Auteur |
Bericht |
Nynke
964 C4 nachtblau '92
|
Re: nordschleife
In het kader van wist je dat..... Paul heeft pas geleden een vriend van mij aangenomen om juist de Nordschleife uitjes te begeleiden omdat deze beter de weg kent.... Je houdt het daar altijd baas boven baas. Ik zou zeggen als je de Schleife echt wil leren kennen doe een cursus bij Scuderia Hanseat dat is DE cursus voor de ring.
Een dagje begeleiding is leuk en daar leer je veel van maar zoals eerder geschreven 100 ronden heb je gewoon minimaal nodig. Goedkopere oplossing is veel samen gaan met mensen die een goede basis hebben en die bereid zijn je te helpen op rustige dagen. Meerijden kan je ook zeer veel leren.
Tijden, ja die zijn niet belangrijk. Ze noemen de baan niet voor niks de goene hel. Een vergissing op de Schleife eindigt gewoon heel erg snel en vaak in echte schade.......het is geen circuit in dat opzicht. Oefenen op de computer is wellicht leuk maar ik heb al mensen voor t13, de aansluiting met het GP circuit in de muur zien staan omdat ze dat de baan daar doorliep
Voor iedereen die dit jaar nog graag een dagje Nordschleife wil doen, die het draadje van 23 juli er wordt weer geinventariseerd
_________________________________________ Nynke
"Racing is life, everything else is just waiting" Steve Mcqueen
http://www.wgbracing.nl http://www.vrijrijdendagen.nl
|
25 aug 2007 10:28 |
|
|
jwstuijv
|
ikke wil graag mee in sept of oktober als het weer ok is. Zondagochtendvroeg schijnt de baan rustig te zijn de eerste anderhalf uur na opening. Thx voor de tip Nynke, ik ga eens kijken naar scuteria.
|
29 aug 2007 0:27 |
|
|
Nynke
964 C4 nachtblau '92
|
Zondag ochtend: Let gezien de komende tijd van het jaar wel op dat de baan dan vaak nat is van damp en dat de grip soms onvoorspelbaar is, sommige stukken droog en andere nat
|
29 aug 2007 9:19 |
|
|
Geert
911 3.2 Carrera 1989
997 Carrera S 2004Amsterdam
|
Goed initiatief, ben zeker van de partij.
Heb anderhalf jaar geleden zo'n 15 ronden gereden in de P en het is een supermooi circuit. Maar dient ZEKER met de nodige voorzichtigheid benaderd te worden. Heel langzaam opbouwen en vooral meerijden met ervaren rijders (zoals destijds met Paskal in z'n 205) is superleerzaam.
Omdat ik de P te kostbaar vond en mezelf te onervaren ben ik daarna de Ring gaan rijden in een (geprepareerde) Alfa 75. Een keer in de ochtend op een lege baan 09.12 kunnen rijden, maar tijden zijn een soort van taboe. En die heb ik op een volle baan ook nooit geprobeerd bij te houden want dat werkt alleen maar fouten in de hand. Dus focus je daar absoluut niet op.
De bochten leren kennen op de Playstation is ook een goeie. Heeft natuurlijk niets met het echte rijden van doen maar is wel goed om de bochtenvolgorde in je hoofd te prenten.
Was zelf al min of meer van plan om in oktober te gaan met de P!
De Alfa is inmiddels een volwaardige circuitauto (en mag dus niet meer de weg op) en ik heb nu een racelicentie, dus dan durf ik dat wel weer aan.
Maar er valt altijd nog te leren en ook ik ken de baan nog lang niet goed genoeg!
|
29 aug 2007 11:29 |
|
|
jwstuijv
|
ik ga begin december met een driedaagse cursus op assen een gooi naar de racelicentie wagen. kan ik beter voorbereid aan de schleiffe beginnen......wat ook de moeite waard schijnt te zijn is mee te rijden met de ring-taxi, leer je ook weer een hoop van...
|
31 aug 2007 2:08 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
| | | | drknauf schreef: tussen de 8 en 9 minuten en rondje gaat het pas een beetje leuk worden , ik persoonlijk denk dat als je echt vol wilt kunnen knallen op de schleiffe datje minimaal toch echtwel wel een rondje of 500 erop hebt moeten zitten hoor yo devils son bedankt nog voor je strippenkaart goozerrrrr kmoest nog ff een rondje na koelen/rijden om dat de remmen een beetje ROOKTE yo stuijv tijgerrrr met wie zatje in de auto paul zelf of een van de andere jongens? of en keer met allemaal? enkelt inde 997 of ook een gt3 ?? grtjs mikey | | | | |
ik heb juist een filmpje gezien op you tube en daar reed een zekere sabine schmitz een rondje op de schleiffe in een 997 in 10.20 min
hier lees ik tijden tussen de 8 en 9 minuten
zijn dat hier allemaal zo'n super-piloten of kan die sabine niet met een auto rijden (zeg niet te gauw.... )
|
31 aug 2007 14:10 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Tijden moet je relatieveren en in zijn juiste porties stellen .
Appels met peren dus
Tijden bij het vrije rijden zijn geteld van brug tot brug.
Die van Sabine zal heel zeker over het hele circuit zijn INCLUSIEF het F1 circuit (wat er niet bij is bij het vrije rijden)
Als er iemand de Nordschleife kent is het Sabine wel
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
31 aug 2007 14:15 |
|
|
ironpatje
|
ach zo zit dat : verschillende lengtes voor dat circuit dat wist ik niet (k'vond trouwens al dat sabine ,snel' ging ) ( en ondertussen met haar handje zwaaien, precies of ze reed op haar gemakske naar den delhaize (of den aldi).......)
|
31 aug 2007 14:23 |
|
|
drknauf
|
snelste rondje ooit op de ring:
Derek Bell / Stefan Bellof (Porsche 956)
6:25,91 (194,33 km/h) beim 1000km-Rennen 1983
hoezo rappe jongens
grtjs mikey
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
31 aug 2007 14:26 |
|
|
drknauf
|
met die gemiddelde snelheid zal het geen minuten schelen denk ik
grtjs mikey
|
31 aug 2007 14:31 |
|
|
Nynke
964 C4 nachtblau '92
|
Ik ken een blauwe golf, waarmee Mikey is meegereden, die de taxi voorbij gaat............. (wel heel wat meer dan 500 rondjes )
|
04 sep 2007 20:01 |
|
|
911-lover
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat kan idd maar geef toe dat de Taxi alles behalve voluit rijdt.
Die van de Golf zal ervoor gegaan zijn, Sabine (of een ander daar er meer met de Taxi rijden) zeker niet
|
05 sep 2007 0:30 |
|
|
drknauf
|
nynke:
ik denk persoonlijk dat er maar weinig voorbij gaat aan dit golfje incluis coureur jongens, de gt3tjes en rsjes kwamen hem enkelt voorbij op het rechte stuk op vermogen in de bochten konden ze hem amper bijhouden origineel waar
dit is trouwens het golfje van z,n maatje met maar 150 pktjes erin daar rijd hij een rondje in net 9 minuten en z,n eigen golfje mk1 met 220 pk daar rijd hij in de 8 minuten mee ja, bizar en tijdens de daad gewoon naar iedere vlagger en bekende die hij voorbij gaat zwaaien he jongens.
en ja hij heeft heel wat rondjes op z,n teller staan z,n rekord op een dag is 38 rondjes , zo normaal doettie gemiddeld 25 a 30 op een dagje schleiffe meestal zijn z,n remmen dan op
ja dan kunje de baan wel dromen natuurlijk
|
05 sep 2007 9:27 |
|
|
Nynke
964 C4 nachtblau '92
|
Oké, ik dacht dat jij met zijn golf mee was, da gat het echt hard. Het weekend nog twee ronden met hem opgereden
|
05 sep 2007 22:00 |
|
|
drknauf
|
yo nynke ik heb ook nog zo,n golfje ik denk als je marco in mijn golfje mk1 laat rijden gaat die maby nog harder:
240 pk
echt bizar hoe wreed snel dit op pakt
(nee jongens een zwarte geen witte )
er zit een geprepareerde g60 motor in
origineel ben ik eigenlijk uit de golf gti scene overgewaaid naar de porsche scene, zoals meerdere oudere jongeren hier op het forum b.v onder andere nine eleven en gizmo!
dat is ook waar ik eigenlijk marco van ken, via roma tuning voor alle v.a.g mobielen, hij beweegt zich nog steeds in het gti gebeuren
|
06 sep 2007 19:05 |
|
|
ironpatje
|
|
06 sep 2007 19:36 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Was zelfs nog sneller, 6:11.13. De enige mens die ooit sneller dan 200 km/u gemiddeld over de ring ging...
http://www.youtube.com/watch?v=NqFrqLBcCGk
|
06 sep 2007 21:18 |
|
|
Nynke
964 C4 nachtblau '92
|
Mikey,
Ziet er goed uit. Ook al is die niet WIT
Ik ben niet zo'n Golf fan kom ik steeds meer achter. Ik heb vorig jaar december een super orginele golf 2 gti naar nederland gehaald (ben derde eigenaar!!) en gebruik deze als dagelijkse auto. Mis echter zo verschikkelijk die achterwiel aandrijving dat de Golf en ik niet echt vriendjes zijn. Wil toch graag spelen met die aandrijving....
Echter mocht iemand nog een mooie gti zoeken of iemand weten
Wat plaatjes:
Achterkant inmiddels van logo voorzien. Ik heb 1 ronde Ring met de gti gereden zodat deze een ringsticker kon krijgen
|
06 sep 2007 21:37 |
|
|
drknauf
|
nynke moeje ff op het volksforum of vw forum plaatsen is altid wel een liefhebber voor!
vraag aan marco maby weet hij nog iemand hij zit nog in die scene.
als je mmet marco hebt meegereden weetje dus wel datje toch wel aardig door kunt rijden met een voorwielaangedreven auto op de ring
|
06 sep 2007 21:41 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Even off-topic ;
Ik zit niet helemaal in de Golf-scene , maar is dit geen Golf III ? De II is toch die mooie met die lange achterlichten?
|
07 sep 2007 9:10 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Nee nee, dit is een golf III:
Shame on you
|
07 sep 2007 9:42 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Als dit een II is ;
...bestaan er dan 2 soorten van de I ? Nl. een met korte- en langere achterlichten?
Laatst bijgewerkt door Jurgen op 07 sep 2007 10:29, in totaal 1 keer bewerkt.
|
07 sep 2007 10:04 |
|
|
911-lover
|
Inderdaad.
Golf 1 is eerst met de kleine lichten en dan met de grote lichte uitgebracht.
Dan de Golf 2 die NOOIT origineel in Cabrio is uitgebracht (wel in bouwpakketjes zoals Bieber)
Een Golf 2 vind ik eigenlijk wel een leuke wagen.
Kan je met weinig geld veel mee doen.
Zelf de "lange versie" gahd van Nynkes wagen
De Jetta GT16V en dan een beetje motorisch bijgewerkt
|
07 sep 2007 11:06 |
|
|
911-lover
|
Ja , al 10 jaar.
Is voor een missionarishulp.
Die hebben dat van mij daar mogen plaatsen.
Dat is makkelijk.Moet ik niet te ver lopen als ik mijn kleerkasten weer uitruim en plaats moet maken voor nieuwe
|
07 sep 2007 11:24 |
|
|