Auteur |
Bericht |
MarcDiks
IJsselstein
|
Informatiegids voor Porsche Rijders
Ik ben op dit moment druk bezig een gratis informatie gids te schrijven voor Porsche rijders.
Hierin worden belangrijke zaken besproken die je als Porsche rijder kan tegenkomen. Zoals:
-alarmsystem
-waar kan ik onderdelen krijgen
-dealers
etc etc
Graag hoor ik wat jullie graag beantwoord willen zien in zo'n gids.
|
03 sep 2007 17:06 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Een goed initiatief.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
03 sep 2007 17:10 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Das een leuk initiatief zeg! Misschien goede onderhouds- en aankoopadressen per regio/provincie en natuurlijk lekkere eettentjes
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
03 sep 2007 19:24 |
|
|
horn
PF #57
|
wat is welke klasse en hoe kan je een alarm qua klasse upgraden? wie moet dat doen en hoe zit het met de scm certificatie? en bij een buitenlandse import?
Art 275, uitbetaling naar taxatiewaarde of dagwaarde?
buyers guides?
etc.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 sep 2007 19:30 |
|
|
JeroenSC
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2CAmersfoort
|
Leuk idee zeg. Zou je moeten toesturen naar al je verzekerden
JeroenSC -die-al-jaren-bij-diks-verzekerd-is.
|
03 sep 2007 20:06 |
|
|
Mick
|
Welke klasse en hoe upgraden: http://www.scm.nl/consument/beveiliging/p_algemeen.htm
Overige info over inbouw en certificatie: www.scm.nl
Verwijzing naar de SCM-website in de gids opnemen lijkt me ook slimmer dan de informatie zelf er in op te nemen.
Art.275 . Zeker ook taxatiewaarde of dagwaarde in guldens?
_________________________________________ Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!
|
03 sep 2007 20:14 |
|
|
cabrio wim
|
Sorry, maar denk als eerdere projecten/voorstellen hier.......begin gemaakt maar het einde de horizon... en die is oneindig
|
03 sep 2007 20:26 |
|
|
horn
PF #57
|
beste mick. ik kan zo snel erg weinig bedenken dat niet via google te vinden is. wat dat betreft, zou ik dan maar geen gidsje uitbrengen. als ik hier alle topics met vragen zou moeten vegen als het antwoord op internet te vinden is, zou het net zo rustig worden als op het prikbord.
ik denk dat het meer gaat om verzamelen van nuttige info. in één boekje.
oja, artikel 275 is tot 31 december 2005 actueel geweest. ruim in het euro tijdperk dus. Maar je hebt gelijk, het is nu artikel 7: 960 BW.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 sep 2007 20:26 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Mischien wel nuttig om te vermelden dat een 924 OOK gewaardeerd word door porsche liefhebbers/rijders . Al geld dat lang niet voor alle rijders. Maar wel voor de liefhebbers.
Las laatst een verhaal dat zelfs de 996 rijders met een naar de boxster zouden kijken , oh ik mag niet vloeken , dus schrijf ik "ik vind dit onterecht".
@ horn Lees het prikbord wel , maar komt wel eens vijandig/onwetend op mij over. Dit uiteraard gecombineerd met antwoorden van jou , of mensen met wel die passie.
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
03 sep 2007 20:41 |
|
|
horn
PF #57
|
924 is toch een Audi?
Prikbord is weinig meer waard. Veel eikels die loze kreten achterlaten. Helaas.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 sep 2007 20:51 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Zolang je HET embleem voorop de auto ziet is het een porsche.
Maar das mijn mening als liefhebber.
Prikbord zoals ik zei met uitzonderingen zoals horn .
Ik blijf erbij dat 996 rijders op dit forum met een naar een boxster/986/987 kijken.
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
03 sep 2007 21:28 |
|
|
Mick
|
Niet altijd via Google hoor. Deze keer rechtstreeks naar de bron waarvan je iets wilt weten.
Overigens lijkt het me zoals gezegd altijd slimmer om een naslagwerk te maken met verwijzingen naar de plek waar actuele informatie te vinden is. Informatie veroudert en dergelijke naslagwerkjes hebben de neiging een eigen leven te gaan leiden, maar krijgen zelden of nooit meer een update.
Uiteraard verdween art.275 lang na de gulden, maar ik nam aan dat je me wel begreep. En terecht blijkbaar.
Wat het initiatief van Diks verzekeringen direct met Porsche te maken heeft ontgaat me trouwens. Volgens mij is het informatie voor bezitters van auto's in de hogere prijsklasse in het algemeen, met als gemeenschappelijke factor dat het over verzekeringen gaat. Een advertorial dus
Op zich niet erg hoor, maar ben daar dan gewoon duidelijk in.
_________________________________________ Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!
|
03 sep 2007 22:52 |
|
|
horn
PF #57
|
[shameless plug on] diks heeft een speciale porsche verzekering en claimt zich te specialiseren op porsche. vandaar denk ik.
http://porsche.diks.nl/ [shameless plug off]
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 sep 2007 23:22 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Informatiegids voor Porsche Rijders
- wat beter is: waterkoker of luchtbakker?
- wat beter is 2S of 4S?
- wat beter is: tiptronic of handgeschakeld?
- waarom er zoveel GT3s rondrijden?
- of je nou met lagere of hogere druk op het circuit moet?
zonder gekheid; goed initiatief, maar moeilijk waarschijnlijk om het voor iedereen informatief te houden zonder alle open deuren (weer) te behandelen.
Mijn persoonlijke toevoeging: velgentypes en (mogelijke) ET waarden per model.
|
04 sep 2007 0:09 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Patrick, nuttige vragen inderdaad die 5 die jij stelt.
Jammer dat er over dat soort zaken nooit op het forum ge.... wordt.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
04 sep 2007 0:15 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Zullen we er een topic aan wagen?
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
04 sep 2007 6:59 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Ik vind ook dat de 924 erin opgenomen moet worden.
het is net zo zeer een Porsche. (EN DAT ZEG IK NIET ALLEEN OM DAT IK ER OOK EEN RIJDT, MAAR GEWOON UIT PRINCIPE)
Cayenne is ook half VW, ik neem aan dat die ook gewoon wordt opgenomen?
In feite was de 911 doodgebloed zonder de komst van de 924. (Die samen met de 944 toch voor hoge verkoopcijfers hebben gezorgd)
L..
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
Laatst bijgewerkt door leander op 04 sep 2007 14:13, in totaal 2 keer bewerkt.
|
04 sep 2007 14:12 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Maar in ieder geval een goed initiatief
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
04 sep 2007 14:13 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Vind dat de 924/Audi-modellen net als de Cayenne-modellen er niet in horen...kom op zeg...dan de RS-2 van Audi ook zeker , net als de Seat Ibiza en de Porsche koffiezetapparaten...
Leuk initiatief hoor...maar ik wens je sterkte met de selectie ; een volledige lijst maken of geen lijst maken...zal nogal eens discussie opleveren...
Een "droog" overzicht staat al dagelijks op ons aller prikbord...
|
05 sep 2007 11:01 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Je vergeet de Lada Samara Five Speed Jurgen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
05 sep 2007 11:22 |
|
|