Auteur |
Bericht |
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
Kosten onderhoud 964 en 3.2
Wat is duurder een 964 of een 3.2. Ik hoor de laatste tijd namelijk steeds meer verhalen dat een 964 motorisch en kwa remmen erg duur en labiel is.
Iemand ervaring?
|
03 sep 2007 20:57 |
|
|
horn
PF #57
|
goed onderhouden ontlopen ze elkaar niet extreem veel. ivm minder electronica is de 3.2 wel minder gevoelig.
slecht onderhouden loop je op allebei leeg.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 sep 2007 21:00 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Allebei gehad. Bij de 3.2 kan minder stuk zoals Horn al aan gaf want er zit ook minder op.
Maar toevallig was ik ruim een jaar na aanschaf aan de beurt voor een oliekoeler op de 3.2 Specialist Wisman zei dat het gewoon pech was en eigenlijk niet mocht.
Met mijn vorige 964 probleemloos gereden en nu wederom drie maanden na aanschaf nog geen enkel probleem met mijn 964 gehad.
Let wel , alledrie waren/zijn puik onderhouden, daar valt of staat het mee. De auto's kwamen ook niet uit de koopjes hoek van de aldi Maar ook hier geldt, je kan pech hebben zoals ik had met mijn oliekoeler van de 3.2
|
03 sep 2007 21:22 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Houd qua budget altijd rekening met onverwachte zaken. De 964 en 3.2 ontlopen elkaar inderdaad heel erg weinig qua onderhoud. De 964 heeft 12 bougies ipv 6 bij de 3.2 bv (zijn toch al gauw weer een paar euro per stuk extra ). Ik zou je keus 3.2 of 964 zeker niet laten afhangen van de kosten van het onderhoud; het kost bij allebij een klap geld. Ga lekker met beide auto's rijden en ervaar zelf het verschil qua rijden en bepaal welke looks JIJ het mooiste vindt!
Ik wens je heel veel succes met je keuze, je zoektocht en uiteindelijk emt het rijden
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
03 sep 2007 21:27 |
|
|
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
Kwa looks hebben beide hu charme. Het vinden van een goed exemplaar is alleen een probleem. De dealers hebben niet echt iets voor een (voor mij) schappelijke prijs staan en marktplaats heeft ook niets wat voldoet.
|
03 sep 2007 21:31 |
|
|
horn
PF #57
|
wat zoek je?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 sep 2007 21:32 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
03 sep 2007 21:36 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Sherlock Herfst Je hebt het overzicht weer goed te pakken
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
03 sep 2007 21:54 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Succes met de keuze en laat idd bij gelijkwaardige auto's je gevoel meespelen, al zou ik persoonlijk eerder voor een 3.2 gaan, maar ja dat is MIJN gevoel.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
04 sep 2007 15:19 |
|
|
Toon
|
Ik heb mijn 964 nu zo'n 5 jaar.
Gekocht bij een gerenommeerd bedrijf.
De auto was erg goed bij verkoop.
Nu alle rekeningen bij elkaar opgeteld heb ik Euri 16K aan onderhoud, reparaties, banden en ander kleine dingetjes gespendeerd ...
Dus tel uit hoeveel dat kost .... Ik rijdt de 964 dan ook dagelijks en heb sinds de koop 80dkm gereden
|
04 sep 2007 17:19 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Precies 20 ct/km... Geinig, zo heb ik ooit de kosten per kilometer voor onderhoud ingeschat.
|
04 sep 2007 18:53 |
|
|
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
Ja, ik ben idd nog steeds op zoek. Ik neigde eerste meer richting 964 maar kom nu weer terug naar 3.2.
Blijft lastig om net de juiste wagen tussen het aanbod uit te pikken, haha!
|
05 sep 2007 23:05 |
|
|
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
Bij mij met een 3.2 na 24K toch zeker een factor 3 daarover heen, maar laat je niet leiden door het verschil aan onderhoudskosten per type
(als dat er al is en het is toch nooit een koopje)
ga voor die keuze gewoon lekker op je gevoel af.
mijn mening: daily driver : 964 (of later), fun/erbij auto: 3.2 (of ouder), maar ja .... een fun/erbij auto als daily driver lijkt mij ook wel leuk....
In ieder geval (nog) veel plezier tijdens de zoektocht en veel succes met de toekomstige aankoop
|
05 sep 2007 23:37 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
als wat meer info geeft kunnen we voor je mee kijken.
964 is een ruim begrip.coupe targa cabrio?kleur binnen buiten.km stand.
aantal mm profiel op de banden?velgen?spoilers.ombouw
wat mag hij kosten?
anton964
|
06 sep 2007 10:08 |
|
|
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
Ik wil graag een coupe (geen targa of cabrio)
Donkere kleur (zwart, blauw, enz)
Max 170K op de teller.
Airco
Donker interieur (geen modieus rood oid)
Tussen de 15 en 20 K als aankoopsprijs
Voorkeur voor cup3 velgen maar dit is geen koopargument.
Carrera 2 of 4 maakt niets uit.
Liefst geen stuur met airbag maar H patroon (kwa uiterlijk)
|
07 sep 2007 17:50 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
07 sep 2007 18:35 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
je kan wel een keuze maken qua kosten wat je liever hebt maar ik zou persoonlijk ook een flinke proefrit maken in een 3.2 en een 964 beide in zo origineel mogelijke staat anders is het weer appels met peren vergelijken en daar de keuze van af laten hangen watje fijner vind gebruiken voor jouw persoonlijke gebruik
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
07 sep 2007 19:12 |
|
|
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
Ik heb het carrera 2 en 4 verhaal er alleen bij gezet voor als het onverwachts toch een 964 wordt.
Ik vond de 3.2 stukken spectaculairder om te rijden dan een 964 (stiller, minder snelheidsgevoel) maar een 964 vind ik iets mooier. Vandaar dat ik in principe voor een 3.2 gaat maar als ik een mooie 964 tegen kon sla ik het ook niet af, haha!
|
07 sep 2007 23:22 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
ja volgende probleem als je wwet wat je wilt :
een goeie te vinden
moeilijk zat allemaal
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
07 sep 2007 23:39 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
word een 3.2 dus een goede 964 ga je niet vinden voor dat geld.
anton964
|
07 sep 2007 23:53 |
|
|
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
Ja, idd waarschijnlijk een 3.2. Ik ben echt rond aan het kijken maar het vinden van een goed exemplaar (niet kijkend naar de prijs) is als lastig zat.
Staat een mooie groene bij www.sportwagenspecialist.nl (heb em in het echt gezien) alleen dat is een targa
|
08 sep 2007 0:12 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Als je graag wilt en het je eerste is dan loop je het risico een keer te denken: nou deze dan maar....
Heb geen haast en wacht tot die ene voorbij komt die het helemaal voor je is. Heb ik ook gedaan en ben nog steeds blij dat ik een aantal andere heb laten staan.
Als je voor het bedrag dat je noemt een 964 koopt, dan komen er mi kosten bij om m goed te krijgen. Een technisch goede koop je mi niet voor dat geld. Zelfs voor een 3.2 moet je goed zoeken.
De jongste 3.2 is ook bijna 20 jaar, die zijn dan ook aan grote dingen toe.
Als al veel aan de auto gedaan is zit dan in de prijs; als het nog niet gedaan is hou dan 5-10.000 achter de hand voor de komende 1-2 jaar...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
08 sep 2007 0:33 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Ik ben ook maar eens gaan neuzen in al mijn rekeningen en ik schrok toch wel n beetje, E15.500,- in bijna 9 jaar.
Er zaten wel twee grote klappers bij , een koppeling en een compleet nieuwe stuurinrichting.(Tijdens snelle rit in duitsland bleef mijn stuur hangen, pfffff....heb r nog steeds last van!).Het is allemaal wel goed afgelopen, gelukkig en geluk had ik toen zeker.
Maar goed, ik had ook voor hetzelfde aankoopbedrag (9jaar terug E17.000)ook een nieuwe Golf, Astra of vul maar in auto kunnen kopen, maar had zeker niet zoveel rijplezier gehad.
Tsja en wat ie nu waard is....., wat een gek ervoor geeft, denk ik
|
08 sep 2007 11:55 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Toch wel geinig al die zogenaamde moeilijke keuzes moeten maken en wat zijn de onderhoudkosten tussen de verschillende types 911.
Onderhoudskosten tussen verschillende 911 jes hoort volgens mij geen argument te zijn. Eerder hoeveel centjes heb ik mijn broekzak en net zo belangrijk welk model vind ik mooier (even buiten het rijden). Had ik bijvoorbeeld de 3.2 mooier gevonden dan de 964, dan had ik een 3.2 gekocht. Helaas voor de 3.2:twisted:
O ja, qua geluid kan je met beiden het net zo bont maken als je wil
Nou hop keuze maken en kopen dat ding
|
08 sep 2007 14:19 |
|
|
horn
PF #57
|
lekker makkelijk statement. stel je hebt geen enkele ervaring met een Porsche en je twijfelt tussen een 3.2 en een 964, qua budget en qua smaak.
Dan wil je voorkomen dat je een 964 koopt waarna hier iedereen roept dat het onderhoud 7 mille per jaar is. "Had nou maar gewoon een 3.2 gekocht, dan was je voor 500 euro per jaar klaar geweest qua onderhoud". Ik vind het een plausibele vraag voor iemand die geen idee heeft wat de kosten zijn. Een van de eerste adviezen, na 'altijd een AKK doen', is hier altijd dat je een tiet met geld achter de hand moet houden voor tegenvallers en/of achterstallig onderhoud. Nou dan
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 sep 2007 14:27 |
|
|