Auteur |
Bericht |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Minder uit eten?
|
31 aug 2007 17:17 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Marco kennende niet - eerder meer peper
Als we het toch over "extra belastingen" hebben - dit land slaat je ook aan op je vluchten - als dat tot je woonwerk verkeer (be)hoort
|
31 aug 2007 17:21 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Ach, als je Porsche kunt rijden moet je niet zeuren.
Gewoon harder werken.
|
31 aug 2007 17:36 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
en ik werk al zo hard
_________________________________________ Got coffee?
|
31 aug 2007 17:39 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
31 aug 2007 17:40 |
|
|
dannym
Nissan 350Z
|
Hoor ik daar mijn vriendin
|
31 aug 2007 18:01 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Dat heb ik dus gedaan....Als 3e auto een 15 jaar oude MB300 TE gekocht op mijn BV.
Kost me aan bijtelling ca 25,- euro per maand.Porsche heb ik prive maar alle kosten(onderhoud e.d.) daarvan fiets ik naar de MB
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
31 aug 2007 18:38 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.. leg jij die 12 bougies maar eens uit
|
31 aug 2007 18:41 |
|
|
horn
PF #57
|
ach, als het onderwijs dan inderdaad substantieel beter wordt en de achterstandswijken veiliger, heb ik het er wel voor over.
welvaarts klagen. lastig, maar het kan een stuk erger.
my 2 pennies (ex BTW)
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 aug 2007 18:43 |
|
|
Lydia
|
En nu willen ze ook nog parkeerautomaten gaan plaatsen waar je je kenteken in moet toetsen, hoe groter / vervuilender je auto is, hoe meer parkeergeld je dan in de binnenstad moet gaan betalen
Ik moet er maar een krantenwijkje bij gaan nemen
|
31 aug 2007 18:43 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Ach, het kan allemaal nog veel rottiger... nog even en je moet niet raar staan te kijken als je ook vermogensbelasting over je auto moet gaan betalen....
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
31 aug 2007 19:07 |
|
|
horn
PF #57
|
tja, je kan je ook de hele dag zorgen moeten maken of, en zoja wat, je je gezin 's avonds te eten kan geven...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 aug 2007 19:10 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Zo kookt Harald
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
31 aug 2007 19:12 |
|
|
Jort
Groningen
|
En ze heeft 's avonds genoeg leesvoer om door te ploegen, om een kleine boekenplank te vullen.
Laat DL voorlopig de eigen boontjes maar dopppen. Iets teveel werkelozen en te veel "oude" industrie om vlot mee te draaien met de groeieconomieën in Europa.
_________________________________________ Tjolk.
|
31 aug 2007 19:32 |
|
|
cabrio wim
|
Jongens........niet zo depri, heb net het journaal gezien en er zitten ook voordelen aan.
|
31 aug 2007 19:39 |
|
|
mr.burns993
|
hoe ging dat ook al weer...
ieder nadeel heeft z'n voordeel
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
31 aug 2007 19:47 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
lydia:
dan onthoud je toch het kenteken van een fiat 500
grtjs mikey
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
31 aug 2007 19:47 |
|
|
alex987
aircraft engineergemeente zuidplas
|
lease auto
jongens laten we eerlijk wezen ondanks de bijtelling met een lease auto ben je nog steeds goedkoper uit dan als je dezelfde auto zou rijden met alle kosten prive ,anders zouden er niet zoveel auto,s als lease auto rondrijden (inmiddels worden er meer auto,s zakelijk verkocht jaarlijks dan prive ). De meeste willen een toch dure auto als lease auto de blits maken, volgens een kennis (verkoper mercedes) zijn toch meer als 80 procent van alle dure auto,s zakelijk gereden auto,s dus niet klagen over bijtelling indien je dit niet wilt rij dan de lease bak NIET PRIVE dit is je eigen keuze .Zie ook de weerstand tegen reclame van de baas op de lease auto de buurt mag toch niet weten dat de auto niet van jouw is je moet de schijn toch op houden niet?
|
31 aug 2007 20:27 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
t blijft wat ordinair, dat hele leasegebeuren
|
31 aug 2007 21:12 |
|
|
Lydia
|
Je kenteken staat op de parkeerticket ... slimpie!
Dat komt dan niet overeen met het kenteken op je auto!
|
31 aug 2007 22:14 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ooit wel eens uitgerekend wat het effect is van een paar duppies duurdere brandstof of duurder parkeerkaartje op de total cost van je 911 !?
Gaat helemaal nergens over....
Net als de illusie dat je mensen die een nieuwe Cayenne of Touareg V12 kunnen kopen in een Golf kunt dwingen door EUR 1.500 méér BPM te heffen...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
31 aug 2007 22:22 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
lydia
het moet dan idd niet gekker worden met big brother is watching you,weten ze nog waar je je bevind ook
wie verzint zoiets
hoe zit dat dan met buitenlanders????? ik bedoel buitenlands kenteken
grtjs mikey dummy
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
31 aug 2007 22:43 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Relatief duur, nee inderdaad dat klopt niet. Maar moet je ook eens het AANTAL bekeuringen erbij trekken. Die klootviolen harken 550 miljoen binnen op jaarbasis, en het aandeel onzinboetes (<10 kmh) schijnt meer dan de helft (ik meen 70%) voor zijn rekening te nemen.
Wat belastingen betreft: tsja, nederland. Het wordt tijd voor een revolutie Ophangen aan hun ballen die lui! Ik neem mn pa het niet kwalijk dat hij nooit meer in dit land wil wonen... tsjongejonge.
|
01 sep 2007 0:30 |
|
|
Jort
Groningen
|
Hoe was het ook weer in de VS? 300 miljard achterstallig onderhoud aan bruggen? En die waren volgens een onafhankelijk oordeel van een stel ingenieurs nog in redelijke staat, vergeleken met andere onderdelen van de infrastructuur...
_________________________________________ Tjolk.
|
01 sep 2007 1:57 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het begint idd. wel redelijk schofterig te worden. Vb. 120d van mijn vriendin:
Afschrijving tot op heden (uitgaande van vergelijkbare modellen nu te koop minus geschatte winstmarge): 7.500 euro (en met een fiscaal truukje wat straks uit te halen valt over een paar maanden maar ong. 1.500).
Onderhoud + banden: 1.681 euro.
Diesel: 4.725 euro.
Verzekering: 2.000 euro.
Wegenbelasting: 2.256 euro.
Renteverlies: 2.500 euro.
Totale kosten in twee jaar: 20.662 euro.
Bijtelling in twee jaren: ruim 20.000 euro.
Aftrekbare kosten: 3%
Perc. zakelijk: 90%
Reden om tegen 19 ct per kilometer te rijden (aftrekbare kosten: 15.200 euro, factor 23 dus).
Het komende jaar wordt het nog wat "fraaier":
Afschrijving tot op heden (uitgaande van vergelijkbare modellen nu te koop minus geschatte winstmarge): 10.000 euro (en met het fiscaal truukje maar ong. 4.000).
Onderhoud + banden: 2.281 euro.
Diesel: 7.500 euro.
Verzekering: 3.000 euro.
Wegenbelasting: 3.384 euro.
Renteverlies: 3.500 euro.
Totale kosten in drie jaar: 26.665 euro (met fiscaal truukje: 20.665).
Bijtelling in drie jaren: ruim 30.000 euro.
Aftrekbare kosten: minus (!) 11%
Perc. zakelijk: 90%
Met andere woorden: auto op naam van de B.V. zetten zorgt voor een extra heffing van 3.335 euro, terwijl de kosten juist overwegend zakelijk zijn. Er is geen enkel bedrijfsmiddel waar de werkelijke kosten (bij zinnig gebruik) netto bezien zo miniem (tot negatief, het idee alleen al) aftrekbaar zijn.
De berekening was al niet fraai met 22%. Bij de meeste auto's en kilometrages komt de berekening minder bizar uit, maar toch... het klopt voor geen meter.
Er is maar één manier om te lachen om deze regeling en dat is de bekende 15 jaar oude Porsche onder de reet. Maar goed, de vraag is hoe lang die lol blijft...
|
01 sep 2007 13:32 |
|
|