Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 8:20

Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Boxster 2.5: hoe zit het nou eigenlijk (echt) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
kappe nou! :lol:

17 apr 2007 14:56
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:
Wat is zoeter? Een Tasty Tom of een vleestomaat met suiker? :roll:

Of...welke is smaakvoller?

Allebei niet te pruimen. Maar das logisch...

17 apr 2007 15:01
Profiel
PorscheForum Rakker
'04 Boxster 2.7
Bericht 
Nog even oprakelen dus. Intussen ook proefgereden met een 2.7 en die heeft naar mijn gevoel weinig meer te bieden dan een 2.5, behalve de leukere sound en het feit dat ie ietsje meer koppel heeft maar ook hier is onder 3500 niemand thuis.
De vergelijking gaat niet op maar ik maak ze toch: in tussenspurts veegt mijn 330d de vloer aan met om het even welke van die 2 Boxsters tenzij je hen constant boven de 5000 rpm houdt en waar kan dit tegenwoordig nog?
Volgende stap dan maar, de Boxster S, omdat het intussen wel duidelijk is dat ik door al die jaren gediesel een koppel-addict ben geworden.

11 mei 2007 14:18
Profiel
PorscheForum Rakker
1971 911 S
Antwerpen
Bericht 
Als je een koppeladdict bent door het rijden met een waarschijnlijk zeer aangenaam rijdende 330d dan vrees ik dat je altijd op je honger gaat blijven zitten :roll:
Volgens mij moet je de lol bij de Porsches die jij op het oog hebt (zelfs de 3.2) niet zoeken bij het koppel. Gelukkig is plezierig automobielen meer dan alleen koppel.... (en bij uitbreiding zelfs meer dan alleen prestaties :wink: ).

Koop die leuke 2.5 of 2.7 en geniet van het heerlijke cruisen en scherpe bergritjes met de kap open. Geen mens die zal heimwee hebben naar het werkpaard 8). In de week geniet je dan maar wat van koppel 8)

11 mei 2007 14:58
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
zo is het maar net, veandering van spijs doet eten :!: :twisted:
succes ermee (en koop een S :wink: ).

11 mei 2007 16:00
Profiel
3.2S
010
Bericht 
De 3.2S laat die Diesel alle hoeken zien. Ennuh je moet er niet in rijden als een Diesel. Standaard doorschakelen ergens bij 6500 toeren. :wink:

12 mei 2007 2:32
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
België (nabij zeeland)
Bericht 
torquey schreef:
Hallo, ben nieuw hier, nog geen Porschist maar wil er wel binnenkort één worden.
Waar gaat het over?
Een Boxster 2.5 van ’99 met hardtop, 70000 km, leder interieur, airco en een jaar Porsche-fabrieksgarantie. Dit alles voor 23400 euro.
Een search hier heeft me niet veel wijzer gemaakt maar na een paar avonden ‘googelen’ heb ik toch enkele niet zo fraaie verhalen gelezen over de betrouwbaarheid en performantie van dit blok. Niet zelden moest de motor worden vervangen (onder garantie uiteraard) en met name de trekkracht onder de 4000 toeren vinden sommigen wat magertjes.
Daarom mijn vraag: hoe zit het nou precies met die 2.5?
Graag first hand experience en niet van ‘heb gehoord dat’ en ‘heb gelezen dat’ want daar schiet ik helemaal niks mee op.
Alvast heel erg bedankt voor de input!

Dag Torquey,

Eerst & vooral ik zelf ben zeker niet technisch aangelegd maar ik rij wel sinds een twee maanden met een Boxster 2.5

Ik kan bevestigen dat onder de 4000 toeren het inderdaad redelijk "magertjes " is..

Maar na vandaag is dit anders..

Heb vandaag men wagen laten uitlezen.

- Foutcode Porsche 75 weigering schadelijk voor katalysator

- Foutcode Porsche 68 weigering cilinder 6 (schadelijk voor katalysator)

- Foutcode Porsche 66 weigering cilinder 4 (schadelijk voor katalysator)

- Foutcode Porsche 67 weigering cilinder 5 (schadelijk voor katalysator)

- Foutcode Porsche 62 weigering uitlaatgas

- Foutcode Porsche 55 weigering cilinder 6 (uitlaatgas)

- Foutcode Porsche 18 lambadasonder voor katalysator
(cilinder 4 - 6)

De batterij is ook even afgekoppeld maar dit bracht blijkbaar niets op

.En nou trekt die behoorlijk goed (veel beter dan in het begin) op bij lage toeren....Maar nou houdt ie in vanaf 5000 toeren..(raar toch na een uitlezing of niet? ...Is alleszinds wel.Heel vervelend...

Naart schijnt zou het aan de luchtmassameter kunnen liggen maar het kan evengoed aan iets anders liggen...

Ik ga morgen naar een officiële porsche delaer en dan hoor ik het wel..

Maar ben toch ook benieuwd naar nog andere ervaringen van boxster rijders...

Want heb toch ook al "horen waaien" dat de boxer moter van een boxster toch niet altijd allemaal betrouwbaar zijn (2.5)

Greetings

31 aug 2007 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht -
Goh zeg, wat komt mij dat laatste verhaal mij bekend voor...

Zou dat de reden zijn dat ik binnen 1 jaar de Boxster heb verruild voor een ander Porsche :?: :wink:

01 sep 2007 11:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Maserati QP 4.7S
0591
Bericht 
@Martin :arrow: Klopt. Dit is een copy van het verhaal die je gisteravond (Hoenderloo) deed over jouw 2.5.

01 sep 2007 12:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
België (nabij zeeland)
Bericht 
Iemand van de boxster rijders (2.5) die GOEDE ervaringen heeft?

is niet echt n prettig gevoel om al na 2 maanden dat ik em heb dat ik al problemen heb (en bijgevolg dus ook uiteraard kosten)

01 sep 2007 16:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Kan me voorstellen dat als je hem zo kort hebt met nu al problemen je daar niet gelukkig van wordt:

Alhoewel ik 6 maanden na aankoop (gelukkig onder garantie) ook nog problemen had met de 911. Nu alweer 1,5 jaar probleemloos en ben de 1e 6 maanden alweer vergeten, dus ja je weet het niet. :wink:

Veel succes in ieder geval. Als ze goed functioneren zijn het geweldige auto's

01 sep 2007 16:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht -
Die Boxster 2.5 van mij is nu( na 2 maand, en dat voor een groene :wink: ) verkocht via de Dealer, ik houdt 'm angstvallig in de gaten :wink:

er stond al bij "garantie in overleg" 8)

MAAR...het blijven Fantastische rijdersauto's, het is ook zeker een Porsche,
ook de 2.5 en wie weet zijn alle problemen nu wel weer de wereld uit, en heeft de volgende eigenaar er jaren plezier van...voor hem(of haar) hoop ik dat van ganse harte :D

01 sep 2007 16:39
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4s MK2, ex. Boxster 986 /PF #2444
Noord-Holland
Bericht 
Sporting schreef:
Iemand van de boxster rijders (2.5) die GOEDE ervaringen heeft?

is niet echt n prettig gevoel om al na 2 maanden dat ik em heb dat ik al problemen heb (en bijgevolg dus ook uiteraard kosten)

Ja hoor, genoeg goede ervaring! Ik rijd al 1,5 jaar zeer tevreden rond in mijn Boxster 2,5. En ook rij ik zakelijk in een auto die onder de 4.000 toeren veel meer pit heeft. Maar de lol met een Boxster op de B-wegen is gewoonweg geweldig! Wees niet bang dat je tekort komt op gebied van snelheid. De 2.7 en de 3.2 zijn zeer goed bij te houden.

Genit ervan en laat je niet gek maken!

01 sep 2007 16:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
België (nabij zeeland)
Bericht 
Thanx !

01 sep 2007 18:08
Profiel
PorscheForum Rakker
nog geen
Franeker
Bericht 
@ Martin K. Jouw mening over de P Boxster kan ik eveneens onderschrijven. Heb in Oostenrijk me een tijdje mogen vermaken met een Boxster, weet niet of het de 2.5 of de 2.7 was, maar wel dat ie een ECHTE Porsche is, en zo ook rijdt.

En idd, je hoort veel dat mensen zeggen dat het geen echte is, maar die hebben zonder uitzondering er nooit in gereden. Wie erin rijdt is snel om!

Ikzelf ga sparen, zal nog n aantal jaren duren denk ik, maar binnen 5 jaar koop ik mn eigen boxster geheid. Ik reed in de bergen met de Boxster, heb flinke hellingen genomen, maar koppel onderin was prima, dus daarom twijfel ik of het wel de 2.5 was. Was wel ouder model, en had dubbele pijp, maar geen S.

02 sep 2007 14:17
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
'04 Boxster 2.7
Bericht 
Sporting, zoals je misschien las heb ik met alle mogelijke types Boxster gereden en ben uiteindelijk voor de 2.7 in 228pk (laatste versie van het 986 model) gegaan. Er is echt wel een duidelijk voelbaar verschil met de 2.5 hoewel het over ‘maar’ 24pk meer gaat. Zelfs met de 220pk zonder Variocam is er een verschil. Die 2.5 zou ik toch niet zo snel kopen, gaf me veruit de minst goede indruk, tenzij je er een uitstekende zaak aan kunt doen qua prijs en garantie. Er is trouwens al een 2.7 vanaf eind ’99. Probeer anders door te sparen voor een face-lift van na september 2002, heb je er gelijk de glazen achterruit (dat vinyl ruitje is waardeloos) en interessanter nog het Variocam-systeem bovenop waardoor de P. een merkbaar betere gasrespons heeft.

03 sep 2007 16:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
België (nabij zeeland)
Bericht 
torquey,

Ben vandaag naar de dealer geweest, luchtdebietmeter is vervangen, en de P rijdt nu beter dan ooit te voren (blijkbaar was luchtdebietmeter al kapot toen ik de boxster aankocht) Want nu rijdt die stukken beter dan in het begin.

Doorsparen naar een facelift of ander model zit er voorlopig niet in...Ben 21 jaar jong en stel me (voorlopig :p) tevreden met de boxster 2.5

Greetz

03 sep 2007 18:52
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Bericht 
torquey,

heb je al eens naar een 968 gekeken?

motorkarakter bevalt mij prima; is behoorlijk 'lui' te rijden

03 sep 2007 21:50
Profiel ICQ