Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 8:51

Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vlaanderen en Nederland samenvoegen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ook voor jou Jurgen

Smileys , smileys. :cheesy:

PS : Of mijn kasten zijn te hoog of het dak is te laag om erop te zitten en een paard heb ik ook niet hoor :wink: :lol: :lol: :lol:

Laatste update 22/10/2013

23 aug 2007 14:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht 
911-lover schreef:
Bedoelde natuurlijk Maarten :oops:

No problem ;)

Laatst bijgewerkt door S2 op 23 aug 2007 15:27, in totaal 1 keer bewerkt.

23 aug 2007 14:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Onder dezelfde noemer als titel van dit draadje: vorig jaar zijn ruim 8000 Nederlanders in Belgie gaan wonen. De immigratie uit Nederland is groter dan die uit Polen, Turkije en Marocco.
Verder hoop ik voor onze Hollandse vrienden dat dezelfde enquete niet in Vlaanderen gehouden zal worden.

23 aug 2007 14:41
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Ik geloof dat van die 8000 Nederlanders die naar Belgie vertrokken zijn de meeste niet armlastig zijn. Komt dus een hoop nuttige belasting uit voor Belgie die dan weer aan Wallonie gegeven kan worden. :wink:

Ach ja, hoewel we vlakbij elkaar wonen en bijna dezelfde taal spreken zijn we erg verschillend. Heb er afgelopen zomer 4 studenten een onderzoek van 3 maanden naar laten doen. Stond versteld over de reacties van de verschillende belgische ondernemers. Had niet gedacht dat belgen zo negatief over nederlanders dachten. Is andersom toch wel anders. :?

23 aug 2007 14:50
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
horn schreef:
Had niet gedacht dat belgen zo negatief over nederlanders dachten. Is andersom toch wel anders. :?

Echt :roll: :cheesy:

23 aug 2007 14:53
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
zakelijk dan. :twisted:

23 aug 2007 14:54
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:

23 aug 2007 14:55
Profiel WWW Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
met een beetje geluk zijn we binnenkort van die Antillen af, krijgen we dit :shock:

23 aug 2007 14:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik geloof niet dat Belgen echt negatief over Nederlanders denken. Er is zeker ook veel respect (o.a. voor jullie voetballers :lol: ).
Belgen zijn zakelijk gezien, gemiddeld, absoluut underdog t.o.v. de Nederlanders, en dat weten ze....
Hoe kan je anders verklaren dat een bruin brouwsel dat hier "Heineken" genoemd wordt de wereld verovert, terwijl er in Belgie minimaal 100 betere biertjes bestaan?
Hoe kan je verklaren dat de 3 Nederlandse kazen (jonge, halfbelegen en ouwe) de wereld veroveren terwijl er in Belgie minstens 10 betere kazen zijn?

23 aug 2007 15:15
Profiel WWW
PF #911
België
Bericht 
How how Sjonnie, effe niet bv. Inbev vergeten hé, we hebben nog steeds de grootste bierbrouwer in de wereld. Alleen pakken we het anders aan, door in elk land/continent lokale streekbiertjes aan te bieden. Ik denk dat dit geen slechtere aanpak is, gewoon een andere...
Enja onze abdijbieren, die paters kloppen nu al overuren, en die doen het niet om het geld...

Wat ik wel wil toegeven is dat Nederlanders het sneller grootschaliger zien, en meer "lef" hebben om de wereld te willen veroveren!

Laatst bijgewerkt door Godspeed op 23 aug 2007 15:56, in totaal 1 keer bewerkt.

23 aug 2007 15:53
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Marketing noemen ze dat.....Zijn ze al eeuwen goed in hier :wink: :lol:

23 aug 2007 15:55
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Ja, de VOC-mentaliteit.... :mrgreen:

Je weet wel, slaven laten werken voor wat kraaltjes en spiegeltjes.... :roll:

23 aug 2007 15:58
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Exact! :wink:

23 aug 2007 15:59
Profiel
Bericht 
patrick911 schreef:
de VOC-mentaliteit.... :mrgreen:

Afbeelding

23 aug 2007 16:05
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
in die tijd was het toch nog de lage landen? hoorde belgie nog bij nederland? waarschijnlijk gewoon een iets minder geheugen.

betere bieren en betere kazen? wellicht - iig meer uitgesproken smaken. en daarmee verover je de wereld niet. Middle of the road smaak als Heineken wordt gemeen goed. De Amerikaan vindt het sterk bier uit europa, de Belg vindt het kattezeik. Maar ze kopen het allebei :thumleft:

23 aug 2007 16:16
Profiel
Bericht 
nee in die tijd was het Holland, later zijn er wat van die buitengewesten bijgekomen en sommige weer afgegaan 8)

23 aug 2007 16:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Dus toch weer marketing....Trouwens, Freddy H was er een meester in en Amerikanen kun je alles verkopen :mrgreen:

23 aug 2007 16:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Nissan 350Z
Bericht 
Belgen ----------> blanke Antillianen :wink:

23 aug 2007 16:50
Profiel
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Lijkt me wel een strak plan dat Nederland wordt geannexeerd door de Belgen.. :D .. Zijn we van de ellende in de ziekenzorg af en de auto's worden goedkoper 8) Ik snap niet wat jullie zo geweldig aan Nederland vinden.

23 aug 2007 18:36
Profiel
Bericht 
horn schreef:
Belg vindt het kattezeik.

En dat is waar ook, plus dat ik bijna dagelijks in België zit en daar ook consumeer op een terras of café, maar dan valt mij toch een ding op, en dat is dat je zelden Heineken op de kaart ziet staan, en gelukkig maar.
Geef mij maar een lekker palmke. 8)

Ik weet trouwens niet of er hier Belgen zijn die de Sinkse Foor kennen in het Palmdorpke( niet de naam anders word het te druk) net voor Brussel, daar is elke 2 pinkesterdag een grote foor die door de Palm fabriek gesponserd word, bij gelegenheid is een keer naar toe gaan, we zijn al 2 x uitgenodigt met onze Porsche's omdat we daar toevallig is voorbijreden op een zonnige dag, iemand van de organisatie zag dat en vermelde zonder dat wij het wisten dat er olaanders waren op hun feest, dit vond en ze zo leuk dat we van de eiigenaar van de Palm fabriek voor de gehele dag een vrijkaart kregen voor eten en drinken.

VIVA BELGIQUE :idea: en laat het afzonderlijk van Nederland blijven.

23 aug 2007 18:45
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
cabrio wim schreef:
VIVA BELGIQUE :idea: en laat het afzonderlijk van Nederland blijven.

als Vlaanderen deel moeten blijven uitmaken van België ofwel aansluiten bij Nederland? :arrow: het blijft een beetje als moeten kiezen tussen pest of cholera. Of als ik het beleefd moet houden, tussen een rotte appel of een rotte peer :roll:

@Wim : ik koop elk jaar een voorraadje Dobbel Palm (enkel verkrijgbaar in de Kerstperiode) en laat die dan liggen tot de zomermaanden :wink:

23 aug 2007 19:37
Profiel
Westervoort
Bericht 
Waarom eindigt een Belgisch topic vroeg of laat altijd bij bier...? :wink:

23 aug 2007 19:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Jurgen schreef:
Waarom eindigt een Belgisch topic vroeg of laat altijd bij bier...? :wink:

Daarom:

Afbeelding

23 aug 2007 19:59
Profiel WWW
Bericht 
Dit is echt een goeie :thumleft: :lol: :lol:

23 aug 2007 20:07
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
horn schreef:
De Amerikaan vindt het sterk bier uit europa, de Belg vindt het kattezeik. Maar ze kopen het allebei :thumleft:

Nu heb ik me hier nog niet echt gemoeid in dit topic, mar beweren dat Belgen Heineken kopen :shock: :shock:
Dan zl al het andere drinken (spa blauw inbegrepen) wel moeten op zijn.

Ik moet binnen enkele weken met een stel Nederlanders voor een weekend weg. Ze stellen voor om een biertap met Heineken mee te brengen :? vraag me nu af of ik niet beter een vatjeecht Belgisch bier zou meenemen :?

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

23 aug 2007 20:07
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende