Auteur |
Bericht |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
kappe nou!
|
17 apr 2007 14:56 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Allebei niet te pruimen. Maar das logisch...
|
17 apr 2007 15:01 |
|
|
Dimas
'04 Boxster 2.7
|
Nog even oprakelen dus. Intussen ook proefgereden met een 2.7 en die heeft naar mijn gevoel weinig meer te bieden dan een 2.5, behalve de leukere sound en het feit dat ie ietsje meer koppel heeft maar ook hier is onder 3500 niemand thuis.
De vergelijking gaat niet op maar ik maak ze toch: in tussenspurts veegt mijn 330d de vloer aan met om het even welke van die 2 Boxsters tenzij je hen constant boven de 5000 rpm houdt en waar kan dit tegenwoordig nog?
Volgende stap dan maar, de Boxster S, omdat het intussen wel duidelijk is dat ik door al die jaren gediesel een koppel-addict ben geworden.
|
11 mei 2007 14:18 |
|
|
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
Als je een koppeladdict bent door het rijden met een waarschijnlijk zeer aangenaam rijdende 330d dan vrees ik dat je altijd op je honger gaat blijven zitten
Volgens mij moet je de lol bij de Porsches die jij op het oog hebt (zelfs de 3.2) niet zoeken bij het koppel. Gelukkig is plezierig automobielen meer dan alleen koppel.... (en bij uitbreiding zelfs meer dan alleen prestaties ).
Koop die leuke 2.5 of 2.7 en geniet van het heerlijke cruisen en scherpe bergritjes met de kap open. Geen mens die zal heimwee hebben naar het werkpaard . In de week geniet je dan maar wat van koppel
|
11 mei 2007 14:58 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
zo is het maar net, veandering van spijs doet eten
succes ermee (en koop een S ).
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
11 mei 2007 16:00 |
|
|
barolo
3.2S010
|
De 3.2S laat die Diesel alle hoeken zien. Ennuh je moet er niet in rijden als een Diesel. Standaard doorschakelen ergens bij 6500 toeren.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
12 mei 2007 2:32 |
|
|
Thomas986
Boxster 2.5België (nabij zeeland)
|
Dag Torquey,
Eerst & vooral ik zelf ben zeker niet technisch aangelegd maar ik rij wel sinds een twee maanden met een Boxster 2.5
Ik kan bevestigen dat onder de 4000 toeren het inderdaad redelijk "magertjes " is..
Maar na vandaag is dit anders..
Heb vandaag men wagen laten uitlezen.
- Foutcode Porsche 75 weigering schadelijk voor katalysator
- Foutcode Porsche 68 weigering cilinder 6 (schadelijk voor katalysator)
- Foutcode Porsche 66 weigering cilinder 4 (schadelijk voor katalysator)
- Foutcode Porsche 67 weigering cilinder 5 (schadelijk voor katalysator)
- Foutcode Porsche 62 weigering uitlaatgas
- Foutcode Porsche 55 weigering cilinder 6 (uitlaatgas)
- Foutcode Porsche 18 lambadasonder voor katalysator
(cilinder 4 - 6)
De batterij is ook even afgekoppeld maar dit bracht blijkbaar niets op
.En nou trekt die behoorlijk goed (veel beter dan in het begin) op bij lage toeren....Maar nou houdt ie in vanaf 5000 toeren..(raar toch na een uitlezing of niet? ...Is alleszinds wel.Heel vervelend...
Naart schijnt zou het aan de luchtmassameter kunnen liggen maar het kan evengoed aan iets anders liggen...
Ik ga morgen naar een officiële porsche delaer en dan hoor ik het wel..
Maar ben toch ook benieuwd naar nog andere ervaringen van boxster rijders...
Want heb toch ook al "horen waaien" dat de boxer moter van een boxster toch niet altijd allemaal betrouwbaar zijn (2.5)
Greetings
_________________________________________ L'Important c'est pas la chute Mais l' Atterissage.
|
31 aug 2007 22:31 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
-
Goh zeg, wat komt mij dat laatste verhaal mij bekend voor...
Zou dat de reden zijn dat ik binnen 1 jaar de Boxster heb verruild voor een ander Porsche
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
01 sep 2007 11:15 |
|
|
Henk965
Maserati QP 4.7S0591
|
@Martin Klopt. Dit is een copy van het verhaal die je gisteravond (Hoenderloo) deed over jouw 2.5.
_________________________________________ Another one bites the dust !
|
01 sep 2007 12:13 |
|
|
Thomas986
Boxster 2.5België (nabij zeeland)
|
Iemand van de boxster rijders (2.5) die GOEDE ervaringen heeft?
is niet echt n prettig gevoel om al na 2 maanden dat ik em heb dat ik al problemen heb (en bijgevolg dus ook uiteraard kosten)
_________________________________________ L'Important c'est pas la chute Mais l' Atterissage.
|
01 sep 2007 16:01 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Kan me voorstellen dat als je hem zo kort hebt met nu al problemen je daar niet gelukkig van wordt:
Alhoewel ik 6 maanden na aankoop (gelukkig onder garantie) ook nog problemen had met de 911. Nu alweer 1,5 jaar probleemloos en ben de 1e 6 maanden alweer vergeten, dus ja je weet het niet.
Veel succes in ieder geval. Als ze goed functioneren zijn het geweldige auto's
|
01 sep 2007 16:33 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
-
Die Boxster 2.5 van mij is nu( na 2 maand, en dat voor een groene ) verkocht via de Dealer, ik houdt 'm angstvallig in de gaten
er stond al bij "garantie in overleg"
MAAR...het blijven Fantastische rijdersauto's, het is ook zeker een Porsche,
ook de 2.5 en wie weet zijn alle problemen nu wel weer de wereld uit, en heeft de volgende eigenaar er jaren plezier van...voor hem(of haar) hoop ik dat van ganse harte
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
01 sep 2007 16:39 |
|
|
dicer
997 4s MK2, ex. Boxster 986 /PF #2444Noord-Holland
|
Ja hoor, genoeg goede ervaring! Ik rijd al 1,5 jaar zeer tevreden rond in mijn Boxster 2,5. En ook rij ik zakelijk in een auto die onder de 4.000 toeren veel meer pit heeft. Maar de lol met een Boxster op de B-wegen is gewoonweg geweldig! Wees niet bang dat je tekort komt op gebied van snelheid. De 2.7 en de 3.2 zijn zeer goed bij te houden.
Genit ervan en laat je niet gek maken!
_________________________________________ Porsche driving is a state of happiness
|
01 sep 2007 16:51 |
|
|
Thomas986
Boxster 2.5België (nabij zeeland)
|
Thanx !
_________________________________________ L'Important c'est pas la chute Mais l' Atterissage.
|
01 sep 2007 18:08 |
|
|
wilcof
nog geenFraneker
|
@ Martin K. Jouw mening over de P Boxster kan ik eveneens onderschrijven. Heb in Oostenrijk me een tijdje mogen vermaken met een Boxster, weet niet of het de 2.5 of de 2.7 was, maar wel dat ie een ECHTE Porsche is, en zo ook rijdt.
En idd, je hoort veel dat mensen zeggen dat het geen echte is, maar die hebben zonder uitzondering er nooit in gereden. Wie erin rijdt is snel om!
Ikzelf ga sparen, zal nog n aantal jaren duren denk ik, maar binnen 5 jaar koop ik mn eigen boxster geheid. Ik reed in de bergen met de Boxster, heb flinke hellingen genomen, maar koppel onderin was prima, dus daarom twijfel ik of het wel de 2.5 was. Was wel ouder model, en had dubbele pijp, maar geen S.
|
02 sep 2007 14:17 |
|
|
Dimas
'04 Boxster 2.7
|
Sporting, zoals je misschien las heb ik met alle mogelijke types Boxster gereden en ben uiteindelijk voor de 2.7 in 228pk (laatste versie van het 986 model) gegaan. Er is echt wel een duidelijk voelbaar verschil met de 2.5 hoewel het over ‘maar’ 24pk meer gaat. Zelfs met de 220pk zonder Variocam is er een verschil. Die 2.5 zou ik toch niet zo snel kopen, gaf me veruit de minst goede indruk, tenzij je er een uitstekende zaak aan kunt doen qua prijs en garantie. Er is trouwens al een 2.7 vanaf eind ’99. Probeer anders door te sparen voor een face-lift van na september 2002, heb je er gelijk de glazen achterruit (dat vinyl ruitje is waardeloos) en interessanter nog het Variocam-systeem bovenop waardoor de P. een merkbaar betere gasrespons heeft.
|
03 sep 2007 16:41 |
|
|
Thomas986
Boxster 2.5België (nabij zeeland)
|
torquey,
Ben vandaag naar de dealer geweest, luchtdebietmeter is vervangen, en de P rijdt nu beter dan ooit te voren (blijkbaar was luchtdebietmeter al kapot toen ik de boxster aankocht) Want nu rijdt die stukken beter dan in het begin.
Doorsparen naar een facelift of ander model zit er voorlopig niet in...Ben 21 jaar jong en stel me (voorlopig :p) tevreden met de boxster 2.5
Greetz
_________________________________________ L'Important c'est pas la chute Mais l' Atterissage.
|
03 sep 2007 18:52 |
|
|
sebastian
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994
Hiervoor: 968 en 944bij Eindhoven
|
torquey,
heb je al eens naar een 968 gekeken?
motorkarakter bevalt mij prima; is behoorlijk 'lui' te rijden
|
03 sep 2007 21:50 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
@ Sporting: Jij bent ook snel tevreden.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
04 sep 2007 15:17 |
|
|
Thomas986
Boxster 2.5België (nabij zeeland)
|
hahaha
_________________________________________ L'Important c'est pas la chute Mais l' Atterissage.
|
04 sep 2007 16:59 |
|
|