Auteur |
Bericht |
mr.burns993
|
pakking krukaskeering drupt
de krukaskeerinspakking van mijn 993 verliest soms een drupje olie
ik ga dit natuurlijk laten maken, maar hiervoor schijnt de motor er uit te moeten.
de moter ligt er op zich helemaal droog in, maar ik vroeg mij af is het mischien verstandig om alle pakkingen nu preventief te vervangen
of maak je dan meer kapot dan je lief is
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
07 sep 2007 11:14 |
|
|
mayonaise
|
welke, de voorste, of de achterste
|
07 sep 2007 12:18 |
|
|
mr.burns993
|
als ik het goed begrepen heb de achterste
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
07 sep 2007 12:47 |
|
|
mayonaise
|
achterste kan minder problemen veroorzaken dan de voorste, de voorste kan op de koppeling lekken alst erg is, de achterste uiteraard niet
de achterste keerring is dan wel met minder werk te vervangen
bak moet er niet af, vlieg wiel moet er niet af
kan waarschijnlijk zonder motor drop gedaan worden, mits beetje handig
|
07 sep 2007 12:59 |
|
|
mr.burns993
|
bij mijn specialist zeiden ze dat het blok er hoogstwaarschijnlijk uit moest.
daarom was ik ook benieuwd wat jullie mening /advies was over alle andere pakkingen, ik dacht als de moter er toch al uit is..........
of gewoon de pakkingen die goed zijn laten zitten
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
07 sep 2007 13:06 |
|
|
mayonaise
|
voor een specialist met brug is het uitbouwen niet veel werk, en gemakkelijker werken
voor doe hetzelf zonder brug kan het zonder volledig uitbouwen gemakkelijker zijn
|
07 sep 2007 13:14 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Wat is je km-stand? Als die al aan de hoge kant is, kun je er voor kiezen om je motor direct aan te pakken
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
07 sep 2007 13:19 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Dat heb je ervan hé
Altijd maar die hoge snelheden rijden
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
07 sep 2007 13:21 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
??? een 993 ???? Reken maar gerust ruim een dag werk. Ben je toch aan arbeidsloon al snel 500 - 600 euro kwijt.
Overigens zal ik de beslissing al dan niet helemaal verpakken inderdaad laten afhangen van het aantal gereden km. Daarnaast kan je zonder al te veel werk al aardig wat potentiële olielek pakkingen vervangen wanneer de motor ernaast staat. Ga je ook de voetpakkingen van de cilinders vervangen dan is dat veeeeel meer werk. Plus het 'risico' dat je allerlei andere zaken ook direct gaat aanpakken. Dan loopt de euro teller zeer rap op.
|
07 sep 2007 13:52 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Even in het album gekeken van Mr Burns,
Auto ziet er zéér goed uit, kan net niet zijn km. stand zien
Lijkt mij stug dat je de motor opnieuw zou moeten "verpakken"
Hou dat geld maar in je zak voor later als je een 996 bezit
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
07 sep 2007 14:31 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ben je zelf niet handig?een keriing vernieuwen een dag werk!?
de kering kost misschien €15,- om er dan €500 aan werkloon aan uit tegeven.bij wie ben je in onderhoud?
gr anton964
|
07 sep 2007 14:40 |
|
|
mr.burns993
|
wagen heeft 113000 km gelopen (echt altijd van een oud mannetje geweest (68 ) voor op en neer naar spanje te rijden )
ik ben een kei in het naar sleutelen kijken
sinds een half jaar bij paul geeris (geldrop) voorheen altijd PCZ
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
07 sep 2007 15:13 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik zou het lekker laten zitten tot je een keer een grotere aanleiding hebt om het blok te lichten; bv voor een nieuwe koppeling of zo....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
07 sep 2007 17:00 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
In dit geval zou ik lekker doorrijden. Als het blok nou 180+k had gelopen, dan was het anders geweest. Lekker blijven genieten en wanneer rijd je weer naar Spanje?
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
07 sep 2007 17:07 |
|
|
mayonaise
|
relatief gezien dan, vergeleken met doe het zelf, die er langer over doet
tuurlijk duurt het een dag, voor een oudje is het ook niet op een halve dag gedaan bij een dealer/specialist
|
07 sep 2007 17:46 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Is dat nu niet zo'n motor van een formifantasonmogelijkprobleemgevnde luchtkoeler???
Maar ja, zal wel te dicht bij een waterkoker gestaan hebben en is besmet geraakt zeker?!
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
07 sep 2007 17:53 |
|
|
mayonaise
|
waterkokers lekken vooraan, bij het vlieg wiel
|
07 sep 2007 18:00 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ik zou er niet mee blijven rijden, gewoon laten verhelpen; anders blijf je er maar mee in je achterhoofd zitten
_________________________________________ Got coffee?
|
08 sep 2007 9:16 |
|
|
mr.burns993
|
ik laat het ook zeker verhelpen.
maar wat ik me afvraag, is of het verstandig is de andere pakkingen preventief te vervangen. (als de motor er toch uit is)
of is het verstandig, als er niets lekt gewoon laten zitten onder het mom van, anders maak je meer kapot dan nodig is
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
08 sep 2007 12:54 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik zou het recentere draadje "olielekkage 911" nog maar even lezen voordat je "preventief" dingen die nu niet lekken gaat open maken en vernieuwen...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
09 sep 2007 15:55 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Als het inderdaad over de pakking bij de poelies gaat, dan kan dit niet zonder uibouwen
Wel eens geprobeerd om zelfs maar een sleutel op de krukasmoer te krijgen
Dit kost zeker een dag, hoeveel stuurlui aan de wal ook anders beweren.
En als het de koppelingskant is dan kan het wel zonder motor uibouw bij een 2 wielaangedreven. En dat is sneller dan de heleboel er onder uit!
Alles preventief is onzin. Onderste klepdekselpakkingen kan je laten meenemen, indien nog niet gedaan.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
09 sep 2007 19:53 |
|
|