Auteur |
Bericht |
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Ja, en dan met die auto (van 25 jaar oud en op gas) met het hele gezin 2x per jaar naar Z. Frankrijk (of wintersport)
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
31 aug 2007 10:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Dat reken sommetje begrijp ik ook nog wel Netto kost je dat nog steeds 'n flinke slok minder dan deze BMW zelf kopen, verzekeren, rijden en afschrijven Je bent toch niet "verplicht" om (prive) in deze BMW te rijden - neem aan dat het (grotendeels) je eigen keuze is
Waarom niet
|
31 aug 2007 10:49 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Nog een voorbeeld
Wil eind september een weekje naar Wenen
Wat te doen, je neemt toch maar de zakelijke auto
De kosten gaan toch door
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
31 aug 2007 10:52 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
15 jaar of ouder en gewoon op benzine is ook leuk hoor
_________________________________________ Got coffee?
|
31 aug 2007 10:52 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Is dat dan geen zakenreis?
Inderdaad... Waarom niet?
Je houdt op deze manier inderdaad voldoende geld over om jaarlijks met het hele gezin 2x naar zuid Frankrijk op vakantie te gaan én op wintersport!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
Laatst bijgewerkt door Black Betty op 31 aug 2007 10:55, in totaal 1 keer bewerkt.
|
31 aug 2007 10:53 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Olaf schreef,
Je bent toch niet "verplicht" om (prive) in deze BMW te rijden - neem aan dat het (grotendeels) je eigen keuze is
Woon naast het bedrijf en zit de hele dag op kantoor
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
31 aug 2007 10:54 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Op zich heb je gelijk maar leaseauto rij je toch in eerste instantie en vooral voor je werk en niet privé. Verhouding privé kilometers tov zakelijke kilometers zal in de praktijk dus behoorlijk richting zakelijke kilometers doorslaan (in mijn geval bijvoorbeeld 10k privé tov 50-60k zakelijk). Daarbij had ik de bewuste leaseauto die ik zakelijk rij nooit privé nieuw gekocht. Sterker nog, als ik niet zo veel zakelijke kilometers zou hoeven rijden en geen leaseauto nodig had zou ik wel een betere bestemming (lees auto) weten om dat geld in te steken.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
31 aug 2007 10:55 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Je zou eens moeten weten hoeveel mensen als 'secundaire arbeidsvoorwaarden' een auto van de zaak hebben en die auto alleen gebruiken voor woon/werkverkeer (de rest van de dag staat de auto dan op het parkeerterrein) en privé. Het gebeurt zelfs meer dan eens dat de lease-rijder op de fiets naar z'n werk gaat en dat de leaseauto door vrouwlief wordt gebruikt...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
31 aug 2007 10:57 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... je hebt het slecht ... Woonwerk verkeer meegerekend Als je het met "dat geld" over de bijtelling hebt - of althans het bedrag dat je door de bijtelling netto mag betalen - wat let je dan om niet meer prive' in je lease-auto te rijden
Niks meer aan toe te voegen
|
31 aug 2007 11:01 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Ach, normaal klaag ik er ook niet over hoor. Maar daar was dit draadje toch voor bedoeld he. De door jou geschetste baan (leaseauto én met de fiets naar het werk), ik wou dat ik die had.
Probleem zit hem in het feit dat veel leaserijders echt niet (alleen) voor de lol/privé in die auto rijden maar hem hard nodig hebben en dat met dit soort maatregelen op een oneigelijke manier inkomensmaatregelen worden doorgevoerd. Kijk zeg dan gewoon eerlijk dat je de belastingen flink wilt verhogen en laten we dan nog eens naar de stembus gaan.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
31 aug 2007 11:04 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Heb ik niet, is allemaal zakelijk.
Die afweging was ik al aan het maken.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
31 aug 2007 11:07 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Huh? Die begrijp ik niet...
Áls je je leaseauto alleen zakelijk gebruikt (waar hij natuurlijk eigenlijk ook voor bedoeld, c.q. door de werkgever voor verstrekt is), heb je toch geen bijtelling en is er toch ook geen sprake van inkomensmaatregelen?
Je besluit toch zélf om die auto ook privé te gebruiken -zoals Olaf terecht stelt- en niet zelf een andere auto erbij aan te schaffen?
Oh ja...
Op grond van mijn functie zou ik een leaseauto kúnnen krijgen. Ik heb daar bewust níet voor gekozen. Ik rij op kilometervergoeding en ik heb een maandelijkse 'onkostenvergoeding'. Daar kan ik een leuke auto van rijden (and then some)...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
31 aug 2007 11:14 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
@Speedy: Dan heb ik jouw eerdere post wss verkeerd begrepen. Je schetst toch een situatie waarin de leaseauto vóóral privé wordt gebruikt?
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
31 aug 2007 11:22 |
|
|
dannym
Nissan 350Z
|
Ik ken situaties dat mensen geen 2 autos' voor de deur kunnen hebben; bv parkeervergunning icm wonen in het centrum.
Dus dan heb je weing keus lijkt me.
Daarbij, in veel gevallen rijdt men in duurdere zakelijke auto's dan men prive zou doen. Vanwege meer comfort en veiligheid tijdens de zakelijke kilometers.
|
31 aug 2007 11:22 |
|
|
dannym
Nissan 350Z
|
Bytheway; nog niemand heeft mij kunnen uitleggen waarom die bijtelling er feitelijk is? Die auto, bpm ed is toch al betaald?
En dat 'verkapte loon'...ach....DAN moeten ze onderscheid gaan maken voor degene die hem echt zakelijk nodig hebben (geen verkapt loon, dus geen bijtelling) en degene die hem als extraatje gekregen hebben.
|
31 aug 2007 11:27 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Tja...
Er zijn natuurlijk mensen die een auto écht zakelijk nodig hebben, maar waarom moet dat dan een 'eigen auto' zijn? Er zijn ook bedrijven die een wagenpark hebben en als iemand een auto nodig heeft, kan hij een van de auto's van de parkeerplaats nemen...
Collega's van me die een auto van de zaak hebben, kregen onlangs de mededeling van de directie dat die auto's voorzien zouden worden van het bedrijfslogo en 'reclame' inclusief internetadres... Tjongejonge... De wereld was te klein...
Dát snap ik dan ook weer niet: de auto wordt betaald door de werkgever, de benzine wordt betaald door de werkgever, alle onkosten worden door de werkgever betaald, maar als die werkgever dan reclame voor z'n bedrijf op die auto wil maken, gaat iedereen steigeren...
Ik heb daar laatst een keer een stukje over gelezen in een of ander blad (volgens mij heette dat blad zelfs 'auto en zaak' ofzo). Daarin werd aangegeven dat uit een enquête was gebleken dat ruim de helft van de leaserijders er zo'n grote bezwaren tegen zouden hebben als ze met een auto met bedrijfsreclame rond moesten rijden een andere baan zouden zoeken
Wat is trouwens het verschil tussen een 'auto van de zaak' en een (vaste) vrachtwagen van een internationaal chauffeur?
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
Laatst bijgewerkt door Black Betty op 31 aug 2007 11:41, in totaal 1 keer bewerkt.
|
31 aug 2007 11:34 |
|
|
mr.burns993
|
ik wilde net vertellen dat je met gemak onder de bijtelling uit kunt komen.(niet dat ik dat doe)
maar realiseer me dat ook de belastingdienst hier mee kan lezen.
als tip wil ik wel geven dat als je meerdere wagens hebt, je ook eens een keer met je hobby auto zakelijke ritten kunt maken.
en in ruil daarvoor kun je met de zakelijke auto die km prive inhalen.
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
31 aug 2007 11:40 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik heb wel nooit een zakelijke auto gehad doch één keer bij de belastingcontrole moeten komen voor de woon werk kilimeters.
per jaar deed ik 45000km (gebroken diensten en adres bij mijn ouders)
Bij de ondervraging vroegen ze me hoeveel kilometers ik privaat per jaar maakte.
Ik dus "25 tot 30.000km"
Toen begonnen ze te rekenen . Corsa heeft 48.000km gereden op 1 jaar - 30.000 = 18.000km kan je inbrengen.
Toen haalde ik aan dat ik een tweede oudere wagen had om privaat rond te rijden en de Corsa enkel voor woon werkverkeer had .
Zij waren totaal verbaasd "mijnheer , daarvan heb je niets gemeld" waarop ik "moet dat dan , jullie vragen de kilometers en rekeningen van de wagen voor woon werkverkeer "
Ik moest de nummerplaat van de tweede wagen opgeven en na checken was alles OK
Al mijn onkosten mochten ingebracht worden en heb elk jaar een hele smak belastingsgeld terug getrokken (om en bij de 3000€ per jaar) ipv het gewoonlijke bijbetalen.
Conclusie: Koop een oudere wagen en al rijdt je er niet mee , je kan dan steeds aanhalen dat je wel degelijk een wagen hebt waar je enkel privaat mee rondrijdt
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
31 aug 2007 11:48 |
|
|
mr.burns993
|
ik ken iemand waarvan z'n zakewagen altijd 1op4 liep, ook al moets hij volgens het boekje 1op8 halen.
ook met een belasting controle was dit gewoon aan te tonen, meneer reed gewoon erg pittig
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
31 aug 2007 11:54 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Een 911
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
31 aug 2007 12:06 |
|
|
mr.burns993
|
lexus
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
31 aug 2007 12:15 |
|
|
Jort
Groningen
|
Vroeger had je geen leaseauto's. Ook toen was een vervoersmiddel soms noodzakelijk om voor het werk van A naar B te reizen. Die auto kocht je zelf.
De leaseauto wordt tegenwoordig bijna als vanzelfsprekend gezien, maar het blijft vaak (zeker bij privégebruik) een kadootje van de baas/zaak (met eventuele eigen bijdrage).
Dat de belastingdienst moeilijk doet over te goedkope lunchbonnetjes of Cup a Soup op het werk, als zijnde verkapt loon, dat vind ik ook onzinnig, maar bij een auto kan ik me daar wel in vinden.
Sluit me dus volledig aan bij Speedy.
_________________________________________ Tjolk.
|
31 aug 2007 12:20 |
|
|
markk
MY01 BoxsterS
|
Vind het prima. Gaat mn normleasebedrag ook weer omhoog (hogere brandstofkosten) en mogelijk de netto km vergoeding ook.
Geen lease-auto, geen bijtelling, wel het norm lease bedrag bruto in het handje (en deels netto ivm de km vergoeding) in ik ga op de scooter naar het werk.
Dan maar geen status lease bak.
(en als het regent pak ik de prive e46 M3, BoxsterS, EVO 8 MR RS of 206gti wel Alleen dat prive aftanken van die wagens, da's minder...)
Mark.
(maar idd het is belachelijk, er zit al zoveel belasting op...)
|
31 aug 2007 12:25 |
|
|
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
Ik ook, het gaat er niet om dat er al zoveel aan belastingen betaald is voor die auto, het gaat er om dat je van je werkgever een extraatje krijgt (loon in natura) voor het privé mogen rijden in een auto van deze werkgever. En dat is dus gewoon loon. Dat die 25% bijtelling en de belastingtarieven wellicht aan de hoge kant zijn is een ander verhaal.
@mrBurns: de controle op kilometerregistraties is enorm, maar dan ook enorm toegenomen, het wordt steeds minder makkelijk om er mee te sjoemelen
De verhoging van de BTW naar 20% hakt er overigens voor de fiscus veel harder in
|
31 aug 2007 13:06 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
We hebben vier auto’s. Twee leaseauto’s waarvan die van mij echt een secundaire arbeidsvoorwaarde is. Ik rij er privé ook niet in en die auto kost me niets. De auto van mijn vrouw rijden we privé (die zie ik geen sluitende kilometeradmie bijhouden ) Zij rijdt veel meer en heeft daarom de betere/duurdere auto.
Daarnaast heb ik een tweetal auto’s op mijn naam staan, mijn porsche en ik heb een auto gekocht en deze uitgeleend aan een mindervalide die de auto echt nodig heeft. Zo snijdt het mes aan twee kanten. Ik maak iemand gelukkig met geld wat ik anders kwijt zou zijn aan de fiscus en zo heb ik tenminste ook een goed doel. Prima toch ?
|
31 aug 2007 13:13 |
|
|