Auteur |
Bericht |
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Dan hoef je je in ieder geval geen zorgen meer te maken om wie er meewil. Alleen de circuitdagen worden volgens mij wat minder plezierig.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
17 aug 2007 18:52 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Hoezo ?
Kan makkelijk met zo'n busje
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
17 aug 2007 19:06 |
|
|
Lydia
|
Ik blijf dan in iedergeval in een "Froggy" rijden. Ook al staat er "Froggy Tours" op de blauwe bus ... Hadden jullie nog niet eens gezien, hè?
|
17 aug 2007 19:08 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Ben er vrleden jaar zelfs 1 tegengekomen .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
18 aug 2007 10:26 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Is er al eens gekeken naar de kabelboom in motorcompartiment?
Ik heb ongeveer hetzelfde probleempje gehad,
klein kabelbreukje naar de ontsteking, manifesteerde zich bij hitte van het blok in combinatie met warm weer. Door plastische deformatie, in normaal nederlands, een beetje doorhangen van de kabelboom met daarin het slechte draadje en dat verbrak het contact. Dezelfde symptomen.....
Opgelost door nieuw draadje te trekken in kabelboompje.
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
18 aug 2007 10:47 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Vaak wordt bij storingen eerst gedacht aan grote, dure onderdelen als LuchtHoeveelheidsMeter, OOK door mij bijvoorbeeld!
Heel vaak blijkt iets veel kleiners, goedkoper, soms moeilijker te vinden, de oorzaak te zijn.
Volgens de forumtechniker komt een kapotte LHM bij een 993 nauwelijks voor.
Wel bij Boxster, 996 etc.
Een kabel(boom)breuk kan na 20+ jaren best voorkomen, maar (al) na 10 jaar ...
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
18 aug 2007 11:16 |
|
|
Henk
PF # 136
|
De kabelboom modificatie die er destijds was voor de 993, zou die hier iets mee te maken kunnen hebben?
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
18 aug 2007 11:24 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Had dat niet iets met het risico van brand te maken en ook alleen voor de eerste modellen 993, dus voor '96 (begin 4S)
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
18 aug 2007 11:34 |
|
|
Lydia
|
Ja, Paul, dat klopt. Ik heb daar nooit een oproep voor gehad, het was toen voor modellen vóór 1996.
Pfff ... nou, ik dacht even dat het probleem opgelost had kunnen zijn, maar eigenlijk ben ik weer bij af?
|
18 aug 2007 15:48 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Lydia, ik denk dat je HET probleem op deze manier ook niet opgelost gaat krijgen!
Wat houdt je tegen om het groene monster eens een dag bij een echte specialist neer te zetten?
Bijvoorbeeld de Waalgarage (redelijk in de buurt) of eens een gezellig dagje naar Steenwijk (Erwin)!
Ik denk dat een oplossing echt sneller gevonden is!
Suc6!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
18 aug 2007 16:31 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
op basis van no cure no pay dan wel het liefste, ze kunnen wel 2 jaar aan het zoeken zijn
hij was toch al een keer gemaakt! en hij deed het toch weer
ja ik weet het ga d,r maar aanstaan, vind het maar eens een storing, alsdie geen storing geeft valt er ook niks uit te lezen, waar zoekje dan naar? specialist of geen specialist. en die storing hoe irritant het ook is zal die nooit geven alsdie aan de laptop staat
dan kiunje wel alles vervangen wat je vermoed dat het is en ervoor dokken maar als het dat allemaal niet is wat dan zonde vd kosten denk ik dan
grtjs mikey
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
18 aug 2007 17:17 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Rob zegt exact wat ik ook denk, te veel mogelijkheden...
_________________________________________ Got coffee?
|
18 aug 2007 17:17 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
|
18 aug 2007 17:36 |
|
|
ECT
|
Ben niet zo autotechnisch maar als er problemen zijn met de LMM dan kan je dat toch checken a.d. hand van de uitlaatgasmeting?
Een tijdje geleden viel mijn motor bij koude en warme motor ook zomaar uit, bleek het een of andere regulator van de Varioram te zijn die vervuild en aangekoekt was omdat ik er te weinig in reed. Laten schoonmaken en daarna nooit meer problemen gehad. Rijdt nu nog als een zonnetje!
Het zijn vaak kleine dingen die over het hoofd gezien worden.
|
18 aug 2007 18:54 |
|
|
Lydia
|
Maar de clou is, hoe kom je er achter wat het dan is. Ik denk dat jullie allemaal wel begrijpen waarom ik haar niet even een dagje bij de Porsche specialist neer kan zetten. En wat ik al zei: vorig jaar heeft ze direct na de storing aan de computer gezeten en toen is er niente nada uitgelezen ...
|
18 aug 2007 21:47 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Heel vreemd ....
|
19 aug 2007 0:58 |
|
|
Lydia
|
Vandaag heb ik voor het eerst weer eens een langere rit gemaakt met Froggy, sinds de Jub-rit.
Ik moest vandaag naar Amsterdam (ik heb overigens ook nog even een privé-tunnulrun gehouden, paar tunneltjes gepakt, raampje open, terugschakelen en gas! ).
Ze heeft me niet in de steek gelaten. Liep werkelijk als een zonnetje, niet één keer gehaperd of afgeslagen.
Dus ik hoop maar dat het, net als vorig jaar, bij een éénmalige weigering blijft. Ik vertrouw er maar op dat ze het blijft doen bij de lange 11-Stedentocht!
|
30 aug 2007 19:13 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Hoop het van harte voor je!
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
30 aug 2007 22:04 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Heb hetzelfde probleem gehad,
LMM.
|
30 aug 2007 22:17 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Komt vast goed Lydia.
En mocht je stil vallen dan hebben we de forum technieker bij de hand
Je krijgt van mij persoonlijk het alarmnummer voor weigerende kikkers en ik zal de gereedschapset in het vooronder gooien.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
30 aug 2007 22:21 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
31 aug 2007 6:33 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Ik hoop dat je weer een tijd probleemvrij kan rondtouren in Froggy, Lydia
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
31 aug 2007 8:49 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ik neem aan omdat het probleem zich totnutoe alleen bij hogere temperaturen voor heeft gedaan?
Zou je dat niet ergens kunnen reproduceren? Bv in een bakoven bij een spuiterij of zo?
|
31 aug 2007 8:57 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Helaas....Géén prijs gewonnen!
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
31 aug 2007 15:03 |
|
|
Lydia
|
|
31 aug 2007 16:00 |
|
|