Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 21:04

Antwoord op onderwerp  [ 259 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Ik word een beetje moe van die Verstappen.. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
gantor schreef:
Verstappen heeft wel iets laten zien en ook zijn manager heeft contacten gelgd met de goede teams, maar deze 2 voorwaarden mochten niet voldoende blijken.

Ik zeg niet dat hij niets heeft laten zien. Je komt niet in de F1 als je niet een potje kan sturen. Maar de suggestie die vele fans doen dat Jos makkelijk een wereldkampioenschap had kunnen winnen als er maar meer sponsors waren geweest vind ik bespottelijk.

Hij was goed genoeg om mee te draaien in de F1. Maar daar lag zijn grens. Met een betere manager had hij m.i. meer bij teams gereden die materiaal leveren waarmee je vooraan kan rijden.

Hoe dan ook: Jos heeft een seizoen de beste auto ter beschikking gehad en heeft daarmee niet laten zien dat hij een absolute topper is. Anders had sponsorgeld ook niets meer uitgemaakt. Iedereen wil een winnaar in zijn team. Vooraan rijden is nl. een garantie voor sponsorcontracten.

23 feb 2007 17:01
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Jos Verstappen was een groot talent in diverse raceklassen.
Hij viel op bij de teambasen van de Formule 1.
Bij Benneton heeft ie het niet waargemaakt, terwijl zijn manager bleef roepen dat ie de kwaliteiten had om wereldkampioen te worden.
Zelfs verstappen begon er in te geloven.
De rest van de wereld wist allang dat het niet zo was.
Ondanks dat heb ik met veel plezier gekeken naar een nederlander in de Formule 1 die toch diverse malen heeft laten zien dat ie zeker goed mee kon komen maar niet tot de absolute top behoorde. ( behoorde... verleden tijd dus).

23 feb 2007 17:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Tuurlijk kan Jos best een potje rijden, daar bestaat weinig twijfel over. Hij blijft in mijn ogen wel het voorbeeld van 'net niet'. Kans gehad bij Benneton, niet gepakt.

Verder heeft hij bewezen dat hij niet over andere (lees commerciele/communicatieve) eigenschappen beschikt die nodig zijn in de autosportwereld. Dit had niet zo'n probleem hoeven zijn als hij een goede manager aan z'n zijde gehad zou hebben.. het heeft niet zo mogen zijn.

Laten we niet te lang treuren om het verlies van Jos maar juist blij zijn met een brede talentvolle nieuwe generatie (albers, bleekemolen, doornbos, vd garde, tung) die het hopelijk wel gaan redden richting de top

23 feb 2007 17:18
Profiel
PorscheForum Rakker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
gantor schreef:
Tuurlijk onze Thierry, maar dat is al historie...

Wat verder in de F1 historie: Ickx en Frére. Anderen buiten de F1: Duez, Van De Poele, Snijers, Goossens, Loix, Duval, ...

24 feb 2007 17:16
Profiel Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Vandaag in de krant van wakker Nederland

Afbeelding

Marco Borsato treedt ook niet voor niets op

AMSTERDAM, donderdag
Nog in een van mijn eerdere columns liet ik weten dat ik dit seizoen in de champcarserie ga uitkomen en dat de onderhandelingen met diverse teams er goed uitzagen. Maar vorige week viel alles in duigen en heb ik bekendgemaakt dat de champcarserie het zonder mij zal moeten stellen.

Hoe zat dat nu? Ik zal het proberen uit te leggen.

Om te kunnen racen heb je uiteraard een team nodig waarmee je een deal moet maken. Van de teams waarmee wij in onderhandeling waren, moesten wij geld meenemen – en met wij bedoel ik ook mijn manager Huub Rothengatter . Nu is dat geen ongewoon verschijnsel in de autosport, maar ik ben professional en als ik ga racen wil ik daar ook voor betaald worden.

Nu hoor ik al weer mensen roepen dat het bij mij alleen maar om geld zou gaan, maar dat is een groot misverstand. Ten eerste zou ik veel en veel minder gaan verdienen dan vorig seizoen in de A1GP, omdat ik echt veel water bij de wijn heb gedaan. Ik ben echter professional. Als Marco Borsato in een uitverkocht Ahoy optreedt, gaat hij ook niet zeggen: laat mijn gage maar zitten. Ik weet ook zeker dat het circuit van Assen goede zaken had gedaan als ik daar aan de start had gestaan. Ik heb dat vorig jaar aan de A1GP-race op Zandvoort gezien. Ik wilde evenwel gewoon weer racen, omdat het racen in mijn bloed zit. Het is alsof er meer benzine dan bloed door mijn aderen stroomt. Voor mij was het dan ook een heel moeilijke beslissing om een punt achter het champcaravontuur te zetten. Ik ben ervan overtuigd dat ik belangrijk voor de champcarserie had kunnen zijn. Al drie keer echter had ik een ultimatum gestuurd aan de teams waarmee we spraken, onder andere met Forsythe. We kregen maar steeds geen antwoord. Toen was voor mij de maat vol. Binnenkort is er in Laguna Seca de laatste mogelijkheid om te testen. Ik had geen zin om dan nog op het laatste moment in het vliegtuig te stappen. Ik wil topprestaties neerzetten en niet zoals in de laatste jaren van mijn formule 1-tijd ergernis meemaken.

Ik vind het jammer voor de fans en hoop dat zij mijn beslissing zullen begrijpen. Kritiek zal ik altijd wel krijgen, want op verschillende websites heb ik wel al wat negatieve geluiden vernomen. Kritiek is prima maar dan moeten zij wel weten hoe het autosportwereldje en ik in elkaar zitten.

Afgelopen weekend heb ik nog even naar de A1-race in Durban kunnen kijken, want aan die race bewaar ik goede herinneringen door er te winnen. Ik zag nog net hoe het mis ging bij de pitstop van Team Nederland. Dat had nooit mogen gebeuren. Die lollypopman had Jeroen Bleekemolen nooit mogen laten gaan toen die Australische rijder er aan kwam. Jeroen kon aan die botsing niets doen. Heel jammer, want hij reed verder heel sterk.

Ook de testtijden van de formule 1-teams hou ik nauwlettend in de gaten. Ik denk dat het seizoen spannender dan ooit gaat worden. Hoewel je niet weet welke teams met lege of volle tanks rijden met testen, ziet het er wel naar uit dat Ferrari, BMW, Renault en McLaren heel dicht bij elkaar zitten. Testen zegt natuurlijk niet alles. Dat zag je vorig jaar aan Honda dat snel met testen was maar pas laat in het seizoen op stoom kwam.

In elk geval hebben zij van zich doen spreken met de launch van hun nieuwe wagen die geheel beschilderd was in de kleuren van de wereldkaart. Ze wilden daarmee aandacht vragen voor de milieuproblematiek en opwarming van de aarde. Maar ik ben dan een beetje sceptisch. Volgens mij hebben zij hierdoor extra publiciteit willen creëren. Formule 1 en milieu lijken me toch moeilijk met elkaar te rijmen. Belangrijk is wel dat we er met zijn allen over nadenken. Dat doe ik thuis ook door geen licht te laten branden als het niet nodig is en de kachel laag te zetten als we weg gaan. Maar de kinderen op de fiets naar school laten gaan, kan ik niet. Dan neem je toch weer de auto. Wat is wijsheid. Het is een moeilijk thema.

02 maart 2007 1:25
Profiel WWW
Bericht 
Jammer toch, hij heeft ooit leuke dingen laten zien.
Commercieel gezien is ie zo slim als een dronken aardbei.
Eerst jezelf bewijzen en dan komt het vanzelf naar je toe.
Of is ie zo'n realist dat hij weet dat ie het niet gaat redden, dus probeerd zich van te voren financieel in te dekken.

02 maart 2007 1:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
us Joske, leuke rijder maar teveel energie om de centen gestopt en te weinig in zijn rijkwaliteiten (die hij wel degelijk had).
nu kan hij eindelijk zijn grindbak gaan aanharken................ :!: :wink:

02 maart 2007 16:44
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
Rob Herfst schreef:
heb ik bekendgemaakt dat de champcarserie het zonder mij zal moeten stellen

ja... daar zullen ze echt wakker van liggen...
Jos who?
hoezo grootheidswaanzin :roll:

02 maart 2007 20:54
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat ik belangrijk voor de champcarserie had kunnen zijn. Al drie keer echter had ik een ultimatum gestuurd aan de teams waarmee we spraken, onder andere met Forsythe. We kregen maar steeds geen antwoord.

dan denken de teameigenaars daar wellicht anders over :cheesy:

Citaat:
Ik vind het jammer voor de fans

Die vinden het ook alledrie jammer voor jou, Jos! :wink:

Wat een gel*l zeg. Huilebalk.

02 maart 2007 21:21
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Verstappen en Perridon opnieuw op voet van oorlog
04 september 2007

Jos Verstappen kan opnieuw een Champ Car-avontuur uit zijn hoofd zetten. Nadat eerder bekend werd dat Trust-voorman Michel Perridon interesse had in de overname van een Champ Car-team, zijn coureur en sponsor nu opnieuw uit elkaar. Perridon gaf te kennen geen prijs te stellen op de diensten van de Limburger, waarna Verstappen in woede ontstak.

Volgens Verstappen heeft Perridon hem blij gemaakt met een dode mus. "Michel had me nodig, met mijn ervaring moest ik de zaken in de Champ Cars goed gaan opzetten. Het klonk allemaal heel positief, uit alles bleek dat hij succes wilde hebben in de Champ Cars. Trust wil de Amerikaanse markt vervoveren en niet achteraan rijden. Perridon had ook Huub (Rothengatter, red.) nodig voor de zakelijke aspecten. Het kon iets heel moois worden, daar in Amerika. En ineens hoor ik dat hij GP2 wil gaan rijden in het voorprogramma van de Formule 1", zei Verstappen tegenover het AD..

Volgens Perridon heeft hij de boot afgehouden, omdat de zakenman weinig vertrouwen heeft in de conditie van Verstappen. "Jos verdient een mooi afscheid, hij is een raceheld. Maar ik moet ook zeggen dat ik twijfels heb over de fysieke gesteldheid van Jos. Ik begrijp dat hij erg veel last van zijn nek heeft, daar eigenlijk ook aan geholpen moet worden. Zelfs Huub Rothengatter heeft tegen mij gezegd te twijfelen of Jos daardoor wel op zijn oude niveau kan terugkeren. Zulke risico's wil ik niet nemen."

Het is niet de eerste keer dat Verstappen en Perridon elkaar in de haren vliegen. Toen Verstappen uit de Formule 1 stapte, ging het ook al eens mis. Trust had een exclusief contract getekend met Jos Verstappen waarin stond dat Trust alleen in de Formule 1 als sponsor actief mocht zijn samen met Verstappen. Toen Trust Christijan Albers wilde gaan sponsoren ging het mis. Verstappen's management gaf geen toestemming en hield Perridon, directeur-eigenaar van Trust, aan zijn contract. De kwestie is na een aantal jaar opgelost, maar een nieuwe samenwerking lijkt nu verder weg dan ooit.

04 sep 2007 21:34
Profiel WWW
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
volgens mij heeftie zich verstapt :shock: die ouwe nicht :wink:

grtjs :D mikey

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

04 sep 2007 21:40
Profiel WWW Facebook 
vianen
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Verstappen en Perridon opnieuw op voet van oorlog
04 september 2007

Zelfs Huub Rothengatter heeft tegen mij gezegd te twijfelen of Jos daardoor wel op zijn oude niveau kan terugkeren.
Welk niveau is dat dan eigenlijk :roll: :lol: :wink:

04 sep 2007 23:59
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
hebben ze bij de champcars ook grindbakken dan? :wink:

05 sep 2007 0:02
Profiel
vianen
Bericht 
:lol:, en veel vangrails, 8) :lol:

05 sep 2007 0:04
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Jongens, jongens wat een rancune :oops:

Stonden wij niet op de banken toen hij een paar keer op het podium kwam :?:

05 sep 2007 7:49
Profiel
Bericht 
Net af die Alberssss zoveel beter is :cheesy:

05 sep 2007 8:07
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht 
Op een of andere manier kijk ik toch liever naar Katherine Legge... :roll:

05 sep 2007 8:45
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
molen934 schreef:

Ik iig niet...

05 sep 2007 9:09
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Egge nie :roll:

05 sep 2007 9:12
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Devils son schreef:
molen934 schreef:

Ik iig niet...
Nou ik zat wel af en toe op het puntje van m`n stoel heurrrrrr.... :wink:
Ik noem er maar een paar die zijn blijven hangen bij me... Maleisie... in de regen,A1 ring lag hij geloof ik 3e,Hockenheim...met de halve body eraf,Monza... gevecht met o.a zonta,Canada....een vd laatste ronden remmen opgeblazen.
Maar dat zijn i.i.g. meer spannende momenten voor mij geweest dan dat ik van een Albers of Doornbos in de F1 heb gehad.

Maar laten we de teleurstellingen maar niet gaan noemen. :wink:

05 sep 2007 9:20
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Blijft een dankbaar onderwerp, 'onze' Jos.
Ik denk dat ie te veel tegen schenen heeft getrapt om nog ergens in de eredivisie van de autosport mee te rijden.
Jammer? Ja, ik geloof best dat ie het nog zou kunnen, maar ik geloof ook dat ie zich zelf af en toe overschat (oa qua conditie).

Daaahaaaag Jos, ga maar lekker effe oefenen in je tuin:
Afbeelding

Vroeeem vroem vhhhrrrroooooommmmm! :mrgreen:

05 sep 2007 9:30
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
die kerel heeft met bescheiden middelen toch vaak knappe dingen laten zien...hij kan zeker rijden en daar heb ik respect voor...misschien is Jos wel geliefder buiten z'n eigen landsgrenzen :roll:

05 sep 2007 19:17
Profiel
Bericht 
2000 gtv schreef:
Nou ik zat wel af en toe op het puntje van m`n stoel heurrrrrr....

Dat kan, maar ik dus niet. Het zal mij jeuken waar een coureur vandaan komt. Ik kijk naar de rijder. En als rijder vond ik Jos niet bijzonder.

05 sep 2007 20:31
Profiel
PorscheForum Rookie
's-Hertogenbosch
Bericht 
probleem met Jos is, dat ie altijd loopt te mekkeren, het altijd beter weet, en dat het nooit aan hem ligt. Daarbij doet hij dat met ongepaste arrogantie. Waarschijnlijk draagt zijn omgeving hem teveel op handen,, en loopt ie al een jaar of 10 ver naast zijn schoenen.

Als die jongen zich zuiver en alleen bemoeit had met sturen en gas geven, was iedereen inclusief hijzelf er een heel stuk vrolijker van geworden. Hij denkt dat ie de kip met de gouden eieren is, hij moet zich niet druk maken of de poen eens een keer 2 maanden of een half jaar later binnenkomt, nee hij gaat een beetje principieel naar de pers lopen zeuren van voor wat hoort wat........ Gas geven moet je doen,, niet zeuren over een of ander fooi. Als hij nou niks te makken had,, begreep ik het! maar nu, echt niet.

iedere keer als ik hem op TV zie, dan word ik bijkans depressief omdat hij een smoel trekt of de hele wereld tegen hem is.

05 sep 2007 23:15
Profiel
Bericht 
Het is heel eenvoudig: Verstappen is niet voor niks weggestuurd bij Benneton.
Als hij destijds voldoende talent had zouden ze hem overal willen hebben.
Een vage manager is dan zeker alleen maar bijzaak.
Hij kon alleen terecht bij de B-teams met minder budget.
Daar heeft hij overigens incidenteel best mooie dingen laten zien, maar hij was gewoon niet goed genoeg voor de echte top.
Denk niet dat ChampCar iets voor Jos is, zie hem echt geen ruimte maken als er een snellere auto achter hem zit (iets wat je daar moet doen).
DTM lijkt me een betere optie.

05 sep 2007 23:48
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 259 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende