaal niet zo te zijn. Ja, het resultaat wordt positiever naarmate je er meer maakt, omdat de ontwikkelingskosten beter worden gedekt. Voorwaarde is wel dat de productie ook goedkoper is dan de verkoopprijs natuurlijk, maar daar gaan we dan maar van uit. Kostprijs wordt doorgaans goedkoper als de productieschaal wordt vergroot, maar zorgt tevens voor inflatie van de exclusiviteit en wellicht imagoboost (zie XJ220).

Vergelijking met de F40 loopt mank omdat dat model al grotendeels klaar lag voordat het naamplaatje erop geplakt kon worden. (288GTO-->Evoluzione-->F40).
_________________________________________
Tjolk.


23 aug 2007 15:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht 
Idd maar zo lag de CGT ook "klaar". En niet vergeten dat er meer F40's zijn gemaakt dan Testarossa's. De F40 maakte als eerste overmatig gebruik van koolstofvezel voor zijn koetswerk dus zo goedkoop zal hij ook niet geweest zijn in productie. De aantallen lagen gewoon hoog en in de jaren '80 kon je ervoor vragen wat je wou. En de XJ220 zijn exclusiviteit werd niet bedreigd door een "overproductie" maar wel door een V6 (van de Metro Group B) ipv een V12.

En euhm tuurlijk staat er het woordje zelfs, maar moesten studies naar de haalbaarheid van de CGT aangetoont hebben dat hij tot verlies zou leiden was hij er denk ik nooit gekomen. Ze hadden altijd al een break-even in gedachte...
Zoiets als de 959, een project waarvan men op voorhand weet dat het tot rode cijfer zal leiden, zal er nooit meer bij Porsche komen.


23 aug 2007 15:43
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Godspeed schreef:
Idd maar zo lag de CGT ook "klaar".

De motor deels, maar voordat zo'n motor geschikt is voor weggebruik moet er ook heel wat gebeuren en dan heb je alleen nog de motor.

Tussen een prototype en een productiemodel zit niet alleen tijd maar vooral veel geld.

Citaat:
En niet vergeten dat er meer F40's zijn gemaakt dan Testarossa's.


Tussen de 7.183 en 7.589 geproduceerd (afhankelijk van de bron) en dan tellen we voor het gemak de 512TR (en de klassieke TR :wink:) maar even niet mee. Van de F40 zijn er 1.315 gemaakt.

Citaat:
De aantallen lagen gewoon hoog en in de jaren '80 kon je ervoor vragen wat je wou.


Gebrek aan concurrentie o.a.

Citaat:
En de XJ220 zijn exclusiviteit werd niet bedreigd door een "overproductie" maar wel door een V6 (van de Metro Group B) ipv een V12.


4 dingen, een oververzadigde markt (daardoor dus deels ook overproductie, ondanks de relatief kleine aantallen), inderdaad het vervallen van de V12, de plotseling gestegen prijs t.o.v. de origineel aangekondigde prijs en zelfs de concurrentie uit "eigen" (TWR) huis in de vorm van de XJR15.

Citaat:
En euhm tuurlijk staat er het woordje zelfs, maar moesten studies naar de haalbaarheid van de CGT aangetoont hebben dat hij tot verlies zou leiden was hij er denk ik nooit gekomen. Ze hadden altijd al een break-even in gedachte...


Tussen break even en verlies ziet heel weinig. :wink: "Zelfs" doet mij ernstig vermoeden dat ook rekening gehouden was met het laatste. Bij de Veyron hadden ze vooraf vast ook al rekening gehouden met een verlies, alleen niet op deze schaal. :lol:


Citaat:
Zoiets als de 959, een project waarvan men op voorhand weet dat het tot rode cijfer zal leiden, zal er nooit meer bij Porsche komen.


Vergeet niet dat bijvoorbeeld activiteiten in de motorsport (zeker de F1) minstens zoveel kunnen kosten. Beide kunnen promotionele voordelen opleveren. Porsche heeft vanwege het prijskaartje o.a. de F1 al lang geleden de rug toegekeerd, maar er blijven genoeg potjes over (laatst nog een extra kadootje voor alle ruim 11.000 werknemers van €5.000) om dit soort auto's te kunnen ontwikkelen zonder direct winst te maken. Kwestie van keuzes maken/prioriteiten stellen denk ik.
_________________________________________
Tjolk.


23 aug 2007 16:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht 
Porsche doet tegenwoordig alleen (en in de jaren '80 met de F1 ook) mee als ze "ingehuurd" worden. Zonder de vraag van McLaren om een turbomotor te bouwen of penske die vroeg om een LMP2 zouden die wagens er niet gekomen zijn.
En die cijfers van de Testa ik dacht altijd dat het er 1200 waren?
En de XJ220, is na oktober '87 gekomen, toen waren de 80's al voorbij (beurscrash Wallstreet). Geen aanbodsverschuiving eerder een vraagcrash!
En bij VW kijken ze ook gewoon naar de toekomst, ze willen met de Veyron vooral stof van het Bugatti-imago blazen zodat ze zich in de VS terug iets bij die naam kunnen voorstellen. Binnen de kortste keren zitte we ook met kleinere Bugatti's opgezadeld (die wel geld in het laatje moeten brengen).


23 aug 2007 17:06
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Godspeed schreef:
Porsche doet tegenwoordig alleen (en in de jaren '80 met de F1 ook) mee als ze "ingehuurd" worden. Zonder de vraag van McLaren om een turbomotor te bouwen of penske die vroeg om een LMP2 zouden die wagens er niet gekomen zijn.


Precies, kwestie van prioriteiten/keuzes.

Citaat:
En die cijfers van de Testa ik dacht altijd dat het er 1200 waren?


TR kom ik regelmatig tegen, dus dat lage aantal leek me al sterk. Hier wordt een iets lager aantal gegeven, maar nog steeds ruim 7.100.


Citaat:
En de XJ220, is na oktober '87 gekomen, toen waren de 80's al voorbij (beurscrash Wallstreet).


'92 is inderdaad ruim na oktober '87, maar als er o.a. voldoende alternatieven zijn, blijft het lastig verkopen. Zeker met de komst van de McLaren F1 in het verschiet. Dhr. Artoli wist in ongeveer diezelfde periode verschrikkelijk weinig EB110's aan de man te krijgen, te tellen op een paar handen. De prijs was hoog, maar de specs waren goed en zelfs het feit dat ene Schumacher er ééntje kocht, met de nodige media aandacht, kon de zaak niet redden.

Citaat:
En bij VW kijken ze ook gewoon naar de toekomst, ze willen met de Veyron vooral stof van het Bugatti-imago blazen zodat ze zich in de VS terug iets bij die naam kunnen voorstellen. Binnen de kortste keren zitte we ook met kleinere Bugatti's opgezadeld.


Maar voordat (als ooit..) de toko Bugatti weer winst draait, zijn we héél veel jaren verder. Het was vooral het kadootje van/voor Piëch.
_________________________________________
Tjolk.


23 aug 2007 17:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
Afbeelding
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


23 aug 2007 17:46
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Thomas


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.