Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 6:38

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Geen 1e en 2e versnelling meer van '79 SC 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 SC targa '79
Amsterdam
Bericht Geen 1e en 2e versnelling meer van '79 SC
Kwestie van schakelstangen of wordt het een revisiebak?

Tijdje geleden voelde ik dat de schakelpook net even anders dan anders aanvoelde. Niet lang daarna kon ik hem nog wel in de 1e versnelling zetten maar hij schoot er gelijk weer uit bij optrekken. Andere versnellingen deden het prima. Weekje later gebeurde hetzelfde met 2e versnelling en hij wil ook helemaal niet meer in de 1e. Heb nog geen tijd gehad om hem weg te brengen.

Overigens, ongeveer een jaar geleden hoorde ik af en toe een rare rammel bij optrekken en op motor afremmen. Maakte niet uit welke versnelling of welke snelheid. Alsof er iets aanliep. Sinds hij niet meer in z'n eerste kan is de rammel ook weg.....

Tx,

Jack

03 aug 2007 23:39
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Geen 1e en 2e versnelling meer van '79 SC
Jack schreef:
Kwestie van schakelstangen of wordt het een revisiebak?

Als de andere versnellingen wel "goed" werken - lijkt het mij niet in het mechansime van de schakelstangen te zitten :idea:

Ik denk dat er iets mis is IN de bak - beste optie is om je eigen bak te (laten) demonteren en dan te kijken of deze nog valt te reviseren :idea:

04 aug 2007 4:08
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Denk dat de hondetanwielen kapot zijn, eerste en tweede versnelling worden het meest gebruikt en belast, voor de rest sluit ik mij aan bij Olaf, denk ook niet dat het in het stangenstelsel zit.
Hoop voor je dat het meevalt.

04 aug 2007 8:27
PorscheForum Rakker
Bericht 
dat word een revisie

04 aug 2007 23:23
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Misschien eens onder het luikje op de middentunnel achter de voorstoelen kijken? Als de busjes van het schakelmechanisme zijn vergaan zit er erg veel speling op de pook, waardoor de schakelstang in de bak niet meer ver genoeg gedraaid kan worden om de eerste en tweede versnelling in te leggen. Dat is namelijk een probleem dat ik ook heb gehad, en voor een paar euro en een uurtje werk was alles weer zoals het hoort.

Kijken kost tenslotte niets!

Op deze link kun je lezen hoe ik ze heb vervangen.

06 aug 2007 19:54
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC targa '79
Amsterdam
Bericht 
Dank voor de reacties. Ik had een en ander bij de pook al bekeken maar kon er geen chocola van maken wat er mis zou kunnen zijn. Dank voor de tip van het luikje. Ik zal hem eens openschroeven en kijken hoe het er uitziet.

Overigens; als ik de pook pak en hem in 1 of twee wil zetten dan kan ik wel die kant op. Het lijkt dan alsof hij in 1e staat maar als ik de koppeling loslaat dan hoor ik tandwielen rammelen, alsof hij net niet pakt of er weer uitgeshoten is. Dat laatste heb ik dus maar twee keer gedaan en ga het niet nog eens doen.

Als ik een revisiebak moet hebben, of de mijne moet laten reviseren, bij wie kan ik dat het beste doen? Iemand idee? Liefst in de buurt van Amsterdam.

Dank! :D

29 aug 2007 15:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Robert Visser bijvoorbeeld.

29 aug 2007 15:34
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 SC targa '79
Amsterdam
Bericht 
waar kan ik Robbert vinden?

30 aug 2007 21:32
Profiel
PorscheForum Rakker
lelystad
Bericht 
Oude loswal 12 Hilversum. tel:035 6233709

30 aug 2007 22:08
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC targa '79
Amsterdam
Bericht 
Heb onder het luikje gekeken en dat ziet er prima uit. Geen uitgelubberde ringen in het gewricht dat daar zit. Wordt revisie.

01 sep 2007 16:20
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC targa '79
Amsterdam
Bericht 
Iemand idee wat een revisie ongeveer gaat kosten?
Tanks.

01 sep 2007 16:28
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]