Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 20:25

Antwoord op onderwerp  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Autorijden wéér duurder!!!, Kabinet pakt ons aan. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Devils son schreef:
Er is maar één manier om te lachen om deze regeling en dat is de bekende 15 jaar oude Porsche onder de reet. Maar goed, de vraag is hoe lang die lol blijft...

eens... alhoewel ik betwijfel of de kosten van tegengaande regelgeving opwegen tegen de baten; hoeveel ondernemers zijn er ueberhaupt zo gek om in een oude auto te gaan rondrijden

maar hoe lang kunnen ze het nog in de lucht houden dat als ik mijn BV in bijvoorbeeld Luxemburg vestig ik niet met een Luxemburgs kenteken rond mag rijden of niet gewoon in Luxemburg een auto mag leasen?

mijn gevoel is dat dit de laatste stuiptrekkingen zijn

01 sep 2007 14:01
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Devils son schreef:
...

Er is maar één manier om te lachen om deze regeling en dat is de bekende 15 jaar oude Porsche onder de reet. Maar goed, de vraag is hoe lang die lol blijft...

Heee Deviltje

Kan me jouw frustratie heeeeeelllll goed voorstellen.
Geloof me dat zolang politici leeghoofden zijn het alleen maar erger en gekker zal worden. Het zijn allemaal bezuinigingsmaatregelen die destrateus werken op de economische groei. Helaas zijn politici te achterlijk om dat te begrijpen en vooral die idioten op het Ministerie van Financien waaronder ook de gehate Belastinggestapo zetelt en dus zullen er steeds gekkere maatregelen komen die hardwerkende ondernemers en vrijgevestigde professionals nog meer zal treffen... :evil:

Het is niet leuk meer om te werken!

Geen idee om ook te emigreren????

Lees dit maar eens even..

Citaat:

Kabinet pakt rijkaards aan

AMSTERDAM - De accijns op een flesje bier gaat volgend jaar met 2 cent omhoog en een pakje sigaretten wordt 25 tot 30 cent duurder. Dat staat in de begroting voor volgend jaar, die op Prinsjesdag wordt gepresenteerd.
Ook gaat het kabinet eigenaren van dure huizen (een miljoen euro of meer) extra belasten. Het eigenwoningforfait gaat fors omhoog, waardoor ze jaarlijks tienduizenden euro's extra kwijt kunnen zijn. Een andere maatregel die de topinkomens raakt is beperking van de aftrekbaarheid van pensioenpremies vanaf een inkomen van 180.000.

Gisteren lekte al uit dat alles duurder wordt, omdat het algemene btw-tarief omhooggaat van 19 naar 20 procent en de bijtelling voor leaserijders stijgt van 22 naar 25 procent. Ook wordt een liter benzine één eurocent duurder.

Tegenover deze lastenverzwaringen staan evenveel lastenverlichtingen, waarvan het afschaffen van de ww-premie voor werknemers in 2009 de grootste is. Dat scheelt maandelijks al gauw 50 euro in de portemonnee.

Laatst bijgewerkt door ECT op 01 sep 2007 14:26, in totaal 2 keer bewerkt.

01 sep 2007 14:15
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Marco schreef:
maar hoe lang kunnen ze het nog in de lucht houden dat als ik mijn BV in bijvoorbeeld Luxemburg vestig ik niet met een Luxemburgs kenteken rond mag rijden of niet gewoon in Luxemburg een auto mag leasen?

Volgens mij kan dat al ... evt. verhuis je prive' ook even naar L'bourg - je haalt op dat moment tenslotte je inkomen ook daar vandaan :idea:

Dat je nog 'n woning in Nederland hebt moet er volgens mij niet toe doen :wink:

(inkomsten)belasting technisch is 1 januari de beste datum 8)

01 sep 2007 14:17
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
@ devils son
je berekening begrijp ik in het geheel niet, maar houdt je wel rekening met het feit dat als je dat ding prive hebt je 2000 euro moet onttrekken om een factuur van 1000 euro aan de garage te voldoen
en als je hem zakelijk hebt die zelfde factuur van 1000 euro je prive 500 kost/scheelt?

01 sep 2007 14:20
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Olaf schreef:
Dat je nog 'n woning in Nederland hebt moet er volgens mij niet toe doen :wink:

wat dan dus een 2e huis is en derhalve fiscaal niet meer aftrekbaar is, waardoor je het enige voordeel van het Nederlandse belastingstelsel ook al niet meer kan benutten :?

01 sep 2007 14:22
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Heeft niks met 'n 2de huis te maken :arrow: geen inkomen in NL is geen aftrek in NL :wink:

Hypotheek aftrek in NL staat IMO toch al op losse schroeven --- voor DAT voordeel ben ik niet blijven zitten :wink:

01 sep 2007 14:39
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
maar het is zo'n eind rijden iedere dag naar de zaak :wink:

01 sep 2007 14:45
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Oppassen met dit "truukje".
Hier in België hebben ze de meeste deuren al gesloten en het aantal Belgen die met een Luxemburgse plaat rijden zijn zeldzaam geworden.

Laatste update 22/10/2013

01 sep 2007 14:47
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Ze hebben in L'bourg vast wel leuke kantoren & woningen in een ....

... die verrekt lange vakantie's die je dan in NL moet houden, daar zou ik mij zorgen over maken :wink:

Enne ... met de auto naar m'n werk :?: dat doe ik al jaren niet meer 8)

Afbeelding

.... nergens geen last van 'n 80 Km zone of file 8)

01 sep 2007 14:58
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Marco schreef:
@ devils son
je berekening begrijp ik in het geheel niet, maar houdt je wel rekening met het feit dat als je dat ding prive hebt je 2000 euro moet onttrekken om een factuur van 1000 euro aan de garage te voldoen
en als je hem zakelijk hebt die zelfde factuur van 1000 euro je prive 500 kost/scheelt?

Als jij die benadering wil zien, geen probleem.

Stel even: Auto kost 10.000 per jaar. Bijtelling is 9.000 per jaar. Aantal zakelijke kilometers bedraagt 40.000 (* 19 ct/km = 7.600 euro).

Auto in BV: 10.000 aan kosten ten laste van het resultaat. Over bijtelling betaal je 9.000 * (stel) 42% = 3.780.

Nu auto in privé: 10.000 - 7.600 = 2.400 niet ten laste van resultaat. Ik hou dus 2.400 euro over. Extra winstuitkering a 2.400 euro is netto (* 55,875%) 1.341. Ik draag nu zelf 2.400 - 1.341 = 1.059.

01 sep 2007 16:21
Profiel
Bericht 
je vergeet bijvoorbeeld de afschrijving die ten laste van de bedrijfswinst komt en de zakelijk af te trekken omzetbelasting

01 sep 2007 16:25
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ECT schreef:

Geen idee om ook te emigreren????

Voor ons vooralsnog niet zo handig.

Op zich is de belastingdruk in NL niet idioot, maar sommige zaken zijn dat wel. En zeker de auto is daar een onderdeel van. Wat mij in dezen enorm steekt is dat de mensen die het geld verdienen weer een draai om de oren krijgen ten gunste van de mensen die de hand ophouden (op z'n toogs, maar het geeft aan waar het probleem ligt).

Vwb de bijtelling vind ik het erg bijzonder dat de aftrekbaarheid van de auto van de zaak via een netto benadering bij iemand die veel rijdt uitkomt op een vrijwel volledige tot zelfs volledige aftrekbeperking. Het is alsof politici niet snappen dat een auto zakelijk vaak onmisbaar is. En het alternatief (weinig rijden om bijtelling te ontlopen) is zo'n gedoe dat ondernemers wel wat beters te doen hebben. Als je maar zo'n 3.500 kilometer privé rijdt, dan is een nettobijtelling van tegen de 4.500 euro belachelijk. Dat is 1,29 euro per kilometer. Voor een auto die ong. 23 ct. per kilometer kost. Dat is eenvoudigweg 5,6x zoveel! Waarom?

Voor 1,29 euro per kilometer kun je een verdomd fijne auto rijden. Maar feitelijk krijg je bij de staat daar een BMW 120d voor. Dat is afzetterij.

01 sep 2007 16:30
Profiel
Bericht 
Devils son schreef:
Wat mij in dezen enorm steekt is dat de mensen die het geld verdienen weer een draai om de oren krijgen ten gunste van de mensen die de hand ophouden (op z'n toogs, maar het geeft aan waar het probleem ligt).

kern van de zaak, helemaal met je eens

01 sep 2007 16:32
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Marco schreef:
je vergeet bijvoorbeeld de afschrijving die ten laste van de bedrijfswinst komt en de zakelijk af te trekken omzetbelasting

Ik weet toch heel zeker dat ik met afschrijving bedoelde afschrijving die ten laste van de bedrijfswinst komt. Ja, je kan wat sneller afschrijven, maar dat is uitstel van executie en dat moet je dan in renten zoeken. Daar heb ik idd geen rekening mee gehouden, maar daar zal de berekening niet enorm van kantelen.

Omzetbelasting is natuurlijk geen enkel probleem. Voor de BTW is de auto zakelijk aan te merken en dus is de BTW gelijkelijk te verrekenen.

01 sep 2007 16:33
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Ja forumleden we kunnen wel rekenen hé :wink:
Toen ik pas getrouwd was was de hypotheek de hoogste maandlast :shock:
Nu jaaaaaren later kost het huis niet veel meer, maar de bijtelling is hoger dan ik ooit aan mijn huis heb betaald :evil:
Moet wel toegeven dat je voor dat bedrag hem nooit privé kan rijden en dat ik enorm geniet van dit luxe vervoermiddel :lol:

02 sep 2007 16:14
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Ik baal er wel onwijs van. Kan best veel hebben en vaak haal ik mijn schouders op van toe maar, maar ik vind dit wel weer zo makkelijk. We hebben geld nodig, waar vinden we het het snelste? Benzine accijnsen die al bijna de hoogste van heel EU zijn maar weer eens extra omhoog en de bijtelling van 22% naar 25%, based on what!?! Belasting over BPM en BTW, belachelijk. En vervolgens een hopeloos verouderd wegennet waar geen stuiver aan uitgegeven wordt zodat iedereen lekker die duur getankte brandstof in de file zo oneconomisch mogelijk kan verbranden... :roll:

Wouter Bos, met zijn lange grijpgrage vingers, triest wordt ik ervan. Straks zul je zien dat het weer geen donder extra oplevert, die 25% bijtelling. Hebben ze eerder toen geprobeerd naar 25%, maar met kilometer schalen .Toen gingen er ineens heel veel mensen de kilometers bijhouden. Leverde het geen moer op, dus maar terug gedraaid onder het smoesje van teveel admin. en de 22% ingevoerd. Ik overweeg ook sterk om een grotere tweede prive auto te kopen en daar de prive km-tjes mee te gaan rijden. Dit is toch wel weer een druppel. Als meer mensen dit doen zit Woutertje straks weer sip te kijken dat zijn hebberigheid niet het gewenste effect heeft gehad.

02 sep 2007 21:56
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
het ergste vind ik dat ze dat geld waarschijnlijk gaan aanwenden om - waarschijnlijk tevergeefs - de achterstands wijken proberen leefbaarder en woonbaarder te maken. wijken die zo geworden zijn door wanbeleid van voorgangers... :shock: :roll:

02 sep 2007 22:03
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Ik zeur ook niet vaak.
Maar, er moet eens wat BELEID-OP-LANGE-TERMIJN gemaakt worden! Tav verkeer/files. energie. integratie. milieu. gezondheidszorg. En met name onderwijs.

Het is genant zoals Den Haag in gebreke blijft.
Persoonlijk denk ik dat het allemaal angst is, nog steeds voortkomend uit de Fortuyn-revolutie. We hebben een staatsman nodig, geen J-P.B.

02 sep 2007 22:30
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ik zie hem niet op dit moment. nergens in de politiek. slap zootje.

02 sep 2007 22:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
ik verwijs nog maar weer een keer naar mijn schrijfsel op p 3 :lol:

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

02 sep 2007 23:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Nissan 350Z
Bericht 
Vraag me echt af wat die lui in Den Haag doen de hele dag??????

Elke keer als er geld nodig is komen ze met hetzelfde verhaal: leaseauto's aanpakken, accijns omhoog, btw omhoog...tja... :roll: dat kan IK nog wel verzinnen!

03 sep 2007 8:18
Profiel
Bericht 
wolf schreef:
Maar, er moet eens wat BELEID-OP-LANGE-TERMIJN gemaakt worden!

Wat dat betreft is de politiek net als een trainer bij een voetbalclub: voor het land (club) is het beter om goed beleid op de lange termijn te hebben, maar om je baantje te behouden moet je resultaten in de bekende 4 jaren (dit seizoen) behalen...

03 sep 2007 9:08
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Nog een voorbeeld,
Mijn dochter werkt bij de overheid en heeft veel te maken met ontspoorde jongeren :oops:
Werkt in de regio Amsterdam en komt regelmatig daar bij de rechtbank, maar gaat ook het land in bij diverse instellingen en tehuizen.
Door mijn "auto afwijking" bezit zij een redelijke veilige auto en wanneer zij verder weggaat krijgt ze de BMW mee :shock:
Als je toch ziet hoe moeilijk daar gedaan wordt i.v.m. de km vergoeding :oops: , dat wil je niet weten :evil:
Ook de parkeergelden worden niet betaald :evil:
Wanneer zij ergens heen wil mag ze met de bus, trein en tram en alles wordt betaald :wink:
Dat zij er dan min. 2 x zo lang over doet maakt niets uit, maar een Tomtom krijgt ze niet en een echt min. km vergoeding :cry:
Vorige week ging zij naar Friesland en was begin middag weer terug :!: , probeer dat eens met het openbaar vervoer :roll:

03 sep 2007 9:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Nissan 350Z
Bericht 
molen934 schreef:
Mijn dochter werkt bij de overheid en heeft veel te maken met ontspoorde jongeren :oops:

Nou, wel vervelend hoor als je dochter die richting uitgaat :roll: luistert ze niet naar je :wink: :twisted:

03 sep 2007 12:32
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Ik word zo p.slink van dit beleid. In plaats van de belastingen te verhogen kunnen ze beter eens de kosten drukken. En al dat geld naar zgn. 'zielige' mensen schuiven helpt gewoon niet. Een paar jaar geleden hebben ze in 020 400(!) mio euri in de 50.000 werkelozen geinvesteerd met als resultaat dat er bij 7% positieve effecten waren. Niet dat ze aan het werk gingen ofzo.

Deze maatregelen leveren alleen maar hogere inkomsten op ten koste van mensen die toch wel betalen. En die straks voor een groot deel weer lekker links stemmen. Emigratie wordt voor mij een steeds reeelere optie. Helaas.

03 sep 2007 12:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 127 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende