Auteur |
Bericht |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
eens... alhoewel ik betwijfel of de kosten van tegengaande regelgeving opwegen tegen de baten; hoeveel ondernemers zijn er ueberhaupt zo gek om in een oude auto te gaan rondrijden
maar hoe lang kunnen ze het nog in de lucht houden dat als ik mijn BV in bijvoorbeeld Luxemburg vestig ik niet met een Luxemburgs kenteken rond mag rijden of niet gewoon in Luxemburg een auto mag leasen?
mijn gevoel is dat dit de laatste stuiptrekkingen zijn
_________________________________________ Got coffee?
|
01 sep 2007 14:01 |
|
|
ECT
|
Heee Deviltje Kan me jouw frustratie heeeeeelllll goed voorstellen. Geloof me dat zolang politici leeghoofden zijn het alleen maar erger en gekker zal worden. Het zijn allemaal bezuinigingsmaatregelen die destrateus werken op de economische groei. Helaas zijn politici te achterlijk om dat te begrijpen en vooral die idioten op het Ministerie van Financien waaronder ook de gehate Belastinggestapo zetelt en dus zullen er steeds gekkere maatregelen komen die hardwerkende ondernemers en vrijgevestigde professionals nog meer zal treffen... Het is niet leuk meer om te werken! Geen idee om ook te emigreren???? Lees dit maar eens even..
Laatst bijgewerkt door ECT op 01 sep 2007 14:26, in totaal 2 keer bewerkt.
|
01 sep 2007 14:15 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Volgens mij kan dat al ... evt. verhuis je prive' ook even naar L'bourg - je haalt op dat moment tenslotte je inkomen ook daar vandaan
Dat je nog 'n woning in Nederland hebt moet er volgens mij niet toe doen
(inkomsten)belasting technisch is 1 januari de beste datum
|
01 sep 2007 14:17 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
@ devils son
je berekening begrijp ik in het geheel niet, maar houdt je wel rekening met het feit dat als je dat ding prive hebt je 2000 euro moet onttrekken om een factuur van 1000 euro aan de garage te voldoen
en als je hem zakelijk hebt die zelfde factuur van 1000 euro je prive 500 kost/scheelt?
_________________________________________ Got coffee?
|
01 sep 2007 14:20 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
wat dan dus een 2e huis is en derhalve fiscaal niet meer aftrekbaar is, waardoor je het enige voordeel van het Nederlandse belastingstelsel ook al niet meer kan benutten
_________________________________________ Got coffee?
|
01 sep 2007 14:22 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Heeft niks met 'n 2de huis te maken geen inkomen in NL is geen aftrek in NL
Hypotheek aftrek in NL staat IMO toch al op losse schroeven --- voor DAT voordeel ben ik niet blijven zitten
|
01 sep 2007 14:39 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
maar het is zo'n eind rijden iedere dag naar de zaak
_________________________________________ Got coffee?
|
01 sep 2007 14:45 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Oppassen met dit "truukje".
Hier in België hebben ze de meeste deuren al gesloten en het aantal Belgen die met een Luxemburgse plaat rijden zijn zeldzaam geworden.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
01 sep 2007 14:47 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ze hebben in L'bourg vast wel leuke kantoren & woningen in een ....
... die verrekt lange vakantie's die je dan in NL moet houden, daar zou ik mij zorgen over maken
Enne ... met de auto naar m'n werk dat doe ik al jaren niet meer
.... nergens geen last van 'n 80 Km zone of file
|
01 sep 2007 14:58 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Als jij die benadering wil zien, geen probleem.
Stel even: Auto kost 10.000 per jaar. Bijtelling is 9.000 per jaar. Aantal zakelijke kilometers bedraagt 40.000 (* 19 ct/km = 7.600 euro).
Auto in BV: 10.000 aan kosten ten laste van het resultaat. Over bijtelling betaal je 9.000 * (stel) 42% = 3.780.
Nu auto in privé: 10.000 - 7.600 = 2.400 niet ten laste van resultaat. Ik hou dus 2.400 euro over. Extra winstuitkering a 2.400 euro is netto (* 55,875%) 1.341. Ik draag nu zelf 2.400 - 1.341 = 1.059.
|
01 sep 2007 16:21 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
je vergeet bijvoorbeeld de afschrijving die ten laste van de bedrijfswinst komt en de zakelijk af te trekken omzetbelasting
_________________________________________ Got coffee?
|
01 sep 2007 16:25 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Voor ons vooralsnog niet zo handig.
Op zich is de belastingdruk in NL niet idioot, maar sommige zaken zijn dat wel. En zeker de auto is daar een onderdeel van. Wat mij in dezen enorm steekt is dat de mensen die het geld verdienen weer een draai om de oren krijgen ten gunste van de mensen die de hand ophouden (op z'n toogs, maar het geeft aan waar het probleem ligt).
Vwb de bijtelling vind ik het erg bijzonder dat de aftrekbaarheid van de auto van de zaak via een netto benadering bij iemand die veel rijdt uitkomt op een vrijwel volledige tot zelfs volledige aftrekbeperking. Het is alsof politici niet snappen dat een auto zakelijk vaak onmisbaar is. En het alternatief (weinig rijden om bijtelling te ontlopen) is zo'n gedoe dat ondernemers wel wat beters te doen hebben. Als je maar zo'n 3.500 kilometer privé rijdt, dan is een nettobijtelling van tegen de 4.500 euro belachelijk. Dat is 1,29 euro per kilometer. Voor een auto die ong. 23 ct. per kilometer kost. Dat is eenvoudigweg 5,6x zoveel! Waarom?
Voor 1,29 euro per kilometer kun je een verdomd fijne auto rijden. Maar feitelijk krijg je bij de staat daar een BMW 120d voor. Dat is afzetterij.
|
01 sep 2007 16:30 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
kern van de zaak, helemaal met je eens
_________________________________________ Got coffee?
|
01 sep 2007 16:32 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik weet toch heel zeker dat ik met afschrijving bedoelde afschrijving die ten laste van de bedrijfswinst komt. Ja, je kan wat sneller afschrijven, maar dat is uitstel van executie en dat moet je dan in renten zoeken. Daar heb ik idd geen rekening mee gehouden, maar daar zal de berekening niet enorm van kantelen.
Omzetbelasting is natuurlijk geen enkel probleem. Voor de BTW is de auto zakelijk aan te merken en dus is de BTW gelijkelijk te verrekenen.
|
01 sep 2007 16:33 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Ja forumleden we kunnen wel rekenen hé
Toen ik pas getrouwd was was de hypotheek de hoogste maandlast
Nu jaaaaaren later kost het huis niet veel meer, maar de bijtelling is hoger dan ik ooit aan mijn huis heb betaald
Moet wel toegeven dat je voor dat bedrag hem nooit privé kan rijden en dat ik enorm geniet van dit luxe vervoermiddel
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
02 sep 2007 16:14 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Ik baal er wel onwijs van. Kan best veel hebben en vaak haal ik mijn schouders op van toe maar, maar ik vind dit wel weer zo makkelijk. We hebben geld nodig, waar vinden we het het snelste? Benzine accijnsen die al bijna de hoogste van heel EU zijn maar weer eens extra omhoog en de bijtelling van 22% naar 25%, based on what!?! Belasting over BPM en BTW, belachelijk. En vervolgens een hopeloos verouderd wegennet waar geen stuiver aan uitgegeven wordt zodat iedereen lekker die duur getankte brandstof in de file zo oneconomisch mogelijk kan verbranden...
Wouter Bos, met zijn lange grijpgrage vingers, triest wordt ik ervan. Straks zul je zien dat het weer geen donder extra oplevert, die 25% bijtelling. Hebben ze eerder toen geprobeerd naar 25%, maar met kilometer schalen .Toen gingen er ineens heel veel mensen de kilometers bijhouden. Leverde het geen moer op, dus maar terug gedraaid onder het smoesje van teveel admin. en de 22% ingevoerd. Ik overweeg ook sterk om een grotere tweede prive auto te kopen en daar de prive km-tjes mee te gaan rijden. Dit is toch wel weer een druppel. Als meer mensen dit doen zit Woutertje straks weer sip te kijken dat zijn hebberigheid niet het gewenste effect heeft gehad.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
02 sep 2007 21:56 |
|
|
horn
PF #57
|
het ergste vind ik dat ze dat geld waarschijnlijk gaan aanwenden om - waarschijnlijk tevergeefs - de achterstands wijken proberen leefbaarder en woonbaarder te maken. wijken die zo geworden zijn door wanbeleid van voorgangers...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 sep 2007 22:03 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Ik zeur ook niet vaak.
Maar, er moet eens wat BELEID-OP-LANGE-TERMIJN gemaakt worden! Tav verkeer/files. energie. integratie. milieu. gezondheidszorg. En met name onderwijs.
Het is genant zoals Den Haag in gebreke blijft.
Persoonlijk denk ik dat het allemaal angst is, nog steeds voortkomend uit de Fortuyn-revolutie. We hebben een staatsman nodig, geen J-P.B.
|
02 sep 2007 22:30 |
|
|
horn
PF #57
|
ik zie hem niet op dit moment. nergens in de politiek. slap zootje.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 sep 2007 22:33 |
|
|
mr.burns993
|
ik verwijs nog maar weer een keer naar mijn schrijfsel op p 3
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
02 sep 2007 23:43 |
|
|
dannym
Nissan 350Z
|
Vraag me echt af wat die lui in Den Haag doen de hele dag??????
Elke keer als er geld nodig is komen ze met hetzelfde verhaal: leaseauto's aanpakken, accijns omhoog, btw omhoog...tja... dat kan IK nog wel verzinnen!
|
03 sep 2007 8:18 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Wat dat betreft is de politiek net als een trainer bij een voetbalclub: voor het land (club) is het beter om goed beleid op de lange termijn te hebben, maar om je baantje te behouden moet je resultaten in de bekende 4 jaren (dit seizoen) behalen...
|
03 sep 2007 9:08 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Nog een voorbeeld,
Mijn dochter werkt bij de overheid en heeft veel te maken met ontspoorde jongeren
Werkt in de regio Amsterdam en komt regelmatig daar bij de rechtbank, maar gaat ook het land in bij diverse instellingen en tehuizen.
Door mijn "auto afwijking" bezit zij een redelijke veilige auto en wanneer zij verder weggaat krijgt ze de BMW mee
Als je toch ziet hoe moeilijk daar gedaan wordt i.v.m. de km vergoeding , dat wil je niet weten
Ook de parkeergelden worden niet betaald
Wanneer zij ergens heen wil mag ze met de bus, trein en tram en alles wordt betaald
Dat zij er dan min. 2 x zo lang over doet maakt niets uit, maar een Tomtom krijgt ze niet en een echt min. km vergoeding
Vorige week ging zij naar Friesland en was begin middag weer terug , probeer dat eens met het openbaar vervoer
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
03 sep 2007 9:20 |
|
|
dannym
Nissan 350Z
|
Nou, wel vervelend hoor als je dochter die richting uitgaat luistert ze niet naar je
|
03 sep 2007 12:32 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik word zo p.slink van dit beleid. In plaats van de belastingen te verhogen kunnen ze beter eens de kosten drukken. En al dat geld naar zgn. 'zielige' mensen schuiven helpt gewoon niet. Een paar jaar geleden hebben ze in 020 400(!) mio euri in de 50.000 werkelozen geinvesteerd met als resultaat dat er bij 7% positieve effecten waren. Niet dat ze aan het werk gingen ofzo.
Deze maatregelen leveren alleen maar hogere inkomsten op ten koste van mensen die toch wel betalen. En die straks voor een groot deel weer lekker links stemmen. Emigratie wordt voor mij een steeds reeelere optie. Helaas.
|
03 sep 2007 12:58 |
|
|