Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:21

Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Kosten onderhoud 964 en 3.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Als iemand twijfelt over 3.2 / 964 / budget (en model maakt niet uit), dan is de keuze niet zo moeilijk, dan ga je voor een 3.2 :roll:

Een beetje 911 rijder is toch niet gevoelig voor wat een ander ervan vindt, aangaande jouw opmerking 7.000 versus 500 :roll: Met toch een beetje "boerenverstand" kan men toch bedenken dat de staat van een auto veeeeeeel belangrijker is dan een iets moderner type van de 3.2 en mogelijk hogere onderhoudskosten. Zoals eerder opgemerkt kan je op zowel een 3.2 als een 964 "leeglopen".

Ja bij zowel een 3.2 als een 964 heb je een "tiet" extra geld achter de hand nodig. Bij dit soort auto's is het zeer specifiek en weet je pas als je de auto rijdt wat voor kosten je voor je kiezen krijgt.

Nog steeds is mijn mening dat onderhoud of de angst daarvan (in ieder geval mijn beleving) geen argument kan zijn tussen deze twee fantastische porsches. Is dat wel een argument, dan is het niet zo moeilijk, dan ga je voor een 3.2. Heb je in ieder geval het verschil in aanschafwaarde extra achter de hand voor onderhoud :idea: Het is eigenlijk niet zo moeilijk :mrgreen: :wink:

Overigens zoals onze uitzonderlijke cateraar terrecht opmerkte, stelde de topicstarter deze vraag 2 keer tegen beter weten in.

Niet dan, nou dan. :mrgreen: :clown:

08 sep 2007 21:41
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 uit 1988
Heerlen
Bericht 
Ruud, de reden dat ik de vraag 2 keer stel is omdat ik de eerste keer geen beeld had van onderhoudskosten en dus idd afvroeg of er veel verschil tussen zat (€500- €7000)

Dan kom ik er achter dat het volgens forum leden niet veel scheelt.

De tweede keer stel ik de vraag omdat, zoals in mn eerste post staat, mensen uit mijn omgeving (lees porsche verkopers) zeggen dat er wel een enorm verschil in onderhoud zit.

Ik heb hiervoor een 944 gereden die mij in 3 jaar meer in onderhoud heeft gekost dan ik aanschaf (dat overigens 5K was). Dit wil ik voorkomen door eerst goed te informeren en vragen te stellen op een plaats die er voor is --> een forum.

Ik heb niet echt haast en ga dan ook niet snel 1 aanschaffen. Ik ben nu 22 jaar en 16 K is een enorme smak geld voor mij.
Misschien voor andere mensen niet maar ik wil wel graag een bewuste doordachte keuze maken, dat het dan wat langer duurt en dat er vragen dubbel worden gesteld spijt me dan. :lol:

08 sep 2007 23:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Het moet je zeker niet spijten, want vragen staat vrij, soms loop je echter het risico dat zo'n halve zool als ik hierop ga antwoorden :wink:

O ja, ik ben nu 37 en vind € 16.000 ook nog steeds een smak geld. Ik weet niet of dat iets met leeftijd te maken heeft maar meer misschien met het feit wat je met je eerste zuur verdiende geld gaat doen.

Laatst bijgewerkt door ruud964 op 08 sep 2007 23:41, in totaal 1 keer bewerkt.

08 sep 2007 23:36
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 uit 1988
Heerlen
Bericht 
Haha, dat houd het voor iedereen leuk (en is ook soms nog goed voor mn bloeddruk :lol: )

08 sep 2007 23:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Ik lees dat je 22 jaar bent. Vergeet even het hele kostenplaatje qua aanschaf en onderhoud. Heb je al nagedacht hoe je je 911 gaat verzekeren?? Volgens mij zijn er maar weinig maatschappijen die een 911 verzekeren voor mensen uit jouw leeftijscategorie :roll: :? En ALS ze het al doen, betaal je ook daarvoor nog een smak geld :idea:

09 sep 2007 11:38
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 uit 1988
Heerlen
Bericht 
Ik kan de wagen via Multisafe verzekeren. Ik betaalde voorheen (vanaf mn 18 de) voor de 944 een kleine 90 euro p maand WA+. Multisafe is all risk voor een 40 per maand (kan er een euro naast zitten, haha) met een waarde rond de 15K.

09 sep 2007 11:47
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2