Auteur |
Bericht |
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Die aap had moeten blijven bivakkeren daar totdat iemand m moest verplaatsen!
Maar inderdaad, dat is beslist iets nieuws!
|
23 aug 2007 0:25 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
997 zonder achterbumper met achterspoiler zoals de wagen ernaast....
|
23 aug 2007 9:18 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
dacht ik ook en waarschijnlijk zo'n meetwagen met een stellage er omheen
_________________________________________ Got coffee?
|
23 aug 2007 9:28 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Qua verhoudingen is het toch echt 'gewoon' een 997 cup of GT3:
En die dingen aan de zijkant zouden inderdaad best eens van een meetstellage kunnen zijn.
Jammer.....
|
23 aug 2007 9:36 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
leve photo shop
denk dat je gelijk hebt, Patrick911
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
23 aug 2007 11:04 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Re: Waneer een waardige opvolger voor een 928?
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=4834
Niet helemaal: "Porsche blikt tevreden terug op de carrière van de Carrera GT. “Hij heeft het merkimago flink bevorderd en we hebben met dit model zelfs geld verdiend,” vertelt Porsche-directeur Wendelin Wiedeking.". Als je er maar genoeg van maakt leveren ze winst. Niet vergeten dat de F40 tot nu toe nog steeds het model is waar Ferrari het meeste winst aan gemaakt heeft...
|
23 aug 2007 13:33 |
|
|
BerendB
--- ex 928 / 1979 ---Ter Apel
|
tja, fotoshopvoorbeelden gaan er genoeg rond van de 928, bouwjaar 2010.
Zou de boel wel flink opleuken als dat ook daadwerkelijk op de weg zou komen.
_________________________________________ mijn snapshots
|
23 aug 2007 14:58 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik heb er zwaar mijn twijfels over.
Was het niet dat de 928 gebouwd werd om oorspronkelijk de 911 te vervangen
Het koperspubliek nam het niet aan en de 911 ging verder in productie.
Na vele zwarte jaren en dankzij de "stiefmoederlijk" behandelde niet 911 modellen is Porsche er toch teboven gekomen en de laatste jaren is de verkoop van de 911 weer succesvol te noemen.
Waaromzouden ze dan de "oorspronkelijke" vervanger terug gaan uitbrengen
Toen hadden ze 4 modellen (924/944/928/911) en die hebben ze nu ook (voorlopig) Boxster/Cayman/911/Cayenne en weldra de Panamera
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
23 aug 2007 15:09 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
net even in mijn glazen bol gekeken:
boxster vervalt; cayman cabrio & speedster komt hiervoor in de plaats
911 blijft
cayenne blijft
panamera eerst in 4 deurs uitvoering en later ook als 2 deurs
_________________________________________ Got coffee?
|
23 aug 2007 15:12 |
|
|
Jort
Groningen
|
Re: Waneer een waardige opvolger voor een 928?
Let op het woordje "zelfs". Daar zit denk ik een deel van de clue.
Hoeft helemaal niet zo te zijn. Ja, het resultaat wordt positiever naarmate je er meer maakt, omdat de ontwikkelingskosten beter worden gedekt. Voorwaarde is wel dat de productie ook goedkoper is dan de verkoopprijs natuurlijk, maar daar gaan we dan maar van uit. Kostprijs wordt doorgaans goedkoper als de productieschaal wordt vergroot, maar zorgt tevens voor inflatie van de exclusiviteit en wellicht imagoboost (zie XJ220).
Vergelijking met de F40 loopt mank omdat dat model al grotendeels klaar lag voordat het naamplaatje erop geplakt kon worden. (288GTO-->Evoluzione-->F40).
_________________________________________ Tjolk.
|
23 aug 2007 15:20 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Idd maar zo lag de CGT ook "klaar". En niet vergeten dat er meer F40's zijn gemaakt dan Testarossa's. De F40 maakte als eerste overmatig gebruik van koolstofvezel voor zijn koetswerk dus zo goedkoop zal hij ook niet geweest zijn in productie. De aantallen lagen gewoon hoog en in de jaren '80 kon je ervoor vragen wat je wou. En de XJ220 zijn exclusiviteit werd niet bedreigd door een "overproductie" maar wel door een V6 (van de Metro Group B) ipv een V12.
En euhm tuurlijk staat er het woordje zelfs, maar moesten studies naar de haalbaarheid van de CGT aangetoont hebben dat hij tot verlies zou leiden was hij er denk ik nooit gekomen. Ze hadden altijd al een break-even in gedachte...
Zoiets als de 959, een project waarvan men op voorhand weet dat het tot rode cijfer zal leiden, zal er nooit meer bij Porsche komen.
|
23 aug 2007 15:43 |
|
|
Jort
Groningen
|
De motor deels, maar voordat zo'n motor geschikt is voor weggebruik moet er ook heel wat gebeuren en dan heb je alleen nog de motor. Tussen een prototype en een productiemodel zit niet alleen tijd maar vooral veel geld. Tussen de 7.183 en 7.589 geproduceerd (afhankelijk van de bron) en dan tellen we voor het gemak de 512TR (en de klassieke TR ) maar even niet mee. Van de F40 zijn er 1.315 gemaakt. Gebrek aan concurrentie o.a. 4 dingen, een oververzadigde markt (daardoor dus deels ook overproductie, ondanks de relatief kleine aantallen), inderdaad het vervallen van de V12, de plotseling gestegen prijs t.o.v. de origineel aangekondigde prijs en zelfs de concurrentie uit "eigen" (TWR) huis in de vorm van de XJR15. Tussen break even en verlies ziet heel weinig. "Zelfs" doet mij ernstig vermoeden dat ook rekening gehouden was met het laatste. Bij de Veyron hadden ze vooraf vast ook al rekening gehouden met een verlies, alleen niet op deze schaal.
Vergeet niet dat bijvoorbeeld activiteiten in de motorsport (zeker de F1) minstens zoveel kunnen kosten. Beide kunnen promotionele voordelen opleveren. Porsche heeft vanwege het prijskaartje o.a. de F1 al lang geleden de rug toegekeerd, maar er blijven genoeg potjes over (laatst nog een extra kadootje voor alle ruim 11.000 werknemers van €5.000) om dit soort auto's te kunnen ontwikkelen zonder direct winst te maken. Kwestie van keuzes maken/prioriteiten stellen denk ik.
|
23 aug 2007 16:57 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Porsche doet tegenwoordig alleen (en in de jaren '80 met de F1 ook) mee als ze "ingehuurd" worden. Zonder de vraag van McLaren om een turbomotor te bouwen of penske die vroeg om een LMP2 zouden die wagens er niet gekomen zijn.
En die cijfers van de Testa ik dacht altijd dat het er 1200 waren?
En de XJ220, is na oktober '87 gekomen, toen waren de 80's al voorbij (beurscrash Wallstreet). Geen aanbodsverschuiving eerder een vraagcrash!
En bij VW kijken ze ook gewoon naar de toekomst, ze willen met de Veyron vooral stof van het Bugatti-imago blazen zodat ze zich in de VS terug iets bij die naam kunnen voorstellen. Binnen de kortste keren zitte we ook met kleinere Bugatti's opgezadeld (die wel geld in het laatje moeten brengen).
|
23 aug 2007 17:06 |
|
|
Jort
Groningen
|
Precies, kwestie van prioriteiten/keuzes. TR kom ik regelmatig tegen, dus dat lage aantal leek me al sterk. Hier wordt een iets lager aantal gegeven, maar nog steeds ruim 7.100. '92 is inderdaad ruim na oktober '87, maar als er o.a. voldoende alternatieven zijn, blijft het lastig verkopen. Zeker met de komst van de McLaren F1 in het verschiet. Dhr. Artoli wist in ongeveer diezelfde periode verschrikkelijk weinig EB110's aan de man te krijgen, te tellen op een paar handen. De prijs was hoog, maar de specs waren goed en zelfs het feit dat ene Schumacher er ééntje kocht, met de nodige media aandacht, kon de zaak niet redden.
Maar voordat (als ooit..) de toko Bugatti weer winst draait, zijn we héél veel jaren verder. Het was vooral het kadootje van/voor Piëch.
|
23 aug 2007 17:23 |
|
|
drknauf
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
23 aug 2007 17:46 |
|
|