Auteur |
Bericht |
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Ik denk dat je bij beide bedrijven goed terecht kunt voor een gebruikte motor.
Het ligt er vooral aan wat ze op dit moment hebben liggen en wat ze je kunnen vertellen van de staat van de motor die jij wilt kopen.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
28 aug 2007 21:54 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Ken beide bedrijven een beetje, en moet zeggen dat ik bij beiden wel een blok zou durven kopen... ERPA gaat overigens ook mijn P aanpakken komend weekend... maar dan met een rubberbeurt.....
Succes met de aankoop van de motor, en zou denk ik ook voor de 2.7 gaan....
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
29 aug 2007 0:54 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
29 aug 2007 1:12 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Hamvraag zou voor mij zijn hoeveel (aantoonbare) historie ze bij de blokjes hebben. Anders ben je over een jaar weer aan de beurt
|
29 aug 2007 8:47 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Als je een ruilblok neemt is dat idd. wel belangrijke info...
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
29 aug 2007 8:54 |
|
|
eric91127
911 2.7 '74 und
Boxster 2.5 '97Alken - Limburg
|
Vandaag nog even met van kessel gebeld, zaterdag ga ik eens kijken (kopen), het verschil tussen een 2.7 en een 3.0 is 1000euro, maar dan is het natuurlijk niet meer origineel Verder heeft hij ook wel aan een interessante prijs carterhelften liggen en krukas, waardoor ik de mijne kan heropbouwen. Alleen denk ik er nu aan om het dan te laten doen, kwestie dat iemand ervaren het toch beter zal kunnen hé
Heeft er iemand soms een richtprijs voor het opbouwen van een 2.7 blok als ik alle stukken lever?
Zo kan ik even het verschil uittellen tussen en ruilblok en mijn blok heropbouwen.
Het zijn nogal wat vragen maar na zoveel tegenslag wil ik het echt safe spelen. Maar natuurlijk financieel nog haalbaar hé Anders kan je natuurlijk een gereviseerd 3.2 blok kopen met garantie als geld geen rol speelde.
*zucht*
|
29 aug 2007 20:11 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Austenitisch staal... en andere mooie begrippen. Ja, ook eens over onderwezen
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
29 aug 2007 20:36 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Dan wist ik het wel Ook al heb ik liever een goede 2.7 dan een slechte 3.0, want die zijn er ondertussen ook al genoeg Nou en, het is geen 911 RS oid. maar een 'gewone' 2.7
Reken op zonder enige vorm van nameten en beoordelen op 30 uur werk om alle losse onderdelen tot een compleet draaiend gedeelte te bouwen.
en ± 30X Euro..... = ± Euro.....
.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
29 aug 2007 21:12 |
|
|
eric91127
911 2.7 '74 und
Boxster 2.5 '97Alken - Limburg
|
Het is natuurlijk zo dat ik als ik die 30uren tel en de stukken die ik nodig heb (gebruikte carterhelften, krukas, pakkinge, lagerschalen...) ik niet veel duurder uitkom dan een ruilmotor 2.7 maar dan weet ik wel wat ik heb en wat er nieuw is en dat weet ik niet met een ruilmotor.
pfffff ik weet het niet meer, wat raden jullie aan, ik wil dit weekend de knoop doorhakken en een beslissing nemen.
met een ruilmotor die daar ligt kan je ook niet veel controleren hé?
|
29 aug 2007 21:29 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Tuurlijk weet je wat je met een ruilmotor hebt.
Een ruilmotor is een compleet gereviseerde motor.
Of bedoel je met ruilmotor een oude gebruikte motor met onduidelijke kilometerstand waar je jouw motor op moet inruilen.
Dan heet het geen ruilmotor
.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
29 aug 2007 21:34 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Lastige keuze, als je de orginele motor gaat vervangen door een andere motor is hij ook niet meer orgineel. Bij een 2.7 zou ik zeker gaan voor een "ruilmotor" en niet voor een gebruikte andere 2.7. Zeker bij een 2.7 is het belangrijk dat hij goed is. Uit ervaring wijzer geworden helaas. 2.7 vind ik wat betreft karakter een supermotor, echter is mijns inziens veel te ver doorontwikkeld en was duidelijk op zijn eind. vandaar dat Porsche toen ook met een geheel "nieuw"blok kwam, de 3.0 zodat men weer verder kon met ontwikkelen. Ogineel word de 911 met een andere motor toch niet meer, Ik zou gaan voor een gebruikte 3.2 of een 2.7 ruilmotor, maar zeker niet voor een gebruikte 2.7.
|
29 aug 2007 21:48 |
|
|
eric91127
911 2.7 '74 und
Boxster 2.5 '97Alken - Limburg
|
Update:
Ik ga voor een revisie, ik heb m'n krukas even laten nakijken, deze is niet beschadigd hoe raar het ook mag klinken. Hij is nu als nieuw na het polijsten en nameten, dus toch nog wat goed nieuws. 2 drijfstangen heb ik wel moeten bestellen, deze waren krom. Rest nu nog 1 ding: De carterhelften, hierin heb ik 2 mogelijkheden: 1. Een gebruikte 2.7 kopen of als het mogelijk is , de mijne herstellen.
Laatst bijgewerkt door eric91127 op 05 sep 2007 14:57, in totaal 1 keer bewerkt.
|
31 aug 2007 13:37 |
|
|
eric91127
911 2.7 '74 und
Boxster 2.5 '97Alken - Limburg
|
Iemand enig idee betreft de carterhelften? Kan je zoiets nog laten herstellen, het is dus 1 lagerbed dat uitgesleten is.
|
01 sep 2007 0:04 |
|
|
eric91127
911 2.7 '74 und
Boxster 2.5 '97Alken - Limburg
|
Is het trouwens magnesium?
|
05 sep 2007 14:59 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
hallo
ze kunnen tegen woordig heel veel.misschien kunnen ze het uitdraaien en een vulbus er in maken.of een iets groter lager.kijk een of er bij jou een bedrijf in de buurt zit wat motoren revisie doet.
bel ander even met dit bedrijf http://www.vankronenburg.nl/
die kunnen je vast helpen.deze tunen veel porsche's en hebben ook motoren liggen.mooi bedrijf.ze kunnen de motor ook voor je opbouwen.
hebben zelf ook een test ruimte.
gr anton964
|
05 sep 2007 15:13 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Als je een blok nieuw opbouwt door de vernielde delen te vervangen door goede delen, dan heb je gewoon een gereviseerd machientje staan. In feite bouw je dan je eigen ruilmotor....
M.i. heb je dan een beter startpunt dan met een gebruikte motor die je niet kent ergens van de plank. Belangrijk is wel dat je dat helemaal goed en volgens het boekje doet / laat doen. Sommige delen bv kun je niet zonder meer vanuit verschillende motoren bij elkaar brengen in één blok. Krukas en de as waar de oliepomp / kettingen op draaien bijvoorbeeld moeten matchen (tandwielen).
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
06 sep 2007 7:31 |
|
|
serelsnel
911coupe bouwjaar 74schinveld
|
motorblok
Ik weet nog een compleet motorblok 2.7 te liggen. Heeft wel 2 gebroken tapeindes maar daar in tegen zou het blok volgens de verkoper gereviseerd zijn geweest. ( Kun je natuurlijk afvragen wat dan wel goed is gemaakt???)
Blok ligt al geruime tijd bij garage bedrijf en moest geloof ik 500 euris kosten, maar deze info is wel weer 4 maanden oud. Blok zou volgens verkoper nog gewoon hebben gewerkt toen het werd gedemonteerd.
Bij interesse zal ik het nummer wel even zoeken.Sorry voor de beperkte info maar misschien heb je meer aan dit blok?
|
01 okt 2007 11:13 |
|
|
eric91127
911 2.7 '74 und
Boxster 2.5 '97Alken - Limburg
|
Bedankt voor alle tips, het toeval wil nu dat ik tijdens het reviseren van mijn blok al op een blok uitgekomen ben dat zeer goed in orde is en dit erin ga leggen, bij het te reviseren blok is het motornummer niet leesbaar en dit zou mijn matching numbers niet ten goede komen. IK heb dus binnen enkele weken een volledig gereviseerd 2.7 blok dat ik dus ga verkopen mocht er iemand interesse hebben.
|
03 okt 2007 12:24 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
als je er een ander blok inlegt heb je ook geen matching nrs.
gereviseerde blok weet je wat je hebt.
voor mij nu onduidelijk wat je aan het doen bent...
|
03 okt 2007 12:35 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
hij legt het "nieuwe" blok met nummer in zijn auto, en verkoopt zijn oude blok dat bij de auto hoort aan een ander begrijp ik.
Is het geen optie op jouw eigen blok ( waar het nummer van op te vragen is ) het nummer opnieuw te laten inslaan ? Dan heb je straks een ( door een specialist gereviseerd) orgineel blok MET matching nummers in je 911 liggen ?
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
03 okt 2007 13:09 |
|
|
eric91127
911 2.7 '74 und
Boxster 2.5 '97Alken - Limburg
|
Kan ik het motornummer opvragen dat bij mijn chassisnummer hoort?
|
04 okt 2007 10:16 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
ja zeker, je kunt bij Pon ( tegen betaling tegenwoordig dacht ik ) je geboortecertificaat opvragen van je 911.
Als je ze het chassisnummer stuurt zenden ze je alle gegevens van de auto die zij hebben.
jaren geleden opgevraagd voor mijn 911,
kreeg ik keurig een brief terug met :
motornummer
Kleur
Interieur
Extra's
leverings datum
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
04 okt 2007 10:49 |
|
|
eric91127
911 2.7 '74 und
Boxster 2.5 '97Alken - Limburg
|
Olievraagje:
Mag ik in het gereviseerde blok Castrol RS 10W60 doen? Ik heb hier 12liter van staan, en zou dit dan steeds gaan gebruiken. Zoniet moet ik er andere halen en deze verkopen, want hij heeft nogal wat gekost deze 10W60.
|
08 okt 2007 20:20 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Duur flessie hebbie staan. Gewoon ff voor 240 Euri olie in je 2.7 gooien en na iedere rit voor een knaak op de grond zien druppelen.
Mijn Alfa rijdt standaard op Castrol RS 10W60... Omdat de GTA motor dit echt nodig heeft, gezien de temperaturen die 'ie maakt. Voor een 2.7 is die olie echt te dun imo., zou het risico op problemen niet opzoeken en gewoon 10W40 draaien. Scheelt je iedere liter zo'n 13 Euri.
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
08 okt 2007 23:31 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... ben geen oliespecialist - maar weet wel dat alle olie na zo'n 1500 km weer vervangen gaat worden
er zit (als ik mij niet vergis) zo'n 13 liter in het systeem
Na al deze investeringen in je 911je zou ik zeker niet gaan bezuinigen op 'n beetje olie
|
08 okt 2007 23:37 |
|
|