|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
ontsteking of inspuiting hapert carrera 3.2 1986 88000km
Auteur |
Bericht |
cortenbach
|
ontsteking of inspuiting hapert carrera 3.2 1986 88000km
Goedemiddag,ik ben deze week met de auto in de dolomieten geweest en heb nogal wat stootsgewijze motoruitval gehad net een aan uit knop van de ontsteking.als je dan terug kan schakelen wil hij wel weer lopen als je heel voorzichtig met het gas speelt.Eerste keer na 300km bij konstante snelheid van 160.Tweede keer bij volgas inhalen in tweede versn. Derde keer bij het rijden van haarspeldbochten.Vierde keer stijl bergop uit stilstand.Een keer is hij echt afgeslagen en heb toen lang moeten doorstarten alvorens hij met witte rook uit de uitlaat aansloeg.Het is net of het meestal gebeurd met je gaspendaal iets in te trappen omdat je meer vermogen vraagt.Snelweg 160-200kmh 800km naar huis geen-prob.DME relais gewisseld benzinepompdruk ok ohmse waarden van bdp sensors ok.Graag uw reactie.
|
01 sep 2007 14:23 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
welkom hier overigens
_________________________________________ Got coffee?
|
01 sep 2007 14:25 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Welkom op het PF. Heb je er alleen last van als je motor goed op temperatuur is of komt het ook bij koude motor voor?
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
01 sep 2007 14:30 |
|
|
mayonaise
|
mogelijks de luchtweger
es kijken of de meterplaat nog zonder haperen beweegt, moet je wel de luchtfilter behuizing voor (deels) demonteren , en met vinger voelen
|
01 sep 2007 14:56 |
|
|
cortenbach
|
Hoi hij heeft het ook vrij vlug gedaan een keer na ongeveer 20km.
|
01 sep 2007 14:57 |
|
|
mayonaise
|
kzou eerst de luchtweger es aanvoelen
als die plaat hapert,
krijgt de dme bij het veranderen van toeren, signaal van de gasklep dat ie gans open staat
maar de luchtweger die hapert, geeft een lagere waarde, dan er werkelijk naar de motor gaat en dan moet de DME het maar uitzoeken , injecteert ie minder dan ie moet, dan loopt het even heel arm
en als de klep dan alsnog losschiet, denkt ie dat er geaccelereerd word, terwijl dat net niet het geval is, en dan overreageerd ie met teveel peut
wat die rook kan zijn ( ik vermoed eerder grijs dan wit, grijs is benzine, wit is water, en dat heb jij niet in je motor, behalve condens, maar dat heb je maar als ie ietsje langer stil stond )
iets in die aard
|
01 sep 2007 15:08 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Welkom hier en anderen waren me net voor met waardevolle tips.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
02 sep 2007 9:44 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Geen idee wat de veroorzaker van het probleem is. Wel welkom hier en gefeliciteerd met een 3.2 met die mooie lage km-stand.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
02 sep 2007 11:10 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/Belgiƫ
|
Ook van deze kant welkom geheten
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
02 sep 2007 20:06 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|