Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:38

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Porsche 911 Targa Cabrio ombouw ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht Porsche 911 Targa Cabrio ombouw ?
Ik heb de kans om een 911 cabrio van 1979 te kopen, nu weten jullie ook dat er in 1979 geen cabrio's gemaakt zijn.. Mede hierdoor heeft de wagen een verbod om op straat te rijden wegens de ombouw Targa ==> Cabrio. (Daar er geen attest van ombouw aanwezig is)

Nu is mijn vraag:
Heeft iemand van jullie zo een attest waarbij zijn/haar targa is omgebouwd naar een cabrio? Of weet iemand waar ik zulk attest kan krijgen ?

Graag hoor ik meer van jullie !

23 aug 2007 23:12
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Wat zou er gebeuren wanneer je de auto eerst op Nederlands kenteken zou zetten?

23 aug 2007 23:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
I zou nooit klooien met omgebouwde auto's.
Als je echt een cabrio wilt koop dan een echte.

Armoe met een slechte kost je zoveel meer geld en ellende dan gewoon een goeie kopen...

24 aug 2007 0:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Wel, de wagen is altijd gekeurd geweest als cabrio, tot een stationschef (met een beetje kennis van de zaken) wist dat er nog geen cabrio's waren toen, toen hebben ze de wagen een rode keuringskaart gegeven. (Laatste keuring was meen ik in 2006)

Toen heeft de eigenaar hiervan een rechtszaak gemaakt waarbij er een expert was aangesteld die de wagen perfect heeft bestudeerd en er een rapport over heeft geschreven. In dit rapport zijn grotendeels alle facturen aanwezig, ook schrijft hij dat de ombouw perfect gebeurd is, volgens de regels van de kunst.

Nu moet slechts nog zulk attest binnen gebracht worden op de autokeuring en dan wordt de wagen goedgekeurd, vandaar mijn vraag of iemand zo'n attest bezit.

P.S. De wagen is echt prachtig!

24 aug 2007 11:52
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Oh , dat is nieuws :wink:
Ik vermoed dat ik weet over welke wagen je het hebt :idea:

Laatste update 22/10/2013

24 aug 2007 11:56
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
924 schreef:
Wel, de wagen is altijd gekeurd geweest als cabrio, tot een stationschef (met een beetje kennis van de zaken) wist dat er nog geen cabrio's waren toen, toen hebben ze de wagen een rode keuringskaart gegeven. (Laatste keuring was meen ik in 2006)

Toen heeft de eigenaar hiervan een rechtszaak gemaakt waarbij er een expert was aangesteld die de wagen perfect heeft bestudeerd en er een rapport over heeft geschreven. In dit rapport zijn grotendeels alle facturen aanwezig, ook schrijft hij dat de ombouw perfect gebeurd is, volgens de regels van de kunst.

Nu moet slechts nog zulk attest binnen gebracht worden op de autokeuring en dan wordt de wagen goedgekeurd, vandaar mijn vraag of iemand zo'n attest bezit.

P.S. De wagen is echt prachtig!

Ik ben ooit bezig geweest met een auto waarbij aan het chassisnummer was geklooid; prachtige donkerblauwe 3.2.
Na 2 weken allerlei instanties zoals Douane en RDW aflopen kreeg ik uiteindelijk bevestigd dat het allemaalwel klopte. Wil zo'n auto voor geen goud hebben.
Maar ja, als je een volgende de regels van de kunst (!!??) omgebouwde 911 zonder de juiste papieren ziet zitten, why not ...

24 aug 2007 18:30
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Je zou medeforummer Marcel B eens moeten vragen of er ergens een bijzondere aantekening staat op de papieren bij zo'n ombouw, hij heeft er ook eentje gehad. Btw, zoals vaker geschreven was er een origineel P. ombouwpakket om van een Targa een Cabrio te bouwen, zijn immers in beginsel ook dezelfde auto.

24 aug 2007 20:34
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zover ik me kan herinneren was er in België een frma die Targa'sombouwde naar Cabriolets (en het was nog niet eens echt duur)
Die moeten toch gelijkvormigheidsattesten gehad hebben :?:
Net als die firma die van R5jes cabrio maakte in België :idea:

25 aug 2007 12:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 cabrio 3.2 Cayenne S
Helmond
Bericht 
Op mijn papieren staat 911 targa / cabriolet. Verder geen opmerkingen.

Mvgr Mark

25 aug 2007 12:57
Profiel
PorscheForum Rookie
911 Cabrio RUF,356 speedster replica, 2x914-6
belgique
Bericht 
in Nederland, Duitsland, Frankrijk enz enz is dit geen enkel probleem, het cabrio chassis is bij mijn weten ook identiek aan dat van een targa, enkel in Belgie heb je zo van die ezels die daar na jaren goedkeuring én belgische homologatie een probleem van maken...

Ik heb zelf al meer dan één cabrio gehad uit NL die omgebouwd was, nooit enig probleem gehad omdat op de Nederlandse documenten idd Targa/Cabriolet staat...

Laatst bijgewerkt door mcklusky op 27 aug 2007 14:57, in totaal 1 keer bewerkt.

27 aug 2007 14:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Inderdaad, vandaar dat ik zo'n attest zoek...

Niemand :?:

27 aug 2007 14:56
Profiel
PorscheForum Rookie
911 Cabrio RUF,356 speedster replica, 2x914-6
belgique
Bericht 
Vraag eens stellen op PFF ?
De duitse tuners misschien ?

27 aug 2007 14:58
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Een ombouw naar Cabrio door een Duitse Firma wordt hier niet aanvaard en gehomologeerd.

Uitleg :arrow: "België is niet Duitsland" krijg je dan te horen. Van één Europa hebben ze hier nog nooit gehoord

27 aug 2007 15:39
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]