Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:36



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
rvs uitlaat 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968cs
amersfoort
Bericht rvs uitlaat
wie kan mij wat meer vertellen over een rvs uitlaat ? wat is er beter aan dan de standaard uitlaat


29 aug 2007 0:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Ik zou hier beginnen: RVS
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


29 aug 2007 2:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Geen voordelen , wel mooier en duurzamer.


29 aug 2007 7:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
lijken me 2 voordelen... :? :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


29 aug 2007 8:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Wakker hoor... :wink:


29 aug 2007 8:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
En vaak een beter (of: in ieder geval meer) geluid...


29 aug 2007 8:46
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Let op! rvs geleid zeer slecht warmte. de warmteafvoer van de motor zal dus minder zijn dan bij een niet rvs uitvoering. :wink:


02 sep 2007 19:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Geen voordelen? Wat is dat voor opmerking?? RVS gaat natuurlijk veel langer mee!
Onder de 928 hangt half gewoon half RVS. Het gewone stuk is na een jaar al met een mooi egaal laagje roest bedekt, en het RVS deel ziet er nog prima uit. Het is alleen wat dof en vies, maar dat hoort erbij.
Mits je altijd >30 km per keer rijdt ben je met een RVS uitlaat veel beter af. Rij je veelal korte eindjes dan maakt het weinig uit: zo'n RVS uitlaat rot dan net zo hard omdat er teveel water in blijft zitten. Koude motor, extra benzine dus ook veel water, koude uitlaat, en dus veel condensvorming. Bij lange ritjes verdampt dit direct maar als je korte eindjes doet blijven er overal plasjes achter.


02 sep 2007 21:18
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Bericht 
pal schreef:
Let op! rvs geleid zeer slecht warmte. de warmteafvoer van de motor zal dus minder zijn dan bij een niet rvs uitvoering. :wink:


sorry hoor, maar als de warmte al in de uitlaat zit, dan is ie al lang weg van de motor, de mechanische connectie tussen motorblok en uitlaat spaghetti zit bovendien geisoleerd met een pakking, die geleid ook niet echt

en qua motor performantie, is een gebrek aan warmte geleiding op de uitlaat componenten een groot positief punt , ideaal gezien, wil je een uitlaat systeem dat compleet de warmte binnenhoud, en dus niet geleid, bv door middel van keramische coating van de uitlaat, dan krijg je een extra zuig effect op uitlaat wat meer power levert


04 sep 2007 18:25
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.