Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 20:50

Antwoord op onderwerp  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Autorijden wéér duurder!!!, Kabinet pakt ons aan. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 
Belasting of de hier genoemde bijtelling is op zich helemaal niet erg (leuk is anders)

weet je wat het is hier in nederland, je wordt gewoon droevig als je ziet waar dat belasting geld aan uitgegeven wordt :evil:

ministers doen aan zelfverijking (meer salaris :arrow: 6 jaar wachtgeld)

Dure wagen MET chaufeur (dus geen bijtelling)

heel de wereld proberen te redden met schenkingen (miljarden)

oorlog spelen in verre vreemde landen

(financieele) asiel zoekers binnen halen , zonder te laten werken voor hun uitkering (de schrijnende gevallen daar gelaten)

maar owee als je meer dan 500 km per jaar rijdt in het kadootje van de baas, een kado dat je overigens alleen maar krijgt als je geen uitkering hebt. (dus al belasting geld betaald)

pfffffff..............

als ik er zo over na denk had ik op mijn 18e beter een uitkering aan kunnen vragen :arrow: huursubsiedie :arrow: 40 uur zwartwerken en een zolder vol met plantjes(wel de stroom aftappen natuurlijk)

dan wordt je pas gewardeerd door de overheid.

:lol: :lol: :lol:

we zullen er mee moeten leven

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

31 aug 2007 13:35
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Allemaal waar -wellicht- maar ik ben blij dat ik in Nederland woon, want naar mijn bescheiden mening hebben we het wel goed voor elkaar in dit land...

Sommige dingen zijn in het buitenland wellicht beter/anders/gunstiger geregeld, maar ik weet zo 1-2-3 geen land te noemen dat het economisch, maatschappelijk, etcetera zo goed voor elkaar heeft als Nederland (het 'totale plaatje' zeg maar)...

En om de discussie maar weer on-topic te trekken:

Citaat:
Collega's van me die een auto van de zaak hebben, kregen onlangs de mededeling van de directie dat die auto's voorzien zouden worden van het bedrijfslogo en 'reclame' inclusief internetadres... Tjongejonge... De wereld was te klein...

Dát snap ik dan ook weer niet: de auto wordt betaald door de werkgever, de benzine wordt betaald door de werkgever, alle onkosten worden door de werkgever betaald, maar als die werkgever dan reclame voor z'n bedrijf op die auto wil maken, gaat iedereen steigeren...

Ik heb daar laatst een keer een stukje over gelezen in een of ander blad (volgens mij heette dat blad zelfs 'auto en zaak' ofzo). Daarin werd aangegeven dat uit een enquête was gebleken dat ruim de helft van de leaserijders er zo'n grote bezwaren tegen zou hebben als ze met een auto met bedrijfsreclame rond moesten rijden dat ze een andere baan zouden zoeken...

Wat is trouwens het verschil tussen een 'auto van de zaak' en een (vaste) vrachtwagen van een internationaal chauffeur?

Laatst bijgewerkt door Black Betty op 31 aug 2007 14:07, in totaal 1 keer bewerkt.

31 aug 2007 13:42
Profiel
Groningen
Bericht 
mr.burns993 schreef:

Ze betalen wel bijtelling indien veel privégebruik (zie Veerman).

31 aug 2007 14:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
@ speedy356

je hebt gelijk, je moet in feite blij zijn dat je bijtelling moet betalen.
is ook een teken dat het goed met je gaat (financieel dan in ieder geval).

(moest net even mijn frustratie kwijt, over het als maar verhogen van de belastinggelden)

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

31 aug 2007 14:28
Profiel WWW
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
olaf het grootste gedeelte wel :wink:

grtjs :D mikey

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

31 aug 2007 14:29
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
dannym schreef:
Ik ken situaties dat mensen geen 2 autos' voor de deur kunnen hebben; bv parkeervergunning icm wonen in het centrum.
Dus dan heb je weing keus lijkt me.

Bijna niet nee, ik heb mijn leaser niet in de bijtelling (verdom het om 350e per maand voor een suffe Saab te betalen). Auto van vriendin staat aan de ring en de 911 ook ergens anders. Rijden we er een km minder om? Nope.

Dit is gewoon weer een ordinaire belastingverhoging (auto/drank/BTW) zodat de overheid lekker kan blijven spenden aan hun stokpaardjes.

31 aug 2007 14:51
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Maarten schreef,

(verdom het om 350e per maand voor een suffe Saab te betalen).

Zo goedkoop :oops:

31 aug 2007 14:54
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
mr.burns993 schreef:

Hadden ze niet een paar jaar geleden de salarissen van ministers verhoogd om de bijtelling te compenseren?

Anyway: Guusje ter H rijdt een mooie A6 met geblindeerde achterramen. Chauffeur staat 's morgens lekker aso geparkeerd te wachten en ze begint laat (uur of 9 stapt ze in de auto). Moest ik even kwijt ;-)

31 aug 2007 14:57
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
molen934 schreef:
Maarten schreef,

(verdom het om 350e per maand voor een suffe Saab te betalen).

Zo goedkoop :oops:

Ja: vergeet de auto van vrouwlief niet. Die rijdt er nauwelijks mee. Zolang die er niet uit gaat gaat de mijne niet in de bijtelling

31 aug 2007 14:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S (MY2003)
Rijswijk
Bericht 
gast schreef:
Mijn idee: laat NL zich gewoon 60 jaar na de eerste poging gewoon vrijwillig aansluiten bij Duitsland.

Kun je gewoon blijven wonen waar je nu woont, alleen wordt alles beter. Hele flikkerse bende in Den Haag kan opzouten, Koninklijk huis bedruipt zichzelf maar etc etc.

Duits spreken de meesten toch al hier :wink:

Endlich mit 250km uber den Autobahn :drive:

O ja, en al die linkse en groene rakkers die geven we dan een stuk land aan de Poolse grens ergens. VER WEG van hier. :mrgreen:

Dan hebben we in (het "nieuwe") Duitsland binnen de kortste keren ook een maximum snelheid
van 100 of 120, kost de benzine de hoofdprijs en mag je ook fors bijtellen voor een leasebak :wink:

31 aug 2007 15:36
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Eerst willen jullie Vlaanderen erbij en nu Duitsland.
De veroveringsdrang zit er dus nog steeds duidelijk in :twisted:

Laatste update 22/10/2013

31 aug 2007 16:19
Profiel WWW Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
gast schreef:
VOC tijden die terug keren. :shock: :lol:

lijkt me wel wat, kom maar op 8)
was toch maar even de eerste multinational ter wereld en het eerste bedrijf ter wereld dat aandelen uitgaf
en die handel... daar heb ik wel wat mee :wink:

31 aug 2007 16:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 TL Limited Edition
Bericht 
Inweze krijg je van je baas als je een auto meekrijgt, gewoon meer loon, omdat je er ook privé in mag rijden, daarom betaal je die bijtelling, als je een eigenbijdrage betaald mag je dat er weer van aftrekken. Je mag nou eenmaal niet meer cadeau's van de baas krijgen.

Wat steld die bijtelling nou voor, neem een auto van 60k euro, tel je 22 % van a 13,2k euro bij je inkomen per jaar en daar betaal je dan belasting over, max 6600 euro, als je die auto zelf koopt, kost het je het je al 7k euro afschrijving per jaar (vergeten de meeste mensen dat je nadat ie wat ouder wordt ook weer een nieuwe moet kopen), zonder ook maar de kosten er bij te tellen. Daar mag je dan wel weer een vergoeding van 19 cent de kilometer voor krijgen, dat schiet lekker op zeg. Nee geef mij maar auto van de zaak.

Sterker nog ik rijdt een Porsche op de zaak en privé kost dat me maar 4000 euro belasting per jaar. Dat is nog eens ff genieten. Nee geen nieuwe Porsche. Maar ja bijna geen afschrijving, niet zoveel kosten, dus me bijtelling blijft ook laag, omdat je met je eigen bedrijf (geen B.V.) de werkelijke kosten max. maar hoeft bij te tellen.

Oh ja en neem je een auto van meer dan 15 jaar oud op je zaak, mag je over de waarde in het economisch verkeer de bijtelling doen en dan wordt het helemaal lachen met een Porsche, zeg 30000 x 22 % = 6600 x 50 % = 3300 per jaar wat het je dus kost.

31 aug 2007 16:43
Profiel ICQ 
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Zijn toch vervelende berichten. Ik heb net ja gezegt op een functie bij een nieuwe werkgever 8) , deze verwacht wel dat ik weer in een iets duurdere lease auto ga rijden dan ik nu doe.....Hoe vervelend nou :wink: :wink: :D

31 aug 2007 16:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Nissan 350Z
Bericht 
mr.burns993 schreef:
@ speedy356

je hebt gelijk, je moet in feite blij zijn dat je bijtelling moet betalen.
is ook een teken dat het goed met je gaat (financieel dan in ieder geval).

(moest net even mijn frustratie kwijt, over het als maar verhogen van de belastinggelden)

mn burns :shock: kom op nou hè......dit ga je nier echt menen. ik ken financieel managers zonder auto en verkopers buitendienst met auto.....maar geloof me maar dat die verkoper het niet beter heeft.
sterker nog, er zijn junior verkopers die 2500 bruto verdienen en vervolgens voor zo'n 'verrek' Golf diesel zo'n 300 netto per maand kwijt zijn.

31 aug 2007 16:50
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Speedy1980 schreef:
Oh ja en neem je een auto van meer dan 15 jaar oud op je zaak, mag je over de waarde in het economisch verkeer de bijtelling doen en dan wordt het helemaal lachen met een Porsche ....

Niet te hard lachen --- die oudjes zijn aardig hard aan het stijgen in prijs :shock:

dannym schreef:
sterker nog, er zijn junior verkopers die 2500 bruto verdienen en vervolgens voor zo'n 'f4ck1ng' Golf diesel zo'n 300 netto per maand kwijt zijn.

... maar voor die 300 kan hij wss wel zo veel in die golf rijden als hij/zij wil & heeft die verkoper m/v nog steeds de keuze om geen bijtelling te betalen, door prive' niet in die auto te gaan rijden.

31 aug 2007 16:55
Profiel WWW Facebook 
Haarlem e/o
Bericht 
Hoorde net op het nieuws dat de mensen met een grote woning ook worden aangepakt :twisted:
Heet dat niet het huurwaarde forfait :?:
De mensen van de NOS kwamen hier achter :shock:

31 aug 2007 17:06
Profiel
Bericht 
molen934 schreef:
Hoorde net op het nieuws dat de mensen met een grote woning ook worden aangepakt :twisted:
Heet dat niet het huurwaarde forfait :?:

lekker is dat, ga net morgen naar een ander huis kijken :shock:

31 aug 2007 17:08
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Marco schreef:
lekker is dat, ga net morgen naar een ander huis kijken :shock:

Gewoon even je plan aanpassen en naar 'n kleiner ipv groter huis gaan kijken :wink:

31 aug 2007 17:12
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
kan ook, maar ik ben bang dat het niet de grootte is waarop ze je gaan pakken :wink:

31 aug 2007 17:14
Profiel WWW Facebook 
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Marco schreef:
kan ook, maar ik ben bang dat het niet de grootte is waarop ze je gaan pakken :wink:

Minder uit eten? :wink: :lol:

31 aug 2007 17:17
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
RS-R schreef:
Minder uit eten? :wink: :lol:

Marco kennende niet - eerder meer peper :wink:

Als we het toch over "extra belastingen" hebben - dit land slaat je ook aan op je vluchten - als dat tot je woonwerk verkeer (be)hoort :shock:

31 aug 2007 17:21
Profiel WWW Facebook 
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Ach, als je Porsche kunt rijden moet je niet zeuren.
Gewoon harder werken. :lol:

31 aug 2007 17:36
Profiel
Bericht 
en ik werk al zo hard :lol: :wink:

31 aug 2007 17:39
Profiel WWW Facebook 
Haarlem e/o
Bericht 
Jij ook al :twisted: :evil: :oops:

31 aug 2007 17:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 127 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende