Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:35



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Helicoils 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.7 '74 und Boxster 2.5 '97
Alken - Limburg
Bericht Helicoils
Vraagje over helicoils, als ik deze plaats, mag je dan de originele tapeinden hergebruiken of moet je nieuwe plaatsen? Als de draad nog goed is natuurlijk :wink:


04 sep 2007 17:46
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Is het niet verstandiger om de tap (draad) einden te vervangen :?: - deze zijn aan 'stress' onderhevig geweest :idea:


04 sep 2007 17:50
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Ik zou ze zeker vervangen. :idea:


04 sep 2007 17:54
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Tuurlijk de draadeinden vervangen. Zoals Olaf al schrijft hebben die het aardig te verduren gehad en uiteindelijk zijn het de kosten nu ook weer niet om er nieuwe in te zetten.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


04 sep 2007 22:43
Profiel WWW
Bericht 
over welke tapeinden spreken we eigenlijk??

die van de bak? die voor de cyllinders/koppen??

als het echt goed moet, zou ik geen helicoils monteren, maar timeserts, die zijn mechanisch veel steviger, zeker in een magnesium blok

nu , ivm de tapeinden
als je over die van de koppen/cyllinders spreekt, vervangen, dilivars , die hebben dan ook meteen een betere hitte expansie die gelijk is aan het alu van de cyllinders, zodat ze minder op spanning komen te staan
wel niet goedkoop

voor bv de tapeinden van de versnellings bak of de motor mount
als de draad goed is, zou ik ze hermonteren, met timeserts zullen ze wel blijven ziteen...


04 sep 2007 23:53
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
mayonaise schreef:
als het echt goed moet, zou ik geen helicoils monteren, maar timeserts, die zijn mechanisch veel steviger, zeker in een magnesium blok



Zijn timeserts hetzelfde als casesavers?
Dus gewoon draadbusjes met binnen en buiten metrische draad?
Of is dit nog een andere oplossing?


05 sep 2007 0:17
Profiel
Bericht 
Ome Sander schreef:
Zijn timeserts hetzelfde als casesavers?
Dus gewoon draadbusjes met binnen en buiten metrische draad?
Of is dit nog een andere oplossing?


gelijkaardig, maar niet gelijk
kheb geen ervaring met casesavers, schijnt iets andere buitendraad te zijn of zo, sommigen zeggen dat ze nog iets beter zijn qua materiaal
maar allebei stukken beter dan helicoils


05 sep 2007 0:43
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.7 '74 und Boxster 2.5 '97
Alken - Limburg
Bericht 
Het betreft de cilindertapeinden, ik ga ze vervangen door 993, dit zou goed moeten zijn volgens Peter. Toch eens bevragen over die casesavers en helicoils, ken zelf het verschil niet, misschien heb jij wat uitleg en evt foto's over de verschillen?

:wink:


05 sep 2007 14:44
Profiel
Bericht 
helicoils zijn een soort draad

Afbeelding

timeserts en ook casesavers, zijn inserts, busjes , die (de uitgeboorde) defecte gaten worden gezet

Afbeelding

de helicoils zijn bijlange zo sterk niet als de inserts


05 sep 2007 16:58
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Ok, duidelijk antwoord. Ik maak zelf weleens gebruik van case-savers in kevermotoren, die hebben dan aan de buitenzijde M12 metrisch fijne draad, en binnenin M8 draad.
Helicoils ben ik ook niet zo'n fan van. Had er pas weer 1 om een bougie hangen, toen ik deze ging verwisselen... :cry:


05 sep 2007 17:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.