Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:21

Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Brandstof injectoren laten reinigen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
das goed nieuws dirk :thumleft:

28 sep 2004 17:31
Profiel WWW Facebook 
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
dirkie schreef:
Olaf schreef:
dirkie schreef:
Ik spreek uit zeer recente ondervinding :!:

.... wil dat zeggen dat je 11-je 't weer doet :?:

Dat ziet U goed ...

Maar 11'je is weer uit elkaar gehaald op dit ogenblik voor andere "onderhouds" werken etc ... maar de oorzaak van de plof is idd gevonden.

En?
Vertel.

28 sep 2004 19:21
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
RS-R schreef:
En?
Vertel.

Inderdaad WIJ zijn errug nieuwsgierig :wink: .... enne .... er is nog plaats op de 29ste, zelfs voor de nieuwe eigenaar ....

28 sep 2004 19:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
dirkie schreef:
Tank kan je trouwens ook ultrasoon laten reinigen ...

Huh? Heb je wel een groot apparaat voor nodig dan. Mijn tank is pas gereinigd, maar of dit ultrasoon gebeurd is betwijfel ik, zal ik es navragen. Als je ze trouwens echt in nieuwstaat wil hebben aan de binnenkant, moet je de tank in twee zagen, ze perfect reinigen, vertinnen en opnieuw aan elkaar lassen.

28 sep 2004 23:21
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Dirk die als eerste schreef:
Tank kan je trouwens ook ultrasoon laten reinigen ....

Lou die daarna schreef:
Huh? Heb je wel een groot apparaat voor nodig dan. Mijn tank is pas gereinigd, maar of dit ultrasoon gebeurd is betwijfel ik, zal ik es navragen. Als je ze trouwens echt in nieuwstaat wil hebben aan de binnenkant, moet je de tank in twee zagen, ze perfect reinigen, vertinnen en opnieuw aan elkaar lassen.

Goh, en dat met een tank van een 964 :?: :D dacht 't niet ...

29 sep 2004 9:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
zal smelten worden dan vrees ik.

29 sep 2004 16:18
Profiel
Bericht 
Olaf schreef:
RS-R schreef:
En?
Vertel.

Inderdaad WIJ zijn errug nieuwsgierig :wink: .... enne .... er is nog plaats op de 29ste, zelfs voor de nieuwe eigenaar ....

Enne Dirkie??

29 sep 2004 18:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
RS-R schreef:
Olaf schreef:
RS-R schreef:
En?
Vertel.

Enne Dirkie??

wa Dirkie :?: :?:

29 sep 2004 18:22
Profiel
Bericht 
dirkie schreef:
Olaf schreef:
dirkie schreef:

Dat ziet U goed ...

Maar 11'je is weer uit elkaar gehaald op dit ogenblik voor andere "onderhouds" werken etc ... maar de oorzaak van de plof is idd gevonden.

Dit.

29 sep 2004 18:24
Profiel
PorscheForum Rakker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
dirkie schreef:

Bij mijn 3.2 tje geen prob. Is de 964-tank dan in kunststof?

29 sep 2004 22:15
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Lou schreef:
dirkie schreef:

Bij mijn 3.2 tje geen prob. Is de 964-tank dan in kunststof?

Afbeelding

29 sep 2004 22:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Wachtebeke
Bericht 
Lijmen dan? :lol:

29 sep 2004 22:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
RS-R schreef:
dirkie schreef:
Olaf schreef:
dirkie schreef:

Dat ziet U goed ...

Dit.

Ow ... ja wat vuiligheid door het toevoegsel meegekomen, naar alle waarschijnlijkheid uit de tank.Auto heeft bij vorige eigenaar dik 8 maanden op stal gestaan en naar verluid veroorzaakt dit aanslag ensow.Was dus naar alle waarschijnlijkheid beginnen "losweken" met die ellendige troep. Benzinefilter zo goed als dicht. 2 bougies "doorgeslagen" ... injectoren zijn dan ge-ultrasoont ... wat nou specifiek het probleem veroorzaakte weet ik niet ... wellicht zullen al deze zaakjes hun steentje hebbe bijgedragen. Waarschijnlijk was dit ook de reden dat het maar heel langzaam de kop op stak.
Spreek mij dus niet meer van additieven aub ...

Nu ligt hij "uit elkaar" om nog wat andere zaakies in orde te zetten. oa benzinetank reinigen ... kzou maar wat een uil zijn om er nu zo weer mee rond te rijen ... kan ik volgende week opnieuw beginnen ... en kheb al zoveel tijd :roll:

30 sep 2004 5:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Wachtebeke
Bericht 
dirkie schreef:
oa benzinetank reinigen ...

Collega van mij, die ong 30 oldtimers bezit, reinigt zijn benzinetanken met de hogedrukreinger (yep, van binnen dus).
Voor de metalen tanks gooit ie er achteraf 2 componenten voor benzinetank in en dan zijn ze volgens hem zo goed als nieuw.

30 sep 2004 21:35
Profiel
Bericht 
dirkie schreef:
RS-R schreef:
dirkie schreef:
Olaf schreef:
dirkie schreef:

Dat ziet U goed ...

Dit.

Ow ... ja wat vuiligheid door het toevoegsel meegekomen, naar alle waarschijnlijkheid uit de tank.Auto heeft bij vorige eigenaar dik 8 maanden op stal gestaan en naar verluid veroorzaakt dit aanslag ensow.Was dus naar alle waarschijnlijkheid beginnen "losweken" met die ellendige troep. Benzinefilter zo goed als dicht. 2 bougies "doorgeslagen" ... injectoren zijn dan ge-ultrasoont ... wat nou specifiek het probleem veroorzaakte weet ik niet ... wellicht zullen al deze zaakjes hun steentje hebbe bijgedragen. Waarschijnlijk was dit ook de reden dat het maar heel langzaam de kop op stak.
Spreek mij dus niet meer van additieven aub ...

Nu ligt hij "uit elkaar" om nog wat andere zaakies in orde te zetten. oa benzinetank reinigen ... kzou maar wat een uil zijn om er nu zo weer mee rond te rijen ... kan ik volgende week opnieuw beginnen ... en kheb al zoveel tijd :roll:

OK, duidelijk.

30 sep 2004 21:40
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Porsche raadt toevoegingen in de brandstof af. Dit is uitsluitend en alleen ivm het dry sump smeersysteem. Ik zou gewoon V-power gaan tanken, dit werkt echt goed. Bij normaal onderhoud en een goede brandstof is een additief niet nodig.

Wat evt. wel kan worden toegevoegd is Tunap injectiesysteem reiniger. Dit bevat de zelfde soort toevoeging als V-power of Pura, en kan geen schade toebrengen aan het smeersysteem of motor.

Kijk op www.tunap.de of bij de meeste Opel Dealers is het ook wel te verkrijgen. Prijs van een 375ml blikje is Bruto 14 Euro incl.

Werkt voor ongeveer 10000 km.

Arjan B.

964 Carrera 2, 1992 zwart

01 okt 2004 8:00
Profiel
PorscheForum Rookie
1989 Carrera 3.2
nabij Leuven (B)
Bericht 
Toch vreemd allemaal...
Ik ben vorige week bij Porsche-Verellen geweest, één van de grootste officiële Porsche dealers in België, met de vraag hoeveel ultrasoon reinigen van de injectoren bij hun kost. Antwoord was: "doen we nooit, wij reinigen injectoren ALTIJD door toevoeging van een speciaal additief van de VAG-groep, en dat werkt perfect"...
Dit additief, met VAG Teile Nr. G 001 700 03, bestaat uit een flacon met 150 ml Krafstoffzusatz, waarbij men 10 ml moet toevoegen per 10 liter benzine.
Nu weet ik het dus ook niet meer... :(

02 okt 2004 2:28
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Celle, dan kan best wat je zegt, waarschijnlijk is dat additief ook op de zelfde basis als de Tunap toevoeging, Sommige toevoegingen kunnen de olie beschadigen door de dampen in de carterventilatie. Aangezien jouw olietank naast je motor jhangt en niet op een lager niveau, kunnen de carterdampen de samenstelling van de olie beschadigen waardoor dopes minder hun werk kunnen doen. Wees dus voorzichtig met wat je er in gooit! Dit zelfde geld ook voor een toevoeging in de olie, een Slick 50 of iets dergelijks. dit kan bij een dry sump motor ook meer schade toebrengen dan voor mogelijk wordt gehouden.

Een goede voorgeschrteven olie is ruim afdoende, dus ga nu niet klooien met je dure bezit.....

Arjan B.

02 okt 2004 8:03
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Ik heb evt een link naar een soortgelijke onderwerp. Dit is in het Engels, maar geeft je een beetje een idee hoe er over een toevoeging gedacht wordt.

Kijk maar eens. http://forums.rennlist.com/rennforums/s ... ight=tunap

Arjan B.

02 okt 2004 8:12
Profiel
PorscheForum Rookie
1989 Carrera 3.2
nabij Leuven (B)
Bericht 
Arjan,

thanks, dude.

Celle

02 okt 2004 14:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
denk dat het eigenlijk toch heel eenvoudig is samen te vatten ...

Olietoevoegingen :arrow: NOOIT :!:
Benzinetoevoegingen :arrow: NOOIT :!: (uit wat ikzelf heb ervaren dan toch tenminste ... :( )

Dirk
:wink:

02 okt 2004 15:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Wachtebeke
Bericht 
We hebben er hier toch eentje die voor De Koninkljke werkt. Moet hier toch een antwoordje kunnen op verzinnen dacht ik zo.

03 okt 2004 8:32
Profiel
PorscheForum Rookie
1989 Carrera 3.2
nabij Leuven (B)
Bericht 
Lou,

Bedoel je Erwin? In een mailtje naar me gaf hij aan dat ik het bovenvermelde additief zonder problemen kan gebruiken.

03 okt 2004 8:41
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Celle schreef:
Lou,

Bedoel je Erwin? In een mailtje naar me gaf hij aan dat ik het bovenvermelde additief zonder problemen kan gebruiken.

Nee, Lou bedoelde Marcel maar die is betrokken bij de bron :lol: en niet het eindprodukt :wink: .

03 okt 2004 10:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Wachtebeke
Bericht 
Yep, die bedoelde ik. Kan ie toch hier en daar wat info meepikken, toch?

03 okt 2004 10:34
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende