Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 16:45

Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Gereedschap: meningen ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Ik schaf gereedschap altijd aan als ik er de klus voor heb. Favoriete merken zijn Gedore, Stahlwille, Hazet. Ook Craftsman uit de US is prima spul, veel plezier van gehad. Ik heb nog geen ervaring met Snap On maar hoor alleen maar goede verhalen hierover.

Daarnaast heb ik ook nog wat goedkoper spul voor de niet zo intensieve klussen. Als het vaker gebruikt wordt of het goedkope spul slijt/stukgaat is de stelregel dat het wordt vervangen door iets goeds.

Ik heb ook nogal wat gebruikt gereedschap van goede merken gekocht. Goede ervaringen mee, ik kan bij veel spul zien of het nog OK is en als je uit faillissementen koopt heb je vaak erg fijn spul voor weinig.
Het is inderdaad handig om van veel dingen meerdere stuks te hebben.

01 sep 2007 18:16
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Ik heb inmiddels ook mijn eerste schroevendraaier gekocht. :mrgreen: Sorry, ik ben niet zo handig.

02 sep 2007 9:54
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
WdePundert schreef:
Ik heb inmiddels ook mijn eerste schroevendraaier gekocht. :mrgreen: Sorry, ik ben niet zo handig.

kijk maar uit, van het 1 komt het ander......

ik gebruik zelf stahlwille, mijn zoon inmiddels ook, voor de bovengemiddelde hobbysleutelaar perfect spul

02 sep 2007 14:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Conclusie: goedkoop is duurkoop ;)
Koop spul wat aan de prijs is, dan heb je meestal wel iets goeds.
Ik had ooit es een setje steeksleutels gekocht, volgens mij was dat van lux-tools.
Ik moest ooit een trapper van mn fiets loskrijgen, dus ik flink sleuren aan sleuteltje 15. Buigt de bek vd steek-kant open :shock: Ik dacht dat het goedkopie crap was, dus ik even het profiel opgemeten en berekend hoeveel kracht ik had moeten zetten om dat ding open te buigen in geval van chroom-vanadium. Bleek een kracht van 60 kilo te zijn, dat kan ik makkelijk zetten met 1 hand, dus ik was niet teleurgesteld dat die stuk ging :D
Alleen later werd dat setje wel gejat, nota bene op de universiteit!! :x

02 sep 2007 21:13
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Bericht 
Wurth en Gedore voor mijn doppensetjes en bits, voor de rest een mengelmoes van duur en goedkoop door elkaar.

03 sep 2007 8:51
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Heb al jaren allerhande Gedore in de garage om mee te sleutelen.

Voor het kleine en fijne werk heb ik dan weer een hele toolkit van Bernstein

03 sep 2007 23:30
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 Carrera 3.2 1987 (964 look)
Oegstgeest
Bericht 
Mooi Topic, in gereedschap gaat veel geld zitten, maar ik ben ervan overtuigd dat je dit terug verdient...

zelf gebruik ik Gedore voor mijn ringsteeks en schroevedraaiers (zowel platte kop, kruis als imbus) bevallen prima. Niet goedkoop, maar werk er nu 5 jaar mee, nog steeds als 'nieuw'.

doppensetje beaam ik alle verhalen van hierboven.. koop goed duur spul. ik heb prima doppen van ETC, maar de imbus doppen zijn van gedore.. veel beter, er is er nog geen een rond. rateltje van ETC brak na twee maanden, daar heb ik een gedore voor teruggehaald. Ik heb zelf een sterke voorkeur voor 12 vlaks doppen, dan kan je in lastige stukken er toch bij.

momentsleutel: mazzeltje voor mij: de gedore (afkeur van werk, mocht ik zo meenemen. de afkeur was dat het moment 0.25 % kon afwijken.. das beter dan alles wat je in de winkel haalt haha)

ALLERBELANGRIJKSTE: leg vooraan in je kist een setje goedkope zooi... dan kan de lenende buurman, je vrouw of schoonmoeder die zooi gebruiken om allerlei dingen te doen waarvoor gereedschap niet is.

04 sep 2007 11:21
Profiel WWW
Bericht 
ALLERBELANGRIJKSTE: leen mijn gereedschap nooit uit, een keer persset uitgeleend en kwam niet meer werkend terug. Als antwoord krijg je dan.....nou, bij mij deed hij het nog hoor. :evil:

04 sep 2007 13:35
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
De bagger leen ik inderdaad uit, goede spul wordt met mijn leven bewaakt...

04 sep 2007 17:56
Profiel
PorscheForum Rakker
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replica
Delfgauw
Bericht Sonic gereedschap
Ik wl mijzelf eens gaan verwennen met een nieuwe gevulde gereedschapkar en wilde dit merk eens in de groep gooien;

Ik haal regelmatig klusspullen voor de Porsche bij de Breezan, daar vekopen ze gevulde karren van Sonic. Heeft iemand daar ervaren mee? Graag wat tips, de vorige gereedschapset kwam van de Kwantum.. :roll:

Doel is;

1) Alles bij elkaar
2) Niet meer misgrijpen
3) Minder schade maken bij de- en montage
4) Voor de rest van mijn leven een goede set hebben

www.sonicshop.nl

Ik zit te denken een zoiets; (.pdf link, set ART. NR. 732301 met gereedschap in foam systeem)

http://www.sonic-equipment.nl/LinkClick ... 80&mid=389

Missen jullie nog essentiele dingen behalve sleuteltalent..

07 jul 2008 16:32
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
hier facom en gedore

07 jul 2008 16:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht 
Ik heb zelf een poosje geleden een koffer van Kraftwerk gekocht.

http://www.rustbuster.nl/Catalogus/K1047.jpg

Het zal niet het beste van het beste zijn, maar het is gewoon goed spul en het voelt goed aan! Heb het nog niet echt vol belast, alleen nog maar gebruikt voor redelijk normaal werk en ben er nog erg tevreden over.
Mischien heeft iemand anders meer ervaringen met Kraftwerk?

Ze hebben trouwens ook een redelijke kar voor leuk geld!

http://www.rustbuster.nl/Kraftwerk/Kraftwerk_K1099.htm

07 jul 2008 19:52
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Sonic gereedschap
58GT schreef:
Ik haal regelmatig klusspullen voor de Porsche bij de Brezan, daar vekopen ze gevulde karren van Sonic. Heeft iemand daar ervaren mee?

Geen ervaring mee, met Sonic ... wel met de Brezan - verkopen, op bling bling lampjes voor Fast&Furious-Wanabees na, weinig rotzooi, toch :?:

Goed gereedschap is het halve werk .... maar er zijn grenzen :wink:

07 jul 2008 20:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht 
Bij mij in de gereedschapswagen is voornamelijk gedore te vinden, aangevuld met dowidat, hazet en stahlwille. Het enige waar ik nog niet helemaal uit ben is de kwaliteit van de imbus en torx doppen van proxon. Maar deze gebruik ik ook niet om kracht op te zetten. Het liefste had ik natuurlijk ook snap-on gehad , maar ik haal die investering er nooit uit.
Vroeger bij mijn eerste auto gesleutelt met een doppendoos van pisbakkenstaal. Als je dan op een dag 3 doppen kapot draait waadoor je met je handen ergens tegen een bout aanslaat , gooi je die doppen snel bij het oud ijzer en koop je iets van kwaliteit.

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

07 jul 2008 23:11
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
hier Stahlwille, zelfs nog geen rateltje kapot gedraaid

sonic geen ervaring mee...... ik mis in de kar een aantal inbus doppen en er zitten een hoop dingen 'teveel' in die je niet gaat gebruiken, kijk ook uit met de sets met heel veel onderdelen (b.v. bitjes), die raken zoek en voor je het weet maak je er geen gebruik meer van

en helaas 'maar' 10 jaar garantie.......

p.s. de omschakelbare ringratelsleutels zijn ideaal, geen kans op 'vastlopen' in krappe situaties

07 jul 2008 23:54
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht 
Ik klus lekker met de goodies van Teng Tools.
Een aantal motor maatjes hebben de HD trolley gevuld en wel, mijn neeffie zo'n ongelooflijke toren. En die gasten sleutelen er dagelijks mee, en echt niet stuk gaan!
Een gemiddelde ratel draai ik aan gort als ik een draadbout in azobé (en dat is verrekte hard!) palen wil draaien, maar de Teng ratels gaan nog steeds naar wens....
Vooral de Teng ratel ringsleutelset is een aanrader. Super strak en dun uitgevoerd. Een heerlijk setje om tussen de venturies je Jenvey kitje of je Webers vast te zetten! :wink:

08 jul 2008 0:33
Profiel
Bericht 
Deze kist (Sonic Jumbo) heeft onze zoon gekocht voor in zijn bedrijf, heb al een paar keer er met gewerkt en ligt lekker in de hand, plus 10 jaar garantie en dealer bij ons op de hoek. 8)

http://www.protex.nl/N_frame.html?http://www.protex.nl/Sonic_Tools_N_grp_22-1.html

08 jul 2008 13:05
PorscheForum Rakker
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replica
Delfgauw
Bericht 
Ik heb toch een Sonic kar gekocht, wel een minder uitgebreide versie, met Brezan om de hoek en zeer goede relatie heeft dat toch mijn verkeur, als er iets is kan ik altijd bij ze aankloppen en dat is heeeeel belangrijk, bij de Porsche en bij gereedschap. Allemaal bedankt voor de input.

08 jul 2008 22:55
Profiel WWW
Bericht 
Gefeliciteerd met de aankoop, goede keus, al zal er hier door een paar mensen anders over gedacht worden. :wink:

09 jul 2008 8:15
Antwoord op onderwerp   [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2