Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 14:24

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Koni's afstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
Bericht Koni's afstellen
Ik had vandaag voor het eerst de Porsche gewassen en beetje gepoetst eraan toen kwam ik er achter dat er rondom koni geel gemonteerd zit :lol:
nu is mijn vraag hoe kan ik deze het beste afstellen voor wat harder dan achter of precies andersom omdat de motor natuurlijk achterin ligt..
wil tog een beetje comfort maar ook wel sportief.
heb nu het idee dat ze achter zachter staan dan voor en dus het idee dat de achterkant wat hobbelt! wat ik niet erg fijn vind aanvoelen.

bij mij andere auto staan ze rondom 3/4 dicht en ligt haar strak op de weg.. is dit ook een optie bij de Porsche of kan zoiets gevaarlijk worden?

30 aug 2007 23:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
ken deze auto, heb er ook in gereden.. mooie strakke auto met goede historie, gefeliciteerd ermee !

qua wegligging mag er, afhankelijk van de wensen en gebruik, wel wat gebeuren, vond hem erg rollen en zacht geveerd...zou de koni's in ieder geval op zijn hardst laten zetten en even kijken naar de torsies en stabies, als je dit allemaal iets dikker uit laat voeren krijg je echt een andere auto terug.

Erwin (Renntech Steenwijk) heeft bij mijn auto de boel erg goed en strak gekregen, echte aanrader !

succes ermee!

31 aug 2007 17:04
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
Bericht 
Bedankt...
wanneer heb jij hier in gereden? het rollen vond ik wel mee vallen maar de vering moet idd wat strakker...

kan ik ze voor en achter gewoon op zijn hardste zetten zonder dat de achterkant gaat uitbreken ofzo?

31 aug 2007 18:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht 
als je minder onderstuur wilt

voor zachter
achter harder

voor minder over stuur

voor harder
achter zachter

maar er is ook veel te doen met de banden spanning

Ik zou ze niet op zijn uiterste demping zetten,
dat betekent volgens mij dat de schokbreker normaal inveerd maar heel langzaam uit.
(ik heb begrepen dat alleen de uitgaande demping na te stellen is)

dat is misschien wel aardig voor het circuit maar snel rijden op een wat minder weg dek maakt het wat stuiterig.

robert

ook koni geel
ik weet het niet zeker maar ik heb net iets meer dan 50% gedaan.

van de koni site
Tuning Tips
If the car rolls on the rear outside suspension during corner exit, increase rebound damping force at the front inside. The front inside suspension affects the car mostly on corner exit. By adding rebound damping you will loosen the car up on corner exit.

If the car rolls on the front outside during corner entry, increase rebound damping on the rear inside suspension.

By adding rebound damping to the front on both sides equally, it will tighten the car some.
By adding rebound damping to the rear on both sides equally, it will loosen the car up some.

Note that the shock absorbers do not change the amount of weight transfer, only the time it takes to transfer this weight.

Only adjust enough rebound into each shock absorber to eliminate the undesirable characteristic. Adjusting too much rebound may mask a handling problem of another sort and may even be make things worse and dangerous.

31 aug 2007 18:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Bedankt voor de tip :salut:

31 aug 2007 23:24
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]