Hallo Forummers,
Na verzoek hier een kopietje van de reportage op het Megiuars-forum:
Als “verse” Meguiars gebruiker stuurde ik half juni een aanschaf-lijstje van detailing-middelen naar Leen en Ivonne van LEKO in Bruinisse, om te vragen of ze alles daaruit konden leveren, of aanmerkingen er op hadden.
Na een paar mailtjes over en weer nodigde Leen me uit voor een poetsclinic die georganiseerd was voor leden van het Porscheforum op zondag 1 juli, die hadden nog een paar plaatsen vrij. Snel mijn –ook- autogekke tweelingbroer erbij geroepen, en wij naar Bruinisse. Beetje moeilijk parkeren daar, maar leuk dorpje hoor (kende het al). Er waren helaas maar 4 Porsches aanwezig, en iemand van het Meg-forum met een Opel Omega (3-liter met leer? Luc?). De Porsche forumleden waren hoogstverbaasd dat er zelfs een heel Meguiars forum bestond, haha.
Het kleine aantal aanwezigen kon de pret niet drukken, en na de koffie met koek gingen we aan de slag op een sloop-motorkap (KOFFERKLEP?). Kleien wekte, behalve hilariteit –klei op mijn dure kar?- ook verwondering op. Het voelbare verschil en de vuile klei die van een “schone” lak afkwam, liet zien dat deze onbekende stap vaak geen overbodige is.
Om de beurt mochten we Cleanen, Polijsten en Waxen met de hand; lekker zweten. Gelukkig daarna even rust onder het genot van een broodje (perfect Ivonne! die ook af en toe met goed advies aangaande het poetsgebeuren om de hoek kwam trouwens) terwijl Leen het betere machinale werk demonstreerde.
Het weer knapte op van regen naar knallende zon,
dus we konden naar buiten voor meer demonstraties en passend advies bij de afzonderlijke auto’s. Ik heb zelf niet gepoetst, omdat het horizontale plaatwerk al snel gloeiend heet was. Dat weerhield sommige Porschisten er niet van om lekker aan het werk te gaan:
- Een zwarte Carrera Cabrio had een vlekje op de raamstijl dat met alle mogelijke middelen al aangevallen was, maar niet weg wilde. Leen dook in zijn uitgebreide arsenaal Meguiars en liet het vlekje handmatig binnen 5 minuten verdwijnen (met twee vingers in zijn neus)! Bewondering alom.
- Een matgroene Carrera 4 die altijd buiten stond en af en toe door de wasstraat ging, bleek na wat akties heftig diep glanzend flake-metallic te zijn; geweldig!
- De bestuurder van de grijze Carrera 2 (die net zijn motor had laten herbouwen a 15 mille!
) viel zijn zwarte uitlaatpijp aan, maar dat ging niet van harte…
- De Boxster-eigenaar heeft de raampjes van de kap weer helemaal streep- en vlekloos doorzichtig gemaakt.
- Van mijn Jaguar heb ik alleen 1 van de uitlaatpijpjes met AMP aangepakt, dat is nog flink werken zeg. Voor de rest alleen goed geluisterd en gekeken.
We begrepen wel waarom veel forumleden zo enthousiast zijn over LEKO. Corvettes, kinderen, volle winkel en een ploegendienst-baan ernaast weerhouden ze er niet van om alle tijd voor je over te hebben! De voorraad Mequiars is enorm en zeer divers, de winkel zelf behoeft nog wat “afwerking”, hahaha.
Mijn bestelling stond klaar en na het afrekenen zijn we vertrokken. Aan de foto’s die ik naderhand van Leen kreeg –weer een punt gescoord qua service- te zien, zijn de Porsche mensen nog even doorgegaan.
Een leuke dag, bedankt Leen en Ivonne!
Hierbij de pics;
Wat doet die ouwe brik voor Leen & Ivonne's mooie winkel???
Mjin tweelingbroer heftig aan het polishen (of cleanen?)
Kritische check op goede toepassing
Machinaal werk van Leen
Hier zit een vlekje Leen. Werkelijk ONMOGELIJK weg te krijgen!
Kritisch publiek
Waarisienou???
Ook de bumper kan er veel beter uitzien met Meguiars
Doe je gelijk de hele auto Leen? (die had hij nooit eerder gehoord...)
Mooie lak hoor...... OOIT!
Dezelfde een uurtje later; miraculeus! Die diepte, die glans. Leen is mijn nieuwe idool.
Boxster
Infiltrant 1; Luc? Heb je eindelijk een (deel van) je Omega op het forum staan!
Infiltrant 2, mijn Jaguartje 3.0 (Ford Mondeo in vermomming).
Volgende keer een ECHTE Meguiars-shine?
Hoezo beter dan showroom reflectie?
GROETJES! Arjan