Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:40



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
ombouwen 3.0 sc 180pk - naar 204 pk of gewoon 3.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht ombouwen 3.0 sc 180pk - naar 204 pk of gewoon 3.2
Ik heb momenteel een 180PK 3.0 sc. Aangezien ik het erg leuk vindt om aan motoren te sleutelen, wil ik deze graag ombouwen naar een 204 pk versie.

Is dit in principe mogelijk? Wat moet er aangepast worden?

Indien dit niet mogelijk is, wil ik kijken wat de mogelijkheden zijn om de 3.0 door een 3.2 te vervangen.

Iemand hier ervaringen mee? Geeft dit veel problemen met elektronica?


05 sep 2007 14:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/Belgiƫ
Bericht 
Ja , motor en kabelboom van de 180pk eruit en motor en kabelboom van een 204 PK erin
Klaar is kees :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


05 sep 2007 15:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
hallo

met een chip heb je er ook al snel 20 tot 25 pk bij.

anton964


05 sep 2007 15:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
een sjip in een 3.0 anton? :cry: :wink:


05 sep 2007 17:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Zo een:
Afbeelding

:lol: :wink:
_________________________________________
NPC 0577


05 sep 2007 19:53
Profiel
Bericht 
om een 180 pk SC motor om te bouwen naar een 204 pk motor
moet hij nieuwe zuigers
krijgen met hogere compressie (van 8.5:1 naar 9.8:1),
mogelijks ook nieuwe cylinders als de oude alusil zijn (sommigen zeggen alusil ok om te herringen , sommigen zeggen van niet), of als ze versleten zijn
en zal hij vanaf dan ook op 98 moeten lopen ipv 95

das geen zaterdag namiddag klusje, en ik vraag me af, of het de moeite is om een blok gans open te smijten, (en terwijl je bezig bent al de rest te inspecteren en vervangen ) om dan "maar" 24 pk er bij te krijgen

ok als je een 180 pk motor hebt die versleten is, en toch een rebuild nodig heeft, maar als ie goed loopt, speciaal open trekken hiervoor vind ik echt de moeite niet... 't is niet goedkoop

een 3.2 erin steken, ok , +52 pk alst een goeie 3.2 is
even goed veel werk, (kabelboom motronic , computer, diverse rand aparatuur inbouwen en dergelijke)
en mogelijks risico : of je koopt een vers gebouwde, $$$$, of je koopt een gebruikte die na 400 km plof kan zeggen, of een afgeleefde die al x aantal % van zijn vermogen kwijt is aan slijtage


05 sep 2007 22:20
Bericht 
Heb nog 6 goede cilinders en zuigers liggen van de 204 pk versie. :idea:


06 sep 2007 8:46
PorscheForum Rakker
Bericht 
Hoi Cabrio wim,

Wat moet je daarvoor hebben?
Michael


Laatst bijgewerkt door michael911 op 08 sep 2007 19:14, in totaal 1 keer bewerkt.



07 sep 2007 12:31
Profiel
Bericht 
zet nooit je email adres in een forum, das vragen om opgepikt te worden door een adressen robot die het dan in een spam lijst zet...


07 sep 2007 12:35
Bericht 
@michael, ik heb het via PB gedaan, en luister naar de woorden van mayonaise, verwijder dit even via wijzigen. :idea:


07 sep 2007 13:09
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.